Gå til innhold

2x256 eller 1x512


spoonhau

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte 2x256 xms2700 hos quad, men etter noen dager så sa de at de fikk ikke inn før torsdag/fredag i neste uke. Jeg ble tilbudt 1x512 for det hadde de inne. Er ytelsesforskjellen så liten at jeg skal ta imot tilbudet eller skal jeg vente på 2x256?

 

 

-Spoonhau

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis systemet leser fra den ene og skriver til den andre, må jo disse to bytte informasjon seg imellom. Da blir det jo tregere med to siden dataene får en lengre "bane" å tilbakelegge fra mottak til avsendelse.

 

Snakket nettopp med en leverandør og de anbefalte så få brikker som mulig.

 

Jeg mener ikke å kverulere her, men dette var faktisk litt interessant.

 

Noen flere synspunkter på dette?

Lenke til kommentar

Jeg ante ingen ting om særlig ytelsesforskjell på 2x256 eller 1x512, - og tror ikke noe på det før det blir påvist. - Men jeg kan ta feil på det.

 

1 X 512 er klart å foretrekke fordi du kanskje skal ha mer RAM. Da kan du hvertfall få 1Gb på alle aktuelle HK's! :smile:

 

Med 256-moduller får du ikke mere enn 750-770Mb totalt. - Og du ønsker ikke å kvitte deg med brikkene du har.

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-01 21:06 ]

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at dersom du har 2 rambrikker så skrives det til den ene mens det leses av den andre! Noe av poenget med DDR (Double Data Rate) er jo at dette minnet kan sende og motta data samtidig!

 

Men det at noen her anbefaller 2*256 i steden for 1*512 er at det i noen tilfeller har vist seg at 2*256 er er mer overklokkingsvennlig enn 1*512! Men om dette er tilfeldigheter eller ikke vet ikke jeg! Ellers er det ingen ytelsesforsjeller mellom 2*256 og 1*512!

 

/steinih :smile:

 

_________________

devil.gif

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-08-01 22:25 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-08-01 22:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 21:03, enter skrev:

Jeg ante ingen ting om særlig ytelsesforskjell på 2x256 eller 1x512, - og tror ikke noe på det før det blir påvist. - Men jeg kan ta feil på det.


1 X 512 er klart å foretrekke fordi du kanskje skal ha mer RAM. Da kan du hvertfall få 1Gb på alle aktuelle HK's! :smile:


Med 256-moduller får du ikke mere enn 750-770Mb totalt. - Og du ønsker ikke å kvitte deg med brikkene du har.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-01 21:06 ]</font>


??? Det går an å ha 2 X 256 + 1 512 = 1024MB RAM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...