Gå til innhold

Kamera crash - gjennoprette bilder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes programmer for å scanne kortet og redde bilder ut av det. Det fungerer dog ikke alltid hvis kortet har fått seg en skikkelig krasj. Lexar har et program som heter Image Rescue, men det koster noen kroner (2-300?). Søker du på nettet finner du kanskje noen gratisprogrammer, men hvor gode disse er vet jeg ikke.

 

Mange programmer som koster penger har prøveversjoner på nettet, så du kan sjekke om det er mulig å rekonstruere bildene fra kortet. Vil du imidlertid ha de rekonstruert, må du betale for de. Men da slipper du i det minste å betale for et program som uansett ikke vil hjelpe deg.

 

Hvilket kort har du? Enkelte produsenter har sine egne program. Og jeg vet ikke hvor du kjøpte kortet, men hvis noen får problemer med kort de har kjøpt der jeg jobber, så hjelper vi de med å redde bildene og brenne de over på en CD (det skjer heldigvis veldig sjelden, ettersom vi hovedsaklig selger Lexar som er regnet som et av de mest stabile kortene). Men spør der du kjøpte kortet... kanskje de kan gjøre dette for deg (er de litt serviceinnstilte, så gjør de det).

 

EDIT : Kan med fordel prøve kortleser, og mulig dette vil fungere bedre med et gjenopprettingsprogram også. Koster bare en hundrelapp eller to, og er en smart investering uansett.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...