Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Jeg tapte pokerkvelden min på surest mulig måte. Reraisa all in med K9 etter K 9 4 på floppen, hadde betta 1/3 av stacken før floppen (helvetes raiser). Jeg blir callet av en med 5 6 suited og har et flush draw. Selvfølgelig treffer han enda et hjerter og har flush på turn MEN jeg hadde hjerter ni og spretter opp av stolen da jeg ser enda en hjerter på river. Alle whiner om at jeg har så flaks og jeg samler inn hele potten som var STOR (ca 40.000, starta med 10k) før en plutselig utbryter:

 

HAHAHAHA HAN FIKK STRAIGHT FLUSH PÅ RIVER

 

Så ble det til hans stack :(

 

FIXED, husket ikke detaljene i farta, var bare hU("()#?"% surt.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan var det RSF tullet igjen? Det står nederst på din at du har en flush king high, ikke noe om royal flush. Har også sett mange steder en ekte ROYAL STRAIGHT FLUSH kun regnes som 10 J Q K A i spar, hva med de andre fargene? Teller de i noen typer poker eller?

5670114[/snapback]

Skal vist ikke ikke være noe forskjell om Royal Flush er i s, h, r eller k.

 

Og ifølge denne svenske siden så er det heller ingenting som heter Royal Straight Flush.

Lenke til kommentar
Du trenger poeng i dag Medrakil, for å holde følge i TPN-ligaen :)

5668986[/snapback]

 

 

Å herre gud, så latterlig... Jeg husker ikke hånda nøyaktig, men jeg blingsa og trodde jeg hadde straight når jeg egentlig bare hadde et par.. herre for en rookie mistake :/ - han som satte meg all in (Randsom) hadde den da.... Så da gikk det som det måtte... bare 30 poeng i dag, lå bra an til jeg satte Cerwin all in da han hadde floppa nøttene på en ren bløff, så kom jeg meg opp igjen men så skjedde det her da... Uff..

Lenke til kommentar

Ja, sant det med straight begrepet. Det ble visst brukt før, kan huske det stod på MANGE spilleautomater/internett sider/andre poker ting men de som var så geniale å finne opp poker fant vel også ut at når du har en royal flush har du en straight der uansett :)

 

Forresten hadde royalvegaspoker en "promotion" før vinterferien en gang. Hvis man var førstemann til å få den og den hånda fikk du så så mye spenn. Alt fra 4 like niere og oppover gav penger til førstemann som fikk det. Husker jeg ikke feil fikk en ROYAL FLUSH OF SPADES $1.000.000. Litt surt at jeg fikk det på victory247 og ikke royalvegas, kanskje det hadde vært noen reward der fortsatt? (Orker ikke sjekke)

Lenke til kommentar
Du trenger poeng i dag Medrakil, for å holde følge i TPN-ligaen :)

5668986[/snapback]

 

 

Å herre gud, så latterlig... Jeg husker ikke hånda nøyaktig, men jeg blingsa og trodde jeg hadde straight når jeg egentlig bare hadde et par.. herre for en rookie mistake :/ - han som satte meg all in (Randsom) hadde den da.... Så da gikk det som det måtte... bare 30 poeng i dag, lå bra an til jeg satte Cerwin all in da han hadde floppa nøttene på en ren bløff, så kom jeg meg opp igjen men så skjedde det her da... Uff..

5670561[/snapback]

 

Slikt skjer :cry:

Personlig er jeg fryktelig dårlig i short-handed spill (noe du sikkert har merket). Det er derfor det ikke går så bra i TPN-ligaen for mitt vedkommende. Joda, jeg leder jo, men det er mest fordi jeg har deltatt i alle rundene så langt. Det er jeg alene om. Når deltagerne passerer 10 spilte turneringer, og kan begynne å stryke sine dårligste resultater, da regner jeg med å falle nedover rankingen...

 

Jeg har en del å jobbe med short-handed. Klarer liksom ikke å finne den riktige avveiningen mellom agresjon og tålmodighet. Mye enklere i store turneringer, der du kan lene deg tilbake den første timen og bare observere hva andre foretar seg. Vanligvis spiller jeg veldig få hender den første timen i en turnering.

 

Men i TPN-ligaen er vi jo typisk 4-6 deltagere. Da må man være agresiv og spille flere hender. Her sliter jeg.

 

Spilte en $40 buy-in turnering på Paradise i helgen. Fikk lite kort, men klarte likevel å komme til finalebordet. Endte opp på 8. plass. Premien var ikke mye å skryte av (ca $160), men jeg var veldig fornøyd med mitt spill. Kunne safet meg inn til 7. plass (hadde fått over $200 da...), men klarte ikke motstå fristelsen til å gå all-in med AKo. Tapte for lav pocket-par. Vel vel, det går nye tog. Førstepremien var på pene $1600. Hadde trengt en slik gevinst snart. Har et pent overskudd på Paradise i år, men taper stort på Party.

 

NB! Husk 7. runde i TPN-ligaen i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...