Gå til innhold

Forretningsidéer - trenger forslag


twarr

Anbefalte innlegg

I danmark var eg på eb bowlinghall der selve hallen var greit nok og ikke noe fancy men de hadde en isbar som var svært populær pga sin store utvalg og utrolig god og billig is. Var nesten alltid mye folk der. Det kan kanskje være en ide men tanke på at nordmenn er noen av de som spiser mest is i verdenen.....mener eg å ha lest et eller annet sted.

 

Nettcafe er ikke så lurt med tanke på at de fleste har vel internett hjemme og ka skal man bort dit for å surfe etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I danmark var eg på eb bowlinghall der selve hallen var greit nok og ikke noe fancy men de hadde en isbar som var svært populær pga sin store utvalg og utrolig god og billig is. Var nesten alltid mye folk der. Det kan kanskje være en ide men tanke på at nordmenn er noen av de som spiser mest is i verdenen.....mener eg å ha lest et eller annet sted.

 

Nettcafe er ikke så lurt med tanke på at de fleste har vel internett hjemme og ka skal man bort dit for å surfe etter?

Hmm, har vært inne på tanken om is-salg ja, men vi har allerede to stykker som selger kuleis, bla. den ene selger den moderne "italienske" isen.

 

I forbindelse med gatekjøkkenet så skal det jo selges feks. slush, som tjener inn gode penger..

 

 

Ang nettcafe - riktig det du sier, men tilbudet er mest for ungdommer som spiller cs o.l., da det vil være lettere for de å gå å spille i lan der enn å måtte flytte sammen sine egne maskiner... dessuten vurderer jeg å arrangere "nattspilling" og evt. noen compoer e.l.

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg tror ikke at bowlingbane er noe du kommer til å tjene godt på i et så lite område. De eneste stedene her omkring som har bowling er tønsberg og drammen, drammen er hvertfall veldig godt besøkt, mens tønsberg er litt mindre tror jeg.

I nabobygda starta det akkurat opp ein bowlinghall. Bor vel rundt 2500 stk. der, og den er svært mykje brukt.

Var innom og spelte litt tidligare i dag, måtte vente over en time på å få bane.

 

Dei har òg diverse andre aktiviteter, som pizzarestaurant, airhockey, biljard, pub og dart.

Heisann!

 

Du bor i Valldal ja? :=)

 

Har pratet mye med han som eier der, og skal åpne lignende konsept bare med flere ting...

Jepp, bor 5 minutt fra Valldal.

 

Drifta der går faktisk veldig bra. I dag, og dei fleste andre dager, må det være èn ekstra på jobb pga. besøksmengda. Merkelig nok kjem dei fleste besøkande fra Valldal, så det er ikkje et turisttilfelle heller.

 

Eg trur det er fullt mulig å drive noko slikt, viss det er lite lignande tilbud i nærheita fra før av.

Lenke til kommentar

Prøv og legg til rette for en dartklubb hvis bygda ikke allerede har det. Sett av en fast ettermiddag/kveld hver uke til trening/turnering så får du iallefall en fast øl og kaffekjøpende krets. Du kan jo lage et eget rom til de.

 

Jeg var med i en dartklubb en stund, og jeg tror pubeieren vi holdt til hos var svært fornøyd med kapitalen vi la igjen.

Lenke til kommentar
Prøv og legg til rette for en dartklubb hvis bygda ikke allerede har det. Sett av en fast ettermiddag/kveld hver uke til trening/turnering så får du iallefall en fast øl og kaffekjøpende krets. Du kan jo lage et eget rom til de.

 

Jeg var med i en dartklubb en stund, og jeg tror pubeieren vi holdt til hos var svært fornøyd med kapitalen vi la igjen.

Tror det allerede finnes en dartklubb her, så jeg må bare få de bort fra hotellet og opp til bowlinghallen :)

 

En som nemte squash, kanskje jeg burde ordnet til et rom for det og et klatrerom?

Endret av twarr
Lenke til kommentar

Klatrevegg høres ut som en god idé. Det er ikke så mange innendørs klatrevegger rundt omkring. Gjør det enkelt for folk å klatre. Klatring er gøy, og man kommer i form av det!

 

En ting til. Det går jo ann å være litt revolusjonerende og faktisk ha tilbud innimellom. Ikke faste tilbud, men sånne korte knalltilbud.

 

Og for all del lag bowlinghallen koselig. Eller i hvert fal en evt bar eller ett spillerom. Jeg var på verdens ekleste/styggeste bowlinghall på Orknøyene. Blæ!

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Om du regner kort på det, så finner du fort ut at du trenger rundt 23-25 spilte runder dagen for å sånn ca gå i null, om vi sier du har et lån på 3'' og en heltidsansatt. Å det høres usansynlig ut at så mange vil spille bowling HVER dag på et så lite sted. Ikke at jeg har peiling hvor ofte folk spiller bowling, men har intrykk av at det er ikke akkurat alle som er hyppige bowling spillere. Hva med å heller satse på arkade hus, med bowling og lignende? Om du samler på slike maskiner, slenger på en brusautomat og en godteriautomat, vekselautomat og noen biljardbord så kan du jo kanskje tjene en slant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...