Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tapte penger på en runner-runner straight og AJ mot 99 med liten stack. Jeg spilte hendene mine i det minste nogenlunde riktig.

 

Og du spilte bra? Du mistet halve stacken din på et par hender. Du flakset med kortene, og fortjente ikke i det heletatt å havne noe sted over 20. plass.

Lenke til kommentar

Såså, nå må vi ikke hisse oss opp over småpenger.

Hvis den beste pokerspilleren alltid vant, hadde ikke poker blitt så populært som det har blitt.

Personlig så hadde jeg null flyt i går.

Beste starthånd var 88, og A-10.

Traff ikke floppen EN gang.

Tror ikke jeg vant en eneste pott.

Jaja, håper dere hadde det kjekt.

Resultatliste og sammenlagtliste vil bli lagt ut i løpet av dagen.

Vi har nå avviklet 3 av 10 freeroller, som leder fram til "the Grand Final". Dette vil være de ti beste sammenlagt som kjemper om en førstepremie som vil være inngang i en SVÆR online turnering. Skal prøve å få Paradise Poker til å sponse en gratis inngang i Paradise Masters Main Event (buy-in her er $1000).

Dette kommer vi tilbake til når tiden nærmer seg, oppunder jul.

 

I dag er det klart for tredje runde i TPN-ligaen. Her er det ikke delt ut mye poeng, så alt er fremdeles åpent. Blir vi 8-10 deltagere i dag, vil dagens vinner mest sannsynlige overta teten i sammendraget.

 

Les mer på http://turneringspoker-norge.com

Lenke til kommentar
Jeg havnet tross alt høyere enn deg på pallen, så strategien kan umulig ha vært så dårlig som du skal ha det til.

5612489[/snapback]

 

Du har misforstått...Du kan helt fint slå verdensmesteren i poker i en turnering, og fortsatt være en totalt ubrukelig spiller. Det sies at i èn turnering er det 80% flaks og 20% ferdigheter, mens resultatet ditt over ett år beror 20% på flaks og 80% på ferdighet.

Altså kan hasardiøse calls føre deg til topps i en turnering, men i det lange løp vil du tape på det. Det finnes ikke noe mer irriterende enn å sitte å spille mot nybegynnere som flakser noe jæ**** mot deg, og deretter kommer med kommentarer som "Jøss...Jeg trodde du var god i poker jeg!"

Lenke til kommentar
Jeg havnet tross alt høyere enn deg på pallen, så strategien kan umulig ha vært så dårlig som du skal ha det til.

5612489[/snapback]

 

Du har misforstått...Du kan helt fint slå verdensmesteren i poker i en turnering, og fortsatt være en totalt ubrukelig spiller. Det sies at i èn turnering er det 80% flaks og 20% ferdigheter, mens resultatet ditt over ett år beror 20% på flaks og 80% på ferdighet.

Altså kan hasardiøse calls føre deg til topps i en turnering, men i det lange løp vil du tape på det. Det finnes ikke noe mer irriterende enn å sitte å spille mot nybegynnere som flakser noe jæ**** mot deg, og deretter kommer med kommentarer som "Jøss...Jeg trodde du var god i poker jeg!"

5613728[/snapback]

Hahaha, meget god beskrivelse. :D

 

Blir også kvalm av folk som må vise at de _nesten_ traff straighten sin når de taper mot en høyt par osv.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar

Er vel ikke uflaks, han hadde deg jo dominert helt til turn. Jeg syner et 5xbb-bud med AQ, men hvis jeg får stor action på flop, til tross for esset, så kaster jeg. Det er lett å bli opphengt i en enkel runde. Kast unna hånda om du er litt i tvil, og vinn det du tapte tilbake senere i spillet.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Når jeg spiller litt større turneringer, kaster jeg AQ for et 5xBB raise. I alle fall som oftest. Løst image på han som raiser, så er jeg med. Standard image på han som raiser, så kaster jeg.

 

Ang. den hånden som er nevnt over, så er du bare foran på turn. Resten av hånden er du bak. Synes ikke det er uflaks, selv om mesteparten av pengene gikk i bordet når du var foran.

Lenke til kommentar

AK og JJ er vel statistisk sett de hendene man gjennomsnittlig taper mest penger på.

 

Og AQ bør slettes ikke kastes for en "standardraise" etter min mening. Skal man bare vente på høye pocket-par og AKs får man aldri sjansen til å hevde seg.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Er vel ikke uflaks, han hadde deg jo dominert helt til turn. Jeg syner et 5xbb-bud med AQ, men hvis jeg får stor action på flop, til tross for esset, så kaster jeg. Det er lett å bli opphengt i en enkel runde. Kast unna hånda om du er litt i tvil, og vinn det du tapte tilbake senere i spillet.

5615091[/snapback]

 

Sant, han dominerte til turn, men to par skulle i teorien holde til å calle en all in, han måtte jo ha hatt pocket på hånden for å slått meg. Ble litt vanskelig å vinne tilbake, det var en turnering og vi hadde like mye.

 

Jaja, vant turneringen etterpå, ST. :)

Lenke til kommentar

Tja. På det punktet var dere begge to allerede pot-commita vil jeg tro, så en all-in ville i så fall vært bare for å få mer penger ut av deg. Uansett, alt er avhengig av situasjonen.

 

Var han loose/tight? Hvor mye chips hadde du? Hvor mye chips hadde han?

 

Hvis du kunne calle uten å halvere stacken din var synet ditt godt nok i mine øyne. Og dessuten, det var jo alt du kunne håpe på med AQ.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...