Gå til innhold

vannkjøling 7800 gtx


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et dual DVI PCI-Express kort som ikke støyer for mye og er OK til spill også. Er denne ifra Komplett det eneste alternativet da? Er ikke noen hardcore vannavkjøleler, leste i denne tråden at folk hadde problemer med deler som ikke passer osv. *Litt* stiv pris da... Men da er den så godt som lydløs? Det er vel en pumpe her også? Men burde være endel bedre enn disse bråkete viftene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte i går på en Alphacool NexXxoS NVXP-3, på mitt xfx7800GTX.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312820&cks=PRL

 

Den passer meget bra. Men det finnes ingen bruksanvisning, og man får bare kjølt ramen på en side. Men rammen er kaldere en core uansett under gaming, så det virker som rammen ikke trenger noe kjøling egentlig.

 

Satte på noen små ram kober brikker, med en temp sensor i på undersiden. Og en vifte til og blåse på baksiden.

 

Ligger nå på max 41 grader etter 1 time med BF2, på core med stock 490/1300. Ideel sier NvTempLog 35, lurer på om måleren ikke går lenger ned? Den står der ved oppsatrt også.

Rammen ligger rundt 36/37 under load og ca 30 iddel.

 

Har en liten log på hvordan her:

 

http://www.mrnielsen.com/pcprosjekter/pros...pcprosjekt5.htm

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Ser ut til og ligge på omtrent samme når jeg kjører 525/1400 også. Har den innebgyde overklokingen i nvidia driveren et tak på 525? Den nekter og godta noe over dette.

 

Og det er jo abre 1 dag siden jeg monterte den med articsilver 5, og den skal jo kjøres in noen dager hetter det seg ;) Så den synker vell kansje 1 grad eller 2 til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...