Gå til innhold

The Legend of Zelda - Twilight Princess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja november er måneden for å si det sånn. Det kunne ikke blitt bedre.

 

Vet ikke om folk har fått med seg historien denne gangen, men den er som følger:

Link, en unga å fresk kar oppdratt som hestepasser i en liten bygdelandsby blir beordret av ordføreren til å delta i Hyrule-rådet. Han reiser avgårde, ukjent med den mørke skjebnen som har veltet over kongeriket. Når han omsider kommer til skumringen (twilight) som dekker Hyrule - så blir han forvandlet til en ulv og blir fanget. En mystisk figur kalt Midna hjelper Link fri, og med hjelp fra hans magi rømmer de for å redde landet fra mørket. Link må utforske det enorme landet Hyrule, og komme til bunns i hvorfor Hyrule har blitt så bedritent. For å få til dette må han rekruttere hjelp fra allierte mennesker, løse gåter og slåss seg vei gjennom farlige grotter og huler. I skumringens rike (Twilight Realm) må han bruke sine egenskaper som ulv og Midna's magi for å bringe lys tilbake til kongeriket. I tillegg til sitt sedvanelige sverd og skjold, så vil Link bruke bue, slåss på hesteryggen i fart og et hav av andre items ... både nye og gamle.

 

OK - det kan ikke bli bedre. Hvis et spil noengang skal ha sjanse til å konkurere med Ocarina of Time og den følelsen og stemningen hadde - så må det være dette. Det høres helt utrolig bra ut, og videoene og trailerne hittil vist tyder på helt enormt stemningsfull grafikk. Jeg gleder meg.... hardt!

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller minner dette spillet veldig mye on a link to the past på snes? Tenker da på todelt verden. Forandring fra den ene verden til den andre. Selvfølgelig mye nytt, men for meg er bare tanken på a link to the past-gameplay i 3d det beste som kunne skjedd :)

BTW er det jo mulig at historien blir mer avansert nå som aldersgrensa ender på teen?

Lenke til kommentar

Det står november der som alle andre steder ;)

 

  November 2005

Codename: Kids Next Door (Take 2)

Fire Emblem: Path of Radiance (Nintendo)

Harry Potter and the Goblet of Fire (Electronic Arts)

Need for Speed Most Wanted (Electronic Arts)

Pokémon XD: Gale of Darkness (Nintendo)

Shadow the Hedgehog (Sega)

The Chronicles of Narnia (Disney Interactive)

The Legend of Zelda: Twilight Princess (Nintendo)

Lenke til kommentar
Det kan du banne på Zelda er og blir det beste RPG'et når kommer det egentleg?

Vil dere egentlig kalle Zelda for RPG? Mer adventure IMO.

 

Må vel tvinge søsteren til å kjøpe dette så jeg "stjele" gamecuben ja..

Selv om jeg ikke likte det forrige spillet, så virker dette rimelig spenstig!

Lenke til kommentar
En mystisk figur kalt Midna hjelper Link fri, og med hjelp fra hans magi rømmer de for å redde landet fra mørket.

Midna er bekreftet å være kvinnelig. Han Aunoma-duden sa det i et intervju et sted.

 

I tillegg hevder bl.a. denne siden hardnakket at utgivelsesdatoen er 15. November. I USA i hvertfall, da.

Endret av larsjh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...