Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på en ting, jeg...

 

Spiller A har 3500 i chips, spiller B har 3000 og spiller C har 1500.

 

Alle går All-in, og det viser seg at spiller A har beste kort. Han vinner hele dritten.

Men hvem ble nr 2? Spiller B med mer chips eller spiller C med bedre kort enn spiller B?

Spiller B, som har nest mest chips, vinner uavhengig av hvem som har best kort. 2. plassen går til den som har mest chips, ikke den med mest kort. Har selv mistet 2. plassen på grunn av denne regelen i en turnering :(

Lenke til kommentar
> Game # 942,865,838 starting.

> Dealing Hole Cards(6s 6d )

> bowlerdave called for $1

> diaby raised for $4

> WinnersFist folded

> CeewyL folded

> occhoverdi folded

> pubritamuca folded

> Drublic called for $3

> bowlerdave called for $3

> Dealing the Flop(Ac 6h Qc )

> Drublic checked

> bowlerdave bet for $2

> diaby, you have 15 seconds to respond

> diaby raised for $10

> Drublic called for $10

> bowlerdave folded

> Dealing the turn(9d )

> Drublic checked

> diaby bet for $23

> Drublic, you have 15 seconds to respond

> Drublic went all-in for $54.81

> diaby called for $31.81

> Dealing the river(5s )

> Drublic shows Three of a Kind, Sixes

(6s 6d 6h Ac Qc )

> diaby shows Three of a Kind, Aces

(As Ad Ac Qc 9d )

> diaby wins $141.12 with Three of a Kind, Aces

Det var faktiskt den siste hånda jeg satte han på..

Men men.. sånn er poker!

Lenke til kommentar

Må si at Sit n Go turneringer et sinnsykt lette!

Spilte en god del turneringer med 2 dollar buy in, og vant sikkert 8/10. Så igår skulle jeg prøve meg på en 5$ turnering, men tenkte at jeg mest trolig ville ryke, siden nivået var en del høyere. Men herregud hvor lett det var.

 

Vant 3/3 turneringer igår. I tillegg fikk jeg ikke et kort over 9 før blinds var 100/200. På Turbo, selvsagt. :p

 

Ikke noe skrytegreier, men trodde nivået økte litt når man dobblet innsatsen? Hvordan er nivået på 10$ iforhold til 5$?

Lenke til kommentar
Må si at Sit n Go turneringer et sinnsykt lette!

Spilte en god del turneringer med 2 dollar buy in, og vant sikkert 8/10. Så igår skulle jeg prøve meg på en 5$ turnering, men tenkte at jeg mest trolig ville ryke, siden nivået var en del høyere. Men herregud hvor lett det var.

 

Vant 3/3 turneringer igår. I tillegg fikk jeg ikke et kort over 9 før blinds var 100/200. På Turbo, selvsagt. :p

 

Ikke noe skrytegreier, men trodde nivået økte litt når man dobblet innsatsen? Hvordan er nivået på 10$ iforhold til 5$?

Når man har flyt kommer seirene fortløpende, og på disse turneringene er folk meget løse men man vinner ikke så mye uten å ha en del flaks også. På Turbo-turneringer kan man nesten ikke unngå å havne en del ganger All-in og da er det kun kortene som avgjør.

 

Nivået på spillerne i disse turneringene er varierende men det er vel ikke stor forskjell på 2 dollar og 20 dollar, er det en forskjell så er det nok bare at spillerne blir litt mer tight etter som innsatsen øker, men nivået er vel det samme.

 

Har selv vunnet flere 10 dollarsturneringer på rad og følt meg så og si uovervinnelig en periode, plutselig kommer det maaange turneringer uten å komme på premieplass.

 

Søker du motstand og høyt nivå er det vel cash med høye blinds som er den rette plassen.

Lenke til kommentar

2$ og 5$ SNG vil jeg si holder noenlunde samme nivå, mens 10$ er ørlite bedre. På 20$ SNG føler jeg at nivået begynner å bli bra.

 

Cashbord med høye limits har god motstand om noen søker en knekk på selvtilliten. (Eller bedre selvtillit for den saks skyld.)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Hvor mange deltakere er det på disse turneringene du spiller ?

 

6 til 10 spiller jeg vanligvis.

 

Når man har flyt kommer seirene fortløpende,

 

Har vell en god del med flaks å gjøre ja!

 

Nivået er selvfølgelig lavere på 2$ bord, (10kr) for en turnering. Pleier selv spille 10 players 6,50 dlrs pga de har jeg roen på. Øker jeg til la oss si 27$ turneringer stiger nivået heftig, men spiller jeg bra nokk så for jeg ofte gevinst der også.

 

Jeg vil si det blir tightere når du kommer opp i 20 $ bordene, da tenker jeg generelt ikke at det kanskje er en eller 2 som er tighte i 2$ for det vil det alltid være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...