Gå til innhold

Program som lager en stor fil på harddisken


Anbefalte innlegg

Leter etter et program som kan lage en stor fil som tar opp absolutt all plassen på harddisken.

Grunnen til dette er at jeg skal bruke et program til å overskrive alt på harddisken etter DOD 5220.22-M standarden, men problemet er at programmet kun støtter overskriving av filer og mapper, ikke hele harddisken.

Derfor tenkte jeg å lage en stor fil som tok all plassen på harddisken og så skrive over den.

Forslag til program eller noen kommentarer til denne måten å slette data på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på Darik's Boot and Nuke. Er akkurat det du er ute etter. Jeg brukte det selv forrige dagen, og det er et utmerket verktøy. Støtter både Gutman metoden og DoD 5220-, samt tre andre. Er du skikkelig paranoid kan du kjøre alle sammen flere ganger ;)

 

Programmet er uansett meget lett og bruke, og kan legges enten på diskett eller brennes til en boot cd. Dermed kan du starte pc'n fra disk/cd, fjerne HELE disken både brukt og ubrukt plass, for så og formatere og reinstallere Windows/Linux/whatever etterpå.

 

Husk bare at den sletter alle disker som den finner, så pass på og kobl fra evt. sekundære disker du har koblet på ;)

Lenke til kommentar
Edit: Er det ikke slik at Spybot S&D kan gjøre opptil 99 overskrivinger!?

Spybot S&D er malware scanner....

Ja, jeg vet det, men jeg fant ut at hvis du har følger dette: Forsiden -> Modus -> Avansert modus -> Ja -> Verktøy -> Sikker makulering, så kommer du til et makuleringsverktøy. Hvis du bruker drag&drop med filer inn i vinduet til Spybot, er det bare å velge antall overskrivinger og trykke Makulér.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt Eraser som nettopp gjør det du vil. Jeg har valgt å stole på dette programmet ettersom både dokumentasjon og programvare er veldig bra utformet. Virket som at programmeren vet hva han gjør på.

 

Du kan jo selvsagt lage et lite program som lager en sinnsyk svær fil.

 

For å sikre at absolutt all fri plass blir overskrevet kan du gjøre en av delene:

 

1) Starte Linux, fra f.eks. en Knoppix-CD og kjøre kommandoen:

dd if=/dev/urandom of=/dev/hda

 

2) Brenne ut en eraser-oppstarts-CD (tror den bruker linux-kjernen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...