Gå til innhold

Trenger noen tips om plasering av dual radiator.


Anbefalte innlegg

Hei

Eg har tenkt og kjøpe dette settet, men så trenger eg noen tips om plasering av radiatoren ;)

 

ATM har eg dette kabinettet:Thermaltake Armor Sort, Det er ingen plasser og plasere ein dual radiator i det kabinettet, utanom i bunnen av Kabinettet, som blir ein dårleg løysning.

Så derfor har eg sett på eit Chieftec Mesh blått kabinett, og plasere radiatoren oppe der cdromene er.. Er dette ein god løsning?

Eksempel på dette her

 

Har dere forslag hvor eg kan sette ein dual radiator i mitt Thermaltake kabinett?

Kan eg kansje ha trippel radiator i det Chieftec kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor er det en dum plass å ha radiatoren da?

støvfilter kan jo påmonteres.

pluss at det er nede den kaldeste luften er!

Godt poeng. Det har eg ikkje kommet på, att det er der den kaldeste luften er :p Men det er ikkje så mykje plass. viss du skal ha dual radiator og pumpe... :p :hmm hvor kan eg ha pumpen da ;)

Lenke til kommentar
Har selv en løsning der jeg har Radiatoren på toppen av kabinettet, har ikke borret hull eller noe , kun ordnet godt med mellomrom mellom den og toppen.

 

Bobby : Hvorfor liker du ikke armor?

Har du noen bilder? Hvordan festet du radiatoren da? Tar du slangene inn på baksiden?

Lenke til kommentar

kabinetthumb.JPG

 

 

Denne løsningen har jeg kjørt i over et år. Har skjært hull i bunnen, viftene suger inn.

 

Har stiftet strømpe rundt og tilpasset en bilderamme under kabinettet som filter med pålimt magnettape rundt. Lett å ta av og blåse rent, (og det trengs!). Må sannsynligvis bygge noen nye og høyere føtter ved bruk av denne løsningen. Greit å få alt inni kabinettet synes jeg.

Lenke til kommentar
slik har jeg festet min radiator. det er ikke en dual nej det er en singel 120mm BW radiator men det viser bra hvordan du også kan feste din

 

fordelen er at radiatoren blir ikke påvirket av varm kabinettluft men kun av rom temp

 

bilde 1

 

bilde2

 

bilde 3

gl =)

Takk for bilder! Det var akkurat slik jeg hadde tenkt å få kjøleslangene gjennom kabinettet, men jeg blir nok å skru fast radiatoren litt bedre. Tenkte å bruke noen "avstandsnipler" på kanskje 2 cm og feste radiatoren i disse oppå kabinettet slik at det blir plant (og pent). Strøm til viftene skal jeg også hente gjennom kabinett oppe slik at jeg slipper en lang kabel som slenger.

Lenke til kommentar
hvorfor er det en dum plass å ha radiatoren da?

støvfilter kan jo påmonteres.

pluss at det er nede den kaldeste luften er!

Godt poeng. Det har eg ikkje kommet på, att det er der den kaldeste luften er :p Men det er ikkje så mykje plass. viss du skal ha dual radiator og pumpe... :p :hmm hvor kan eg ha pumpen da ;)

Vel, jeg fikk plass til et dualradiator-sett på innsiden av midi-tower kabinettet mitt jeg :p

 

Pumpa plasserte jeg under dvd-brenneren min i 5"-brønnene.

 

For å si det sånn, så var det ikke mye plass igjen da, men det gikk jo :thumbup:

 

 

Et bilde:

post-224-1123198561_thumb.jpg

Endret av mr1989
Lenke til kommentar
Har selv en løsning der jeg har Radiatoren på toppen av kabinettet, har ikke borret hull eller noe , kun ordnet godt med mellomrom mellom den og toppen.

 

Bobby : Hvorfor liker du ikke armor?

Eg var ikkje fornøyd med det

Syns det var dårleg plasering av PSU, f.eks viss eg hadde harddisker oppe med psuen, begynte viften på psuen å bråke mykje meir, fordi grillen tok i den du har harddiskene i

 

Men nå har eg fått heim eit nytt Chieftec kabineett :p

Kansje eg skal ha radiatoren nede i kabinettet, og att viftene suger luft opp i kabinettet, men så er det hvor eg skal ha pumpen. Det kan ver att eg kan ha både pumpen og radiatoren nede i kabinettet, siden dette er eit beiere kabinett enn normalt

Dimensjoner på kabinettet er: 54.2x20.5x54 cm (HxBxD)

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg har et billig Aopen bigtower kabinett med god plass på toppen. Jeg har brukt vinkelsliper og kutta hull i kabinettet og laga enkelt feste som vist på bilde fra siden.

 

Siden både skjermkort og cpu er vannkjølt så blir det liten varmeutvikling i kabinettet. Løsningen gir god luftgjennomstrømning i kabinettet.

 

ovenfra

 

fra siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...