Gå til innhold

Angrerett bortfaller ved bruk, feil?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Posten og hentet en pakke for en kompis som er på ferie (sprøtt at det går an, men det er en annen diskusjon), og kom over denne klistrelappen på eska. Innholdet i eska var en mobiltelefon fra en norsk webshop. Dette er vel en feiltolking av loven fra webshopens side?

post-78-1122469512_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet så får du bekreftet dette. Hvis det er riktig vil også butikken få et pålegg fra disse om å endre rettningslinjene sine.

Skrevet

Noen nettbutikker opperer med dette ja. Mshop iallefall, komplett gjør derimot ikke dette. Hvilken butikk ble telefonen kjøpt fra?

Skrevet

Har det ikkje vore ein del andre tråder i det siste med Norwgian Telecoms tolkning av angrerettloven.

 

Men det ser ut til at det er på kant med kva som er vanleg tolkning av lovverket..

Skrevet
Ta kontakt med forbrukerrådet så får du bekreftet dette. Hvis det er riktig vil også butikken få et pålegg fra disse om å endre rettningslinjene sine.

Forbrukerrådet kan ikke pålegge noen noe som helst.

Skrevet
Ta kontakt med forbrukerrådet så får du bekreftet dette. Hvis det er riktig vil også butikken få et pålegg fra disse om å endre rettningslinjene sine.

Forbrukerrådet kan ikke pålegge noen noe som helst.

Nei, jeg ordla meg kanskje litt feil. De har en tendens til å legge såpass mye press på bedriften at de ikke tør annet :p

Skrevet (endret)
Telefonen kom fra Norwegian Telecom.

se egen traad i mobil forumet. Det staar forklart at de vil endre merkingen ettersom den ikke samstemmer med angrettsloven.

 

Praksisen med aa ikke tillate bruk av produkt bestilt pa nett er ikke tillatt.

 

Forbrukerombudet har myndighet til a gripe fatt i slike saker.

Endret av Christian86
Skrevet
Forbrukerombudeti har myndighet til a gripe fatt i slike saker.

De kan ikke pålegge noe som helst, som tidligere påpekt i denne tråden. Forbrukertvistutvalget kan derimot.

Forbrukerombudet eller hva den stillingen het, kan ilegge tvangsboter for diverse ting.

 

Hvis du mener derimot at det er andre enn ombudet som gjor dette, sa vil jeg gjerne vite hvem som har gitt tvangsmulkter til mange av de lumske postordrefirmaene?

Skrevet

Skjemaet fra Barne- og Familiedepartementet - som enhver seriøs nettbutikk skal legge ved varene - sier:" Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i samme stand og mengde.

 

Dersom de er så smarte at de legger ved skjemaet så er fristen for å angre kun 14 dager. Dersom de ikke legger ved skjemaet så er fristen 3 måneder. Og hvis de ikke legger ved skjema eller opplyser om angrerett så er fristen ett år. De nettbutikkene som ikke har skjønt det driter på draget....

Skrevet
Forbrukerombudeti har myndighet til a gripe fatt i slike saker.

De kan ikke pålegge noe som helst, som tidligere påpekt i denne tråden. Forbrukertvistutvalget kan derimot.

Forbrukerombudet kan ilegge bøter, gi stoppordre for markedsføring og salg av produkter etc. De som ikke kan gjøre noe som helst er Forbrukerrådet. Noe de merker stort sett hver eneste gang de prøver å dytte noen store firmaer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...