Gå til innhold

vannkjøling 7800 gtx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ventet til tyske aquacompute4r blir ferdig med sin AquagraFX for 7800-serien. jeg mailet dem for halvannen uke siden, og da sa de at de var ca 3 uker fra lansering.

 

Det blir tilsvarende til dette, men tilpasset 7800 selvfølgelig:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361

 

Det blir litt dumt å kjøpe en egen GPU-blokk til kortet når det finnes (eller kommer veldig snart) en løsning som kjøler GPU, RAM og til og med spenningsregulatoren, alt i en funksjonabel og stilig blokk.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Virker som linken jeg sendte er endra. Jeg titta som sagt på dette settet men det virker det bare er en adapter.

 

Har bestilt dette i steden jeg: http://www.webshop-innovatek.de/assets/s2d...67b0fadb0e.html

 

Disse er leverandører av vannkjøling til gainward sine nye 7800 kort. må jo nesten være litt kvalitet på de da? Selger gainward sine 7800 gtx kortet på komplett med samme blokk som jeg har bestilt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311456&cks=PRL

 

Ganske dyre fraktutgifter, men sender gjennom slektinger i Tyskland, så slipper man den idiotiske norske tollen. om en uke eller 2 er det vel her.

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
fikk i dag vannkjølinga mi. for noe dritt. bruksanvisningen stemmer ikke overens med delene jeg har fått. blokka passer ikke helt på kortet, og beskyttelsesplaten til undersiden av kortet får man ikke festa i det hele tatt.

hvilken vannkjøling er dette da?

Lenke til kommentar
Jeg ville ventet til tyske aquacompute4r blir ferdig med sin AquagraFX for 7800-serien. jeg mailet dem for halvannen uke siden, og da sa de at de var ca 3 uker fra lansering.

 

Det blir tilsvarende til dette, men tilpasset 7800 selvfølgelig:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361

 

Det blir litt dumt å kjøpe en egen GPU-blokk til kortet når det finnes (eller kommer veldig snart) en løsning som kjøler GPU, RAM og til og med spenningsregulatoren, alt i en funksjonabel og stilig blokk.

 

-Stigma

Har brukt og bruker 6800 utgaven av denne blokka. Vil ikke dirkekte annbefale den. Grunnen er at det er vansklig å få kjølt alle minnebrikkene, core og spenningsregulatorene like bra. Det vil oftest forekomme høydeforskjeller som fører til at ikke alt får like god kontakt. Det beste er å bruke en vannblokk som kun kjøler core, og eller bruke ramsinks på minne. Spenningsregulatorne kjøles like bra av den medfølgende kjøleenheten.

Lenke til kommentar
Jeg ville ventet til  tyske aquacompute4r blir ferdig med sin AquagraFX for 7800-serien. jeg mailet dem for halvannen uke siden, og da sa de at de var ca 3 uker fra lansering.

 

Det blir tilsvarende til dette, men tilpasset 7800 selvfølgelig:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361

 

Det blir litt dumt å kjøpe en egen GPU-blokk til kortet når det finnes (eller kommer veldig snart) en løsning som kjøler GPU, RAM og til og med spenningsregulatoren, alt i en funksjonabel og stilig blokk.

 

-Stigma

Har brukt og bruker 6800 utgaven av denne blokka. Vil ikke dirkekte annbefale den. Grunnen er at det er vansklig å få kjølt alle minnebrikkene, core og spenningsregulatorene like bra. Det vil oftest forekomme høydeforskjeller som fører til at ikke alt får like god kontakt. Det beste er å bruke en vannblokk som kun kjøler core, og eller bruke ramsinks på minne. Spenningsregulatorne kjøles like bra av den medfølgende kjøleenheten.

Jeg har ikke brukt denne selv, men jeg kan ikke tro at passiv luftkjøling på minnet er bedre enn vannkjøling, selvom du gjerne må bruke godt med goop for å få kontakt.

 

Forresten, vet noen om 7800 har minnebrikker på begge sidene, eller bare ene slik som 6800?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg ville ventet til  tyske aquacompute4r blir ferdig med sin AquagraFX for 7800-serien. jeg mailet dem for halvannen uke siden, og da sa de at de var ca 3 uker fra lansering.

 

Det blir tilsvarende til dette, men tilpasset 7800 selvfølgelig:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361

 

Det blir litt dumt å kjøpe en egen GPU-blokk til kortet når det finnes (eller kommer veldig snart) en løsning som kjøler GPU, RAM og til og med spenningsregulatoren, alt i en funksjonabel og stilig blokk.

 

-Stigma

Har brukt og bruker 6800 utgaven av denne blokka. Vil ikke dirkekte annbefale den. Grunnen er at det er vansklig å få kjølt alle minnebrikkene, core og spenningsregulatorene like bra. Det vil oftest forekomme høydeforskjeller som fører til at ikke alt får like god kontakt. Det beste er å bruke en vannblokk som kun kjøler core, og eller bruke ramsinks på minne. Spenningsregulatorne kjøles like bra av den medfølgende kjøleenheten.

jeg også hadde problemer med denne blokka.... på grunn av de forskjellige høydene på komponentene fikk jeg ikke ordentlig kontakt mot GPU (ja, jeg er klar over at det er fjærbelastet og i teorien skal gi god kontakt, men erfaringen min tilsier noe annet)... byttet GPU blokk, og temp sank 15 grader med en gang ;)

 

min erfaring i alle fall....

Lenke til kommentar
Jeg ville ventet til  tyske aquacompute4r blir ferdig med sin AquagraFX for 7800-serien. jeg mailet dem for halvannen uke siden, og da sa de at de var ca 3 uker fra lansering.

 

Det blir tilsvarende til dette, men tilpasset 7800 selvfølgelig:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361

 

Det blir litt dumt å kjøpe en egen GPU-blokk til kortet når det finnes (eller kommer veldig snart) en løsning som kjøler GPU, RAM og til og med spenningsregulatoren, alt i en funksjonabel og stilig blokk.

 

-Stigma

Har brukt og bruker 6800 utgaven av denne blokka. Vil ikke dirkekte annbefale den. Grunnen er at det er vansklig å få kjølt alle minnebrikkene, core og spenningsregulatorene like bra. Det vil oftest forekomme høydeforskjeller som fører til at ikke alt får like god kontakt. Det beste er å bruke en vannblokk som kun kjøler core, og eller bruke ramsinks på minne. Spenningsregulatorne kjøles like bra av den medfølgende kjøleenheten.

Jeg har ikke brukt denne selv, men jeg kan ikke tro at passiv luftkjøling på minnet er bedre enn vannkjøling, selvom du gjerne må bruke godt med goop for å få kontakt.

 

Forresten, vet noen om 7800 har minnebrikker på begge sidene, eller bare ene slik som 6800?

 

-Stigma

7800 gtx har minnebrikker på begge sidene.

Lenke til kommentar
Alcoholiday Skrevet 15/08/2005 : 12:55

Har brukt og bruker 6800 utgaven av denne blokka. Vil ikke dirkekte annbefale den. Grunnen er at det er vansklig å få kjølt alle minnebrikkene, core og spenningsregulatorene like bra. Det vil oftest forekomme høydeforskjeller som fører til at ikke alt får like god kontakt. Det beste er å bruke en vannblokk som kun kjøler core, og eller bruke ramsinks på minne. Spenningsregulatorne kjøles like bra av den medfølgende kjøleenheten.

Hm, det var jo oppsikstvekkende opplysninger, hvor var du da jeg spurte etter erfaringer med denne sist?? :p

Har selv en heldekkende, uten denne fjærende gpu klossen, og er ærlig talt litt usikker på hvor bra kontakt jeg har overalt. Trodde den du da tydeligvis har, kanskje var det eneste saliggjørende. Men har heldigvis ikke giddet og gjøre allvor av og bytte. Har slått meg til ro med at det klokker greit (6800GT)

 

Men en ting jeg har litt tro på med disse heldekkende, er strømforsyningskjølingen. Nå skal jo etter sigende 7800GTX trekke mindre strøm enn 6800GT, og hvis dette er riktig er det kanskje ikke så viktig, men min erfaring er god når det gjelder heldekkende og strømforsyning, selv uten en eneste kabinettvifte er kortet helt "kaldt" oppå strømforsyningsdelen, og er ganske sikker på at dette bidrar til en høy stabil klokk. Har vanskelig for å tro på at den samme temperaturen kan oppnås uten diverse vifter om man kjører passivt...

Dette er bare min mening om saken da.

 

Men det er klart dette også er LITT anderledes da det sitter minnebrikker også på undersiden av 7800, men denne undersiden, som da montert blir oversiden er likevel et sted der det i de fleste oppsett naturlig blir bedre luftsirkulasjon.

 

Men pr idag er det kanskje beste argumentet jeg personlig ser for og gå for løs kjernekjøler, at man da står litt mer fritt til og tilpasse noe selv. Utvalget er vel mildt sagt snevert til 7800 enda, og heldekkene må jo passe 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...