Gå til innhold

IE7 rydder bort konkurrentene


Anbefalte innlegg

Jeg vil minne på at jeg tror meget sterkt på at dette er noe som de har gjort for å fjerne inkompatible tredje-parts programmer for å redusere risikoen av bugs som er forårsaket av annet enn IE selv som vil gi utviklerne mindre problemer og dermed bruke mindre tid til å utvikle/stabilisere den kommende versjonen.

 

MS vil nok ikke skyte seg i foten ved å gjøre dette i den endelige versjonen og det vil sikkert vise seg i fremtidige versjoner at det kanskje dette ikke skjer evt. at de oppgraderer sine toolbars til en IE 7.0 kompatibel versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå opplever mange testere at søkeverkøy til konkurrentene blir fjernet i nettleseren.

Javel? :roll:

 

Lurer på hvem som fikk den utrolig lite gjennomtenkte idén om at MS bevisst forsøker å sperre ute konkurrentene, som følge av at toolbaren til IE6 ikke fungerte i BETA 1 av IE7 :nei:

post-127-1122677971_thumb.png

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

jeg synes ikke, utifra bildene av IE 7 Beta at den så jo fin ut. minna meg litt om Firefox sitt utseende før jeg konfiguerte den sikkelig, men Tabs er jo greit at er med i den nye IE da. det kommer sikkert til å glede endel brukere :)

med det samme vi er inne på IE ob beta. du som prøver IE finner du noen funksjon som gjør at man kan lagre sidene som man sist var inne på. selv har jeg det sånn i Opera 8.02 at hver gang jeg åpner Opera så får jeg opp 3 tabs med sider. disse bruker jeg da mest. finnes denne funksjonen også i den siste betaversjonen av IE 7?

Lenke til kommentar

Berre funksjonar og utsjånad som er viktig for dykk?

 

Kva med kompatibilitet med standardane (XHTML, HTML og CSS)? Microsoft har hindra webutviklinga i lange tider no. Dersom den nye versjonen ikkje er betre, kan eg ikkje skjøne dei som vil bruke den. Altså, om nokon lagar ein nettlesar som hindrar webutviklingen og prøver å lage ein slags eigen standard, er det då moralsk rett å bruke den? Nei!

 

Alle her inne har vel nokon gong sett HTML-kode generert av Frontpage, og sett korleis den rendrar i ulike nettlesarar. Eit GODT eksempel på at MS prøver å gjere folk avhengige av IE.

 

IE kjem eg aldri til å bruke, både på grunn av mangel på funksjonar, og at det for meg rett og slett ikkje er moralsk rett å støtte slikt drit. Uansett kjem vel aldri IE til GNU/Linux...

Lenke til kommentar

IE vil bli mer kompatibel med XHTML, HTML og CSS, der er rykter om at ASP.NET 2.0 skal skrive ut XHTML 1.0 Transitional eller muligens Strict som standard og da vil der være idiotisk å lage en problematikk mellom utviklere og sluttbrukere.

 

Alle programmer som er WYSIWYG kan trylle fram artig kode og Frontpage er et kronbevis på det. Har ikke noe imot WYSIWYG-programmer, men folk burde sette seg litt inn i HTML og CSS før de bruker slike programmer for å oppnå W3C-kompatible sider.

 

MS vil sikkert at folk skal bruke deres nettlesere og det er godt mulig at metodene deres ikke er de beste, men jeg vil bare si at slike ting er hva enhver bedrift ønsker. Bedrifter ønsker at de bruker deres produkter, kjøper deres tjenester og slik er det nå idag, kan anbefale at du ser en dokumentar som heter "The Corporation".

 

Hvor moralsk det enn skulle være å bruke IE så kan du ikke beskylde folk som bruker det for å være umoralske, det er som å si at vi enten er med det eller imot det for at vi ikke gjør noe med det. Verden er full av "passive tilhengere" og det vil den alltid være.

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...