Gå til innhold

Den store Nintendo Revolution tråden!

Hva er dere mest spent på angående Revolution?  

211 stemmer

1. 1. Hva er dere mest spent på angående Revolution?

• Kontrollen
      121
    • Maskinvaren
      17
    • Lanseringstitlene
      22
    • Onlinesystemet
      10
    • Mulige medier
      2
    • 3. part bakoverkompabilitet
      21
    • Andre muligheter og spesifikasjoner
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler egentlig på att andre utviklere vil være så smålige å ta betalt når Ninty ikke gjør det.

Enten se kommer alt gratis, ellers så kommer det ikke. Fra andre utviklere altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær så sikker på det, Nintendo lar brukere farte gratis på DS nett når det kommer, men de regner med at de andre vil ta betalt for at du skal kunne spille online med DS med deres spill.

Kan skje det samme med R, men Goldeneye og Z:OOT :!:

Skrevet (endret)

Ok, dette spørsmålet er sikkert stillt før, så slakt i vei.

Vil man kunne kjøpe spill som opprinnelig var til SNES/NES til Nintendo Revolution ?

Endret av Sigga
Skrevet
Ok, dette spørsmålet er sikkert stillt før, så slakt i vei.

Vil man kunne kjøpe spill som opprinnelig var til SNES/NES til Nintendo Revolution ?

Ja, da ved å laste dem direkte ned fra nettet. ;)

Skrevet (endret)

Jeg skal ha Nintendo Revolution (NR), definitivt! Ikke fordi alle spillene til NES, SNES og N64 blir gratis og ikke fordi jeg er fan av Nintendo, men fordi jeg har spilt mye bra NES og SNES spill og vet at Nintendo har potensial og gnisten til å starte fyrverkeri.

Altså, magien til NES vil være tilstedet når NR-spill kommer...

Nintendo bæsjet på leggen da de kom med N64 og GC, hvorfor? Jo, fordi Nintendo er ikke konkuranse dyktige (m.a.o: slu nok) som Sony Playstation og Microsoft Xbox er, noe som de fleste av spillutviklere som levere gode spilltitler til Nintendo har påvist og etterlater Nintendo for å gå over til M$ eller $ony, dermed har Nintendo tapt sin bit av kaken. (Jo du skjønner, verden er som en stor kake og det handler om å få mest av kaken) Spill-business = gull gruve, jeg tror Nintendo har ikke skjønt det før penge-sterke selskaper som $ONY og etterhvert M$ kom inn i bildet med hver av sin egen produserte spill-konsoller.

Men, jeg har forståelse for Nintendo og vet at de bryr seg om fansen og ikke bare tenker på $, £, og KR (for den saks skyld).

Nintendo vet hva som er den virkelige belønningen og hvor den kommer fra. Dermed har Nintendo klart og skapt en utrolig stor og sterk antall lojale fans, ikke bare i Japan men verden over! Noe som Sony Playstation og MS Xbox bare kan drømme om.

Men som sagt så har Nintendo gjort tabber før, og de har lært av sine feil som medførte at de også har fått en del erfaringer som de ellers ikke ville ha fått ved andre anledninger, så det betyr ikke nødvendigvis at tabber er negative ting å gjøre.

For hvis man ikke lærer av feilene sine så er det nok best å rydde unna businessen, noe Nintendo ikke har tenkt å gjøre med det første.

PS:

Til dere som er skuffa over at favoritt spillene deres (NES,SNES N64) ikke er nevnt i "free2play" lista er fordi de er ikke laget av Nintendo, med andre ord Nintendo eier ikke de spillene og dermed har ikke rettigheter til å gi det ut til folk. Men det finnes alltid noen Hyper-geeks som fikser det meste :w00t:

Endret av -Dreamer-
Skrevet
PS:

Til dere som er skuffa over at favoritt spillene deres (NES,SNES N64) ikke er nevnt i "free2play" lista er fordi de er ikke laget av Nintendo, med andre ord Nintendo eier ikke de spillene og dermed har ikke rettigheter til å gi det ut til folk. Men det finnes alltid noen Hyper-geeks som fikser det meste :w00t:

Vel, det kan jo hende at en del tredje parts utviklere går med på å publisere spillene sine Gratis/litt penger.

Skrevet (endret)

Håper Rareware, Square, og konami også følger the "mainstream" :p og legger sitt spill bibliotek ut gratis...

Farlig konsoll av Nintendo dette. Ender med at jeg ikke kjøper nye spill i det hele tatt, "going retro"...

Edit:

Etter kortere gjennomtenking av det jeg nettopp sa.., jeg må nok blant annet finne meg i og kjøpe nye Metroid, Mario og Zelda når de også kommer på Revolution... :)

Endret av alaruz
Skrevet

Genial maskin blir det. Men likte ikke det lokket forran kontrollene. Da må jo lokket stå oppe hele tiden, og det er ikke særlig pent. Men Nintendo har sikkert en løsning. Tror salget blir bra altså, for alle fans vil jo spille gamle Mario, Zelda, Metroid, og ikke minst Hexen 64! Eller nei... det er nok ikke helt fansens heteste spill!

Skrevet
Genial maskin blir det. Men likte ikke det lokket forran kontrollene. Da må jo lokket stå oppe hele tiden, og det er ikke særlig pent. Men Nintendo har sikkert en løsning. Tror salget blir bra altså, for alle fans vil jo spille gamle Mario, Zelda, Metroid, og ikke minst Hexen 64! Eller nei... det er nok ikke helt fansens heteste spill!

Det lokket er for gamecube-kontrollene og gamecube minnekortene. Dersom du bruker de trådløse kontrollene kan du ha luken igjen :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Virker som Revolution kommer mars neste år.

http://www.neowin.net/forum/index.php?act=...=post&id=129916

Og flere spekulasjoner om kontrollen.

Full Revolution controller details finally revealed

[24/06/05 18:27]

Patent office registration of old technology sparks speculation

An ageing patent office document, cryptically resembling possible specifications for the controller of Nintendo’s new Revolution console, has sparked slight confusion among a small group of websites to notice the listing.

At first glance the patent document’s complicated technical jargon describes gyroscopic tilt technology and an LCD screen - features commonly mooted for Nintendo’s top-secret new Revolution controller - however closer inspection reveals that the listing is actually from technology Nintendo filed back in 2003.

While at first excited from potentially new confirmation of what the Revolution’s controller would finally deliver, certain things - other than the date - just didn’t add up.

Hidden deep in the depths of jargon few would bother to read to, details of cartridges and CPUs complicated matters. While potentially this could have been describing some sort of extra power for the Revolution controller, it is actually describing tilt technology for a game that makes use of Game Boy Advance and Gamecube compatibility.

The patent form offers the option to view drawings and scanned documents of the device, which while at first won’t work in most browsers, will be visible once you download and install an online TIFF viewer.

To see the lengthy document and the images for yourself, Click Here.

Skrevet

Blir så glad når eg vet at eg har mulighetene forå få tak god ol` nintendo spill sånn uten videre, betaler gladlig litt penger for noen tredjeparts spill også :dribble:

Må si eg gleder meg stort til å se den endelig kontrollern til Revolution.

Skrevet (endret)

Sitter her og spiller gjennom Ocarina of Time nå. Begynner å nesten å gine jeg :cry:

Trengs ingen remake av dette spillet. Spillet er jo så bra som det kan bli allerede!

Anyway, skal Revolution handles inn, og gode gamle klassikere lastees ned. Jeg skal ikke gå glipp av mine største barndomsminner fra 64-maskinen.

Endret av Orresnei
Skrevet

Det blir mario bros og world som kommer først ut hos meg tror jeg, deretter a link to the past.

Vil skaffe meg Ocarina of time: Master Quest også til gamecuben, eller kanskje de legger ut denne også gratis?

Skrevet
Sitter her og spiller gjennom Ocarina of Time nå. Begynner å nesten å gine jeg :cry:

Trengs ingen remake av dette spillet. Spillet er jo så bra som det kan bli allerede!

Anyway, skal Revolution handles inn, og gode gamle klassikere lastees ned. Jeg skal ikke gå glipp av mine største barndomsminner fra 64-maskinen.

:cry:

Skrevet

TCi: Spillegal har allerede funnet ut at det dokumentet handler om en GBA koblet til GC med en GBA-GC kabel. Skal se om jeg finner link.

Skrevet
TCi: Spillegal har allerede funnet ut at det dokumentet handler om en GBA koblet til GC med en GBA-GC kabel. Skal se om jeg finner link.

Ja jeg vet det. Beklager at jeg ikke oppdaterte om det, har ikke hatt internett tilgjengelig mye i det siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...