Gå til innhold

Forretningsidéer - trenger forslag


twarr

Anbefalte innlegg

heisann!

 

Vurderer å starte bowlinghall, og er nå i planleggingsfasen (henter inn priser, tegninger osv osv osv), og hadde et spørsmål i den sammenheng..

 

Der hallen skal bygges, er det veldig få folk som bor, nærmere sagt ca. 2000 stk, og for hele kommunen så er det ca. 8800...

De som leverer bowlingutstyr bruker vanligvis å si at det bør være 2-3000 personer på den plassen det skal bygges, PR. BANE.... jeg skal ha 4 baner :hmm:

 

Anyway, det er umulig å overleve på kun rein bowling, derfor skal jeg ha andre aktiviteter... det er der dere kommer inn, jeg trenger forslag :)

 

Det jeg har satt opp til nå:

 

* Pub med alle rettigheter

* Fotballkino (eget rom med lerret)

* Underholdningsautomater og spilleautomater (air hockey, flipperspill, danseautomat, biljard osv osv)

* Internett-café

* Dansegulv

 

Noen som har forslag til andre ting? har ikke plass til feks gokart eller laserspill, da hele lokalet er på 700 kvm... håper noen har noen gode forslag til meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et potensiale innenfor pub driften; tenkt litt rundt dette med servering. Ikke bare pizza men hva med catering også? I et samfunn med 8000 innbyggere er det alltid noen som skal ha konfirmasjon, selskapeligheter, store bursdager etc.

 

En pub trenger ikke bare inneholde servering av alkohol; du kan leie ut lokalet til lag og foreninger - hva med ungdomskafe med kommunalt tilskudd en gang i uka?

 

Det er vanskelig å sette av tid i den etableringsfasen du er i nå men se over dine ideer og kanskje få noen andre til å gjøre det sammen med deg. Kommunen har kanskje et etableringskontor/etableringshjelp som kan gi deg gode innspill?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Du har et potensiale innenfor pub driften; tenkt litt rundt dette med servering. Ikke bare pizza men hva med catering også? I et samfunn med 8000 innbyggere er det alltid noen som skal ha konfirmasjon, selskapeligheter, store bursdager etc.

 

En pub trenger ikke bare inneholde servering av alkohol; du kan leie ut lokalet til lag og foreninger - hva med ungdomskafe med kommunalt tilskudd en gang i uka?

 

Det er vanskelig å sette av tid i den etableringsfasen du er i nå men se over dine ideer og kanskje få noen andre til å gjøre det sammen med deg. Kommunen har kanskje et etableringskontor/etableringshjelp som kan gi deg gode innspill?

 

Lykke til!

Vi har allerede hotellet som driver med catering..

 

Ungdomskafé kommer det på kulturhuset som er snart ferdigbygd nå..

Tror kommunen har et etableringskontor ja, skal stikke innom =)

Lenke til kommentar
Skal du, som 16-åring, drive en pub med alle rettigheter?

heisann,

 

Jeg, som 16-åring driver allerede en bedrift med namnet "Vestre Størksen Automater" - har samlet på flipperspill og automater allerede i over 3 år (norges yngste samler/entusiast) - dessuten skal det ikke drives bare av meg, og det tar tid å planlegge hele greia så det tar litt tid før det evt. startes opp. Ingen av disse tingene skal stå registrert i mitt namn, og har man bartendere over den aldersgrensen så gjelder så ser jeg ingen problem med det.

Lenke til kommentar

Har du noen i familien som har jobbet med noe lignende før?

Jeg håper at du har peil for det kan fort bli mye arbeid for lite lønn.

Skaff deg pubrettighetene før du legger mye penger i bedriften. Bowlingturneringer slår alltid ann. Å skaffe seg tipperettigheter er vel også en ide siden du skal vise fotball.

 

Men jeg er skeptisk til at dette skal gå bra. Litt liten bygd.

Lenke til kommentar

Bowlingbane og pub er et millionprosjekt, bare så du er forberedt på det :p Vet ikke hvor kapitalsterk du er som 16åring.

 

Men uansett, jeg tror ikke at bowlingbane er noe du kommer til å tjene godt på i et så lite område. De eneste stedene her omkring som har bowling er tønsberg og drammen, drammen er hvertfall veldig godt besøkt, mens tønsberg er litt mindre tror jeg.

 

Men Drammen har jo mange mange tusen innbyggere, så det er noe HELT annet enn en 2000 person bygd på landet.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

DDR FTW!!

 

Eller med andre ord:

Dance Dance Revolution - maskiner er et must ved spillemaskinene, drar penger som fy.

 

 

Bowlingbanen jeg av og til spiller på har treningsstudio over seg, og gatekjøkken, DDR, Airhockey, Spillemaskiner, Biljard og Squash-bane i tillegg til bowlingen i første etasje. På bowlingen er det konstant 8 fulle baner... men så er dette et sted med 16000 innbyggere.

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg tror ikke at bowlingbane er noe du kommer til å tjene godt på i et så lite område. De eneste stedene her omkring som har bowling er tønsberg og drammen, drammen er hvertfall veldig godt besøkt, mens tønsberg er litt mindre tror jeg.

I nabobygda starta det akkurat opp ein bowlinghall. Bor vel rundt 2500 stk. der, og den er svært mykje brukt.

Var innom og spelte litt tidligare i dag, måtte vente over en time på å få bane.

 

Dei har òg diverse andre aktiviteter, som pizzarestaurant, airhockey, biljard, pub og dart.

Lenke til kommentar
Har du noen i familien som har jobbet med noe lignende før?

Jeg håper at du har peil for det kan fort bli mye arbeid for lite lønn.

Skaff deg pubrettighetene før du legger mye penger i bedriften. Bowlingturneringer slår alltid ann. Å skaffe seg tipperettigheter er vel også en ide siden du skal vise fotball.

 

Men jeg er skeptisk til at dette skal gå bra. Litt liten bygd.

Det er familie de som driver hotellet her, så ja..

 

Skal ha alle rettigheter og lisenser før jeg evt. starter opp, men det er ikke lett å få tipperettigheter og hestetippings-rettigheter...

 

Er liten bygd ja, men er bare å stå på for det, så tror jeg det burde gå ganske greit..

Lenke til kommentar
Bowlingbane og pub er et millionprosjekt, bare så du er forberedt på det :p Vet ikke hvor kapitalsterk du er som 16åring.

 

Men uansett, jeg tror ikke at bowlingbane er noe du kommer til å tjene godt på i et så lite område. De eneste stedene her omkring som har bowling er tønsberg og drammen, drammen er hvertfall veldig godt besøkt, mens tønsberg er litt mindre tror jeg.

 

Men Drammen har jo mange mange tusen innbyggere, så det er noe HELT annet enn en 2000 person bygd på landet.

Næh, kødder du? :p

 

Ender opp på en 3 - 5 millioner.

Lån og pengestøtte og gode avtaler er nøkkelen her.

Bowling i seg selv vil ikke tjene så altfor mye, derfor jeg skal ha andre ting også...

Lenke til kommentar
DDR FTW!!

 

Eller med andre ord:

Dance Dance Revolution - maskiner er et must ved spillemaskinene, drar penger som fy.

 

 

Bowlingbanen jeg av og til spiller på har treningsstudio over seg, og gatekjøkken, DDR, Airhockey, Spillemaskiner, Biljard og Squash-bane i tillegg til bowlingen i første etasje. På bowlingen er det konstant 8 fulle baner... men så er dette et sted med 16000 innbyggere.

Joda, DDR maskin er under planlegging...

 

Men de tjener ikke inn mer enn 5000 - 15 000 pr. måned... Jeg trenger antakeligvis rundt 5-6000 kr pr. dag for å få ting til å gå rundt..

 

Har ikke plass til treningsstudio ;) Gatekjøkken er vel så og si standard på alle bowlinghaller så det blir ja... squash bane var en god ide, men vet ikke helt hvordan jeg skal greie å kombinere det med en bowling...

Lenke til kommentar
Pub + bowlingbane er en dårlig idé. Hvor mange foreldre tror du er lysten på å ta med barna på bowlingkveld i samme lokale som en gjeng dritafulle rednecks? :D

Hehe, skal søke om rettigheter til fredag og lørdager, etter et visst klokkeslett, da det blir 18 års aldersgrense for å komme inn, med vakter..

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg tror ikke at bowlingbane er noe du kommer til å tjene godt på i et så lite område. De eneste stedene her omkring som har bowling er tønsberg og drammen, drammen er hvertfall veldig godt besøkt, mens tønsberg er litt mindre tror jeg.

I nabobygda starta det akkurat opp ein bowlinghall. Bor vel rundt 2500 stk. der, og den er svært mykje brukt.

Var innom og spelte litt tidligare i dag, måtte vente over en time på å få bane.

 

Dei har òg diverse andre aktiviteter, som pizzarestaurant, airhockey, biljard, pub og dart.

Heisann!

 

Du bor i Valldal ja? :=)

 

Har pratet mye med han som eier der, og skal åpne lignende konsept bare med flere ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...