Gå til innhold

Test av Battlefield 2


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg endelig mitt eksemplar av Battlefield 2. Jeg må si jeg hadde store forventninger til dette spillet, det er jo tross alt oppfølgeren til et av verdens mest spillte spill. Pulsen var høy da jeg satte i cden (dvd en ) og fyrte i gang.

 

Første intrykk:

 

Første intrykket var bra, heftig intro, som virket mye mer for seg gjort en introen på for eksempel bf1942 og vietnam. Menyen var forsåvedt grei, det eneste som trekker ned er at innlogging tok tid, og da snakker jeg over 1 minutt (minst).

Når det kommer til menyer mener jeg at EA games har en del å lære av Valve. Det behøver ikke vere, filmer og mange loade tid krevende objekter. Et greit bilde, med få animasjoner er greit.

 

Gameplay:

 

Så har jeg endelig fått kommet i gang med spillet. Støtten for nybegynnere er bra, diskre gjennomsiktig tip rute, samt en formell stemme som leser opp tipet på amerikansk. Bortsett fra de nye feutursene som våpen arsenalet, kjøretøy, og det nye squad/commander tilbudet der du kan dele laget inn i små taktiske grupper/styre ammo dropp, satelitt overvåking (funker mer som en personlig radar) og artilerriet, er det likevel en del ting som skiller nettop bf2 fra tidligere battlefield versjoner. Jeg nevner noen få:

 

SPILLET ER MER PREGET AV STRATEGI ENN FORRIGE VERSJONER SOM ET RESULTAT AV SQUAD/COMMANDER TILBUDET.

 

KARTENE ER STØRRE

 

BOTENE HAR FÅTT HJERNE (Etterlenget under lengre tider med internetten nede)

 

Singleplayer mode:

 

Du får det du forventer. Å spille mot boter er alltid kjedelig i lengden, men greit for nybegynnere som ønsker å bli kjent med spillet. Å øve på bombing, flying og kjøring er absolutt å anbefale før man går online.

 

Multiplayer mode:

 

Battlefield 2 er et online spill, så det er ikke nok ikke overaskende når jeg sier at det er her spillet virkelig får vist hva det duger til. Det virker som samarbeid innenfor laget er mer vektlagt i i bf2. Etter å ha sittet et døgn online må jeg si at, tross i store kart, at denne gangen så fungere spillet slik det skal. Alle servere jeg har besøkt har servert hardcore action og samarbeids taktikk på sitt beste.

 

Grafikk:

I og med at grafikken er bra, kreves det mer av pcen din. Det går fortsatt an og spille det på ganske gamle pcer, men du mister en god del av den gode følelesen da. Blir som å spise sjokolade is uten sjokolade. Desverre har EA games ikke lært av forrige versjoner når det kommer til BUGS. Heldigvis ingen store artifacts, og vegger som forsvinner slik det var i Vietnam, mn likevel har bf2 en tendens til å henge seg. Håper EA finner en løsning på dette snart. En patch som fikser bugsa er HJERTELIG velkommen.

 

PLUSS og MINUS:

 

+ Forbedret grafikk

+ Kommunikasjons mulighetene er kraftig forbedret

+ Større kart

+ Mer samarbeids tilrettelagt gameplay

+ Online spilling fungere godt ( Spille messig)

 

- Treige menyer

- Treig innlogging

- Du kan ikke legge til favoritt servere

- Fortsatt en del bugs

- Har store krav til minne

 

Konklusjon:

 

Dersom du likte de andre bf versjonene kommer du til å elske denne. EA games har virkelig levert en kraftpakke av et onlinespill som kommer til å gi deg mangfoldige søvnløse netter framover. Dersom du ikke allerede har skaffet deg et eksemplar, så er det absolutt og anbefale.

 

 

8.6/10 :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
"- Du kan ikke legge til favoritt servere"

Nå kan man. patch 1.03

5093932[/snapback]

 

Bare så synd at det er mange (meg inkludert) som ikke kan spille det i det hele tatt etter 1.03 patchen, får bare "your cd-key is invalid"-feilmelding. Jeg har prøvd alt som står på FAQs-siden til EA, og kundesupporten er ikke til stor hjelp heller.

Lenke til kommentar

Første intrykket var bra, heftig intro, som virket mye mer for seg gjort en introen på for eksempel bf1942 og vietnam. Menyen var forsåvedt grei, det eneste som trekker ned er at innlogging tok tid, og da snakker jeg over 1 minutt (minst).

4605210[/snapback]

 

Lang tid? Bruker maks 5 sekunder på å øoade jeg da. Har ikke hørt om andre med lang innlogging. Har 2 pcer, begge logger ca like rask inn (en med radeon 9000 mobility og en med 6800GT). KOmmer vel ann på linja? Min linje er ikke særlig rask (1086kbps). :D

Lenke til kommentar

BF2 er veldig bra, men hva i helvete er det de har stellt i stand mht. konfigurasjon av kontrollene, det er fx klin umulig å remappe hvordan musa skal brukes når en skal kjøre de forskjellige kjøretøyene... utrolig irriterende for en som var ganske god il å fly "Huey" i BF vietnam... nå må allt læres på nytt..

Lenke til kommentar

Første intrykket var bra, heftig intro, som virket mye mer for seg gjort en introen på for eksempel bf1942 og vietnam. Menyen var forsåvedt grei, det eneste som trekker ned er at innlogging tok tid, og da snakker jeg over 1 minutt (minst).

4605210[/snapback]

 

Lang tid? Bruker maks 5 sekunder på å øoade jeg da. Har ikke hørt om andre med lang innlogging. Har 2 pcer, begge logger ca like rask inn (en med radeon 9000 mobility og en med 6800GT). KOmmer vel ann på linja? Min linje er ikke særlig rask (1086kbps). :D

5095946[/snapback]

 

 

Jeg rekker en tur innom porselenet og mekke meg kaffe før jeg blir logget inn, tar litt tid for å si det sånn. Med en 4mbit linje.

Lenke til kommentar

Første intrykket var bra, heftig intro, som virket mye mer for seg gjort en introen på for eksempel bf1942 og vietnam. Menyen var forsåvedt grei, det eneste som trekker ned er at innlogging tok tid, og da snakker jeg over 1 minutt (minst).

4605210[/snapback]

 

Lang tid? Bruker maks 5 sekunder på å øoade jeg da. Har ikke hørt om andre med lang innlogging. Har 2 pcer, begge logger ca like rask inn (en med radeon 9000 mobility og en med 6800GT). KOmmer vel ann på linja? Min linje er ikke særlig rask (1086kbps). :D

5095946[/snapback]

 

 

Jeg rekker en tur innom porselenet og mekke meg kaffe før jeg blir logget inn, tar litt tid for å si det sånn. Med en 4mbit linje.

5100470[/snapback]

Då er det sikkert mengden med ram som spiller en stor rolle i dette då. siden PF2 trekker masse minne. eg har 1gb Ram, og den går passe fort her. :)

Lenke til kommentar

Første intrykket var bra, heftig intro, som virket mye mer for seg gjort en introen på for eksempel bf1942 og vietnam. Menyen var forsåvedt grei, det eneste som trekker ned er at innlogging tok tid, og da snakker jeg over 1 minutt (minst).

4605210[/snapback]

 

Lang tid? Bruker maks 5 sekunder på å øoade jeg da. Har ikke hørt om andre med lang innlogging. Har 2 pcer, begge logger ca like rask inn (en med radeon 9000 mobility og en med 6800GT). KOmmer vel ann på linja? Min linje er ikke særlig rask (1086kbps). :D

5095946[/snapback]

 

 

Jeg rekker en tur innom porselenet og mekke meg kaffe før jeg blir logget inn, tar litt tid for å si det sånn. Med en 4mbit linje.

5100470[/snapback]

Då er det sikkert mengden med ram som spiller en stor rolle i dette då. siden PF2 trekker masse minne. eg har 1gb Ram, og den går passe fort her. :)

5101231[/snapback]

 

 

Vel, jeg har 2GB med pc3200 ram (geil value series) og en rask linje. Så jeg vetta søren, skal faktisk spille litt nå så da er det ned til vannkokeren :)

Lenke til kommentar

Første intrykket var bra, heftig intro, som virket mye mer for seg gjort en introen på for eksempel bf1942 og vietnam. Menyen var forsåvedt grei, det eneste som trekker ned er at innlogging tok tid, og da snakker jeg over 1 minutt (minst).

4605210[/snapback]

 

Lang tid? Bruker maks 5 sekunder på å øoade jeg da. Har ikke hørt om andre med lang innlogging. Har 2 pcer, begge logger ca like rask inn (en med radeon 9000 mobility og en med 6800GT). KOmmer vel ann på linja? Min linje er ikke særlig rask (1086kbps). :D

5095946[/snapback]

 

 

Jeg rekker en tur innom porselenet og mekke meg kaffe før jeg blir logget inn, tar litt tid for å si det sånn. Med en 4mbit linje.

5100470[/snapback]

Då er det sikkert mengden med ram som spiller en stor rolle i dette då. siden PF2 trekker masse minne. eg har 1gb Ram, og den går passe fort her. :)

5101231[/snapback]

 

 

Vel, jeg har 2GB med pc3200 ram (geil value series) og en rask linje. Så jeg vetta søren, skal faktisk spille litt nå så da er det ned til vannkokeren :)

5103475[/snapback]

 

 

 

Hva, du mener at det bare er Rammen??

Jeg har følgene:

XFX7800GTX Overclocked

2GB Corsair Ram Pc 3200

AMD X2 4400+

ASUS Nforce 4 SLI Premium

Oh en 300Gb Maxtor Deamon Max 10 som system Disk!!

 

Og det spillet bruker for f*** jævela lang tid på å åpne menyen, Her sankker vi om en pc som greier F.E.A.R. på max! i 1600x1200 med 58+ Frames Per Second!

 

Så her må du kaste inn håndkledet!

Men bare så det er sagt BF2 er smør på Flesk, en vaskeekte Kalkun!

Det mangler LAN del noe som ikke gjør det værdt å spille på en laptop en helg på hytta,Og det har ett høyst oppblåst fysikksystem mao. flyen går så sakte at de kan tas med AK 74. Tanksen er MEGET utsatt for SPEC OPS gubber!!

 

Kort sakt det virker som en ny utgave av Desert Combat som har fått en trestamme i hue, et Redwood tre!

Karakter 3/10

 

Billig Dc plagiat med en oppusset grafikkmotor, som heler ikke yter stort!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

I og med at du faktisk skal logge deg på en av EA sine "klient"-servere som kommer mye av oppstarts tiden an på trafikkke på disse serverene. Husker rett etter spillet ble lansert var det ofte mye mer trafikk enn EA forventet, men dette blir hele tiden forbedret.

En idè kan jo også være å bare bytte navn på "movies"-mappen i battlefield 2 katalogen, da hopper den rett over intro filmen og reklamen, filmen i bakgrunnen på menyen forsvinner da også. Dette skal visstnok få oppstarten til å gå litt raskere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bump...

 

Jeg syntes slett ikke man kan skyte ned jetfly med ak47 dette er bare tullball. Hvis ikke tanksen skal være utsatt for spec ops gubber skal det kun være andre tanks som skal kunne ta den da? Jeg mener skyter du med bazooka så kan den trenge 4 skudd om ikke du treffer beltene noe som kan være vanskelig på lang avstand. Du trenger faktisk 2 c4 for å ta en helt "frisk" tanks.

 

Hvis noe skulle vært forandret i BF2 så måtte det vært lettere å skyte ned jetfly. Disse tåler ikke mye, men er veldig vanskelig å treffe der de kommer i 1000km/t+

Alle statshorene kjører jo fly eller helikopter det er kun disse som kommer opp i 20-50:1 i kill:death ratio.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Bump...

 

Jeg syntes slett ikke man kan skyte ned jetfly med ak47 dette er bare tullball. Hvis ikke tanksen skal være utsatt for spec ops gubber skal det kun være andre tanks som skal kunne ta den da? Jeg mener skyter du med bazooka så kan den trenge 4 skudd om ikke du treffer beltene noe som kan være vanskelig på lang avstand. Du trenger faktisk 2 c4 for å ta en helt "frisk" tanks.

 

Hvis noe skulle vært forandret i BF2 så måtte det vært lettere å skyte ned jetfly. Disse tåler ikke mye, men er veldig vanskelig å treffe der de kommer i 1000km/t+

Alle statshorene kjører jo fly eller helikopter det er kun disse som kommer opp i 20-50:1 i kill:death ratio.

5270290[/snapback]

 

Men så er fly også veldig "sikre" å kjøre i virkeligheten også. Synes det er flott som det er jeg. At noen statshorer innimellom kjører fly bryr meg ikke veldig mye.

 

Det som plager meg aller mest er disse JÆ**** idotene som ALLTID punisher, og noen ganger får jeg masse minus for å skyte fiender osv..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...