Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, den freeroll-strategien på TPN var virkelig søppel.

Man skal ikke spille loose i starten av en turnering, særlig ikke en freeroll med kanskje oppmot 2500 spillere. Mitt råd er å være ekstremt tight, jeg pleier noen ganger å være sitting out i tre kvarter. For deretter å komme å prøve å doble deg, da er vanligvis kun ca. en fjerdedel av feltet igjen.

Lenke til kommentar

Jo større stack du har til første pause (som regel er når ting begynner å bli poker, og ikke bingo), jo tightere kan du være senere. I en freeroll er det vinn eller forsvinn den første stunden, og samtlige gode spillere prøver å hevde seg tidlig i turneringer.

Lenke til kommentar

Der er jeg uenig. Kan banne på at den som er chipleader etter en time ikke vinner, kommer neppe i pengene engang.

Jeg spiller kun virkelig gode hender den første stunden i en freeroll, mulig jeg limper inn med et pocket eller noe i duren AK, AQ og ser om jeg få rnoe på floppen. Målet er å ha ca. 2000 chips hvis vi starter med 1000. For så å kunne ta fordel av en del panikk-allins etter pausen fra folk med veldig lave stacker. Må dog være heldig her å ikke komme på samme bord med en chipleader som vil tvinge deg til å satse alt i hver hand samtidig som chipleaderen vil stjele potter som et udyr.

Lenke til kommentar
Der er jeg uenig. Kan banne på at den som er chipleader etter en time ikke vinner, kommer neppe i pengene engang.

Jeg spiller kun virkelig gode hender den første stunden i en freeroll, mulig jeg limper inn med et pocket eller noe i duren AK, AQ og ser om jeg få rnoe på floppen. Målet er å ha ca. 2000 chips hvis vi starter med 1000. For så å kunne ta fordel av en del panikk-allins etter pausen fra folk med veldig lave stacker. Må dog være heldig her å ikke komme på samme bord med en chipleader som vil tvinge deg til å satse alt i hver hand samtidig som chipleaderen vil stjele potter som et udyr.

5750017[/snapback]

 

Greit nok, vi er uenige. Jeg liker bedre å spille turneringer med litt buy-in.

Spiller mest i området $20 - $100.

Da spiller jeg noe som kan ligne på din strategi.

Men spiller jeg en freeroll, så følger jeg min freeroll-strategi.

Lenke til kommentar
Fikk Doyle Brunsons "Supersystem" til bursdagen nå :) Har lenge hatt lyst til å lese den, så det blir nok bra tenker jeg! Det er jo regnet som selve bibelen i poker nærmest. Mange som har lest den her?

5750823[/snapback]

 

Har lest deler av den.

Texas Hold'em No-limit delen av boken er regnet for å være veldig bra.

 

Er det første eller andre utgave du har fått?

Lenke til kommentar
Der er jeg uenig. Kan banne på at den som er chipleader etter en time ikke vinner, kommer neppe i pengene engang.

Jeg spiller kun virkelig gode hender den første stunden i en freeroll, mulig jeg limper inn med et pocket eller noe i duren AK, AQ og ser om jeg få rnoe på floppen. Målet er å ha ca. 2000 chips hvis vi starter med 1000. For så å kunne ta fordel av en del panikk-allins etter pausen fra folk med veldig lave stacker. Må dog være heldig her å ikke komme på samme bord med en chipleader som vil tvinge deg til å satse alt i hver hand samtidig som chipleaderen vil stjele potter som et udyr.

5750017[/snapback]

 

Jeg er fristet til å le litt av deg, men skal prøve å unngå det. 2000 chips, eller det dobbelte av startsummen er -ingenting- etter 20 minutter eller så. Du vil ha en stack som det fortsatt står respekt av ETTER å ja vært med på flere hender, og skal ikke være tvunget til å gå all-in så snart noen prøver seg på et bud. Å tighte seg i freerolls er IKKE en bra strategi, uansett hvordan din egen spillestil måtte være.

 

Og det å være chipleader behøver ikke å ha noe å si. En person som ikke har mye chips til første pause, vil rett og slett ikke overleve.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å peise på det første kvarteret med usafe hender i freerolls. Tålmodighet lønner seg, men har du ikke vunnet en eneste pott før første pause, da er jeg enig at man sliter litt.

 

Er forresten enig med "den som har mye chips når det er 100stk igjen ikke får penger" teorien men jeg klarte å motbevise den selv. Var klar over hvor mange som satt med chiplead på bordene sine og ikke kom til finalebordet selv.

Lenke til kommentar

Man går selvfølgelig ikke all-in preflop med 27os, men i de første fasene av en freeroll skal man være loose. Dette er alltid en fordel i turneringer, da en stack er det eneste våpenet du har mot bad beats.

 

Det er en grunn til at samtlige gode spillere bruker 10+ rebuys for å få seg en dugelig stack til første pause i rebuy-turneringer. Du MÅ ha en sikkerhetsbarrier.

Lenke til kommentar

Jeg vant nå de to rebuyturneringer jeg har spilt uten en eneste rebuy..

Er enig med han er hoppe som synes det er morsomst å spille ordentlige turneringer.

 

Grunnen til at jeg ikke er loose i starten av en freeroll er at det finnes et hav av folk som ikke kan stave poker engang. Folk som går allin med en konge høy og midtparret. SElv om du sitter med AK, AQ eller for den saks skyld et høyt pocket vil sjansene bli veldig mye mindre for å vinne en pott så lenge det er disse calling-stations med, de kan få straighten/tress/flush på river.

 

Det går ikke ann å bruke stacken som noe våpen den første delen av en freeroll, nettopp fordi du spiller mot det som Doyle Brunson beskriver som Calling Stations i Super/System. De vil calle alt, de kan ikke bluffes og de kan gulle deg med ei dårligere hand.

 

Når det er sagt er det ikke smart å nesten ikke ha stack i det hele tatt til første pause, noe må man ha. Og en avarage stack er bra.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar

Og grunnen til å være loose er at du kan slå ut disse andre løse fiskene med sitt eget våpen, nemlig middelmådige kort. Har du en stor stack, kan du syne med marginale hender som KQ, AJ og lave pocketpar.

 

Hvis man blåser av 10-15 BB når blindsene er lave, mister man ikke store deler av stacken. Hvis man er tight, dog, kan man gå glipp av mange sjanser til å ta potten. Man vil ikke bli fisket ut, og det du bruker som et argument (å la de spille ut hverandre, så å si), bruker jeg som en grunn til å være med på moroa. En stor del av chipsene utveksles i starten.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Enig med Loeve på den siste der. Uansett hva som hadde kommet på floppen hadde jeg nok betta ganske hardt, ihvertfall om floppen var full av rags, men også hvis det var overkort der.

Men hvis jeg blir synet der er jeg veldig forsiktig, motspilleren kan slowplaye noe eller rett og slett ha deg dominert med et middelpar e.l.

 

hadde du checket med topparet i den situasjonen ville en god og aggressiv spiller bette mye, kanskje all-in, og da hadde du hatt problemer med å calle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...