Gå til innhold

nikon coolpix7900 vs. fuji finepix f10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått muligheten til å teste Fuji Finepix F10, og må innrømme at det er et kjempekamera! Veldig gode bilder, det er raskt og batterilevetiden er god. Eneste aberet med F10 i forhold til Coolpix 7900 er at F10 ikke har optisk søker. Dersom ikke det er et must, ville jeg ha gått for F10.

Lenke til kommentar

Jeg har F10, og må si jeg er meget fornøyd!

 

Dama har akkurat kjøpt casi Z-750, og jeg liker mitt mye bedre.

bedre makro, bedre under dårlige lysforhold, mye enklere, slipper alle unødvenidge valg. osv..

 

Liker veldig godt bildene det tar, jeg er ingen mesterfotograf, men har tatt mange flotte bilder. Eneste jeg savner, er litt mer manuelle instillinger, men fungerer egentlig veldig greit på auto. Kunne gjerne hatt optisk bildestabilisator også da men.

 

Det er i tillegg veldig godt å holde, etter mine hender i alle fall. Jeg holdt 7900 i butikken en dag, og syntes mitt var mye bedre å holde, men det er jo forskjellig fra person til person!

 

Prøv de gjerne ut i en butikk! Det er gjerne dette som avgjør hva du velger!

Lenke til kommentar
f10 har vel mange manuelle muligheter, cp7900 har så å si ingen (hvit- balanse)

Hvit-balanse er nok en av få funksjoner. CP7900 er hovedsaklig ment som et snapshotkamera (et meget bra et forøvrig :) ). Fuji F10 har også fått mye skryt, så man må nesten bare prøve de mot hverandre i en butikk. Det man selv liker best (design, grep, plassering av knapper og lignende) bør være avgjørende når de er såpass like.

Lenke til kommentar
ja, synes det er litt synd at nikon ikke har noen kompaktkameraer med manuelle muligheter, i motsetning til de fleste store kameraprodusenter.

Kommer litt an på hva du mener med kompaktkamera da. Nikon Coolpix 8400 og 8800 er regnet som kompaktkamera, og er vel blant de aller aller ypperste når det gjelder bildekvalitet, optikk og manuelle innstillinger.

 

Manuelle muligheter på små kompaktkamera blir gjerne veldig kronglete, og kameraene blir større, og selv om det er greit å ha muligheten, så har vel Nikon konsentrert seg om å gi gode manuelle muligheter på de litt større kompaktkameraene.

Lenke til kommentar
Manuelle muligheter på små kompaktkamera blir gjerne veldig kronglete, og kameraene blir større, og selv om det er greit å ha muligheten, så har vel Nikon konsentrert seg om å gi gode manuelle muligheter på de litt større kompaktkameraene.

canon powershot serien har tv, av og m uten å være kronglete, Nikon Coolpix 8400 og 8800 kan vel heller sammenliknes med canons g6 og Pro1.

 

ellers, sant at finepix f10 har så å si 0 manuell kontroll, siktet til annet kamera gitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...