Huscht Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Det ser forøvrig ut som at boken Thinking in C++ kan lastes ned gratis fra den overnevnte siden 4569739[/snapback] ..og den andre boken kan lastes ned fra?
☀ ❄ Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Skrevet 4. oktober 2006 ..og den andre boken kan lastes ned fra? 6936152[/snapback] http://www.amazon.co.uk -- I papirformat (<teskjemodus>Den koster penger</teskjemodus>)
Obi von Knobi Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 - Kjør programmet direkte fra en terminal, fremfor å dobbeltklikke på ikonet. Da vil ikke terminalen lukke seg igjen etterpå Hvordan gjør vi det?
Giddion Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 - Kjør programmet direkte fra en terminal, fremfor å dobbeltklikke på ikonet. Da vil ikke terminalen lukke seg igjen etterpå Hvordan gjør vi det? 8461459[/snapback] Regner med at du skal bruke cmd/command vinduet (windows) eller terminal vinduet i linux se også denne posten for andre enklere måter for å oppnå det samme.
☀ ❄ Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 - Kjør programmet direkte fra en terminal, fremfor å dobbeltklikke på ikonet. Da vil ikke terminalen lukke seg igjen etterpå Hvordan gjør vi det? 8461459[/snapback] Linux: Start en terminal etter eget ønske, ved å klikke på en link til "terminal", "console", "Eterm", "aterm" e.l. Windows: Gå til start->kjør, skriv cmd, trykk enter Gå til den mappen du har programmet i, ved å skrive cd sti/til/program Kjør programmet ved å skrive ./programnavn
RuZleBIFf Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Til punkt 6: Legge inn system("PAUSE"); OVER return 0; gjør at den svarte boksen blir der
Dead_Rabbit Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Det som heller bør gjøres på punkt 6 er å oppdatere linken som omhandler nettopp hva man burde bruke. (system("PAUSE") er ikke nødvendigvis å foretrekke..)
Jaffe Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Til punkt 6: Legge inn system("PAUSE"); OVER return 0; gjør at den svarte boksen blir der 9285063[/snapback] ... i Windows.
Mr. K Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 (endret) Hvis du har inkludert <iostream> kan du bruke cin.get(); og cin.ignore(); . Da slipper du Trykk en tast for å fortsette... Tror dette funker på andre operativsystem enn Windows. Eksempel: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello, World!"; cin.get(); return 0; } //main Endret 16. august 2007 av double-a
Dead_Rabbit Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Og hvis du inkluderer <limits> også, kan du gjøre slik: cin.ignore(numeric_limits<int>::max(), '\n'); cin.get(); .. så funker det selv om du leser inn input tidligere iprogrammet også.
GeirGrusom Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Litt pirking på OpenGL: Det er ikke laget med spesifikk tanke på 3D grafikk, men det er det det er mest brukt til.
kernel Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 1. Bør jeg lære C eller C++ (først)?Denne delen kommer snart (muligens som en ny tråd). Håpløst å gi et svar på den da... [*]2b. Jeg vil lære C. Hva gjør jeg?Denne delen kommer snart. I mellomtiden: Noen som har bokanbefalinger? "The C Programming Language", K&R2. - denne er en av de beste databøker noensinne! Boka er også utgitt på norsk. "Data Structures using C", Tenenbaum - boka dekker nødvendig fase 2 "Algorithms in C", Sedgewick - eksempel koden er en katastrofe, men algoritmene er godt forklart "Advanced Programming in the UNIX Environment", Stevens - standard referansen på POSIX programmering "Advanced Windows", Richter - en referanse på Win32 API'er, boka til Petzold er kanskje bedre? "UNIX Network Programming", Stevens - bibel på socket programmering.. ingen over, ingen ved siden! "Expert C Programming", PvdL - for de med 5+ års erfaring på C
Matsemann Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 1. Bør jeg lære C eller C++ (først)? Lurer jeg også. Lurer faktisk på om jeg skal velge C#, C, eller C++. En artikkel om forskjellene hadde vært deilig, eller en tråd der det tas opp på forumet. Regner med det finnes, da jeg tror det er mange som vil begynne. Flott tråd, den blir nok nyttig for meg i lengden.
GeirGrusom Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 C# har egentlig ingenting med C eller C++ å gjøre. De fungerer forskjellig og har forskjellig formål. Eneste likheten er delvis hvordan språket ser ut. C# har endel ting som C++ ikke har (interface, garbage collector, generics) og C++ har et par ting som C# ikke har (multiple inheritence, templates) Templates og generics er nogelnlunde det samme, men templates kan brukes til flere ting en generics) Men på et generelt plan: skal du lage GUI programmer er C# å foretrekke Skal du lage biblioteker eller programmer som ikke har noen GUI som krever mye kontroll over hardware og minne er C/C++ å foretrekke. gir En viktig del i C# er forskjellen på safe og unsafe kode, hvor all C++ kode anses som unsafe. Dette har med minne og kontroll å gjøre. C# kan skrive unsafe kode, men da må koden merkes unsafe. Da får du tilgang til pekere, og man kan kommunisere med annen unsafe kode. I C++/CIL har man samme begrepet, men mer gjennomsiktig. Man kan blande unsafe og safe kode (eller managed og unmanaged kode) men på bekostning av ytelse, fordi det kreves noen klokkesykluser å bytte mellom unmanaged og managed kode. Hva skal man starte med? vanskelig å si, selv ville jeg sagt C#, men det handler bare om å lære seg grunnleggende programmering, og derfor ville jeg sagt C# fordi C++ har en tendens til å krangle med nybegynnere, og da er det fort gjort å gi opp. Men etterhvert som man blir flinkere, ser man at C# og C/C++ er to forskjellige verktøy med forskjellige muligheter. kanskje du aldri kommer til å få bruk for C++? det kommer an på hva man har tenkt til å drive med.
DeadManWalking Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Stort sett på linux så lages selve funksjonaliteten i programmet i C/C++, hovedsaklig fordi alt er terminalbasert og GUI er ikke et must. Men så for å gjøre ting litt enklere, som i Ubuntu. Lages det et enkelt GUI i f.eks python. Det blir som GG sier, hvis du ikke trenger direkte HW tilgang/minne-dilling () og informasjonsbehandling er området så er et veldig veldig høynivåscriptspråk nok.
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Nemlig Ikke bruk 10 timer på å skrive noe i C++ som det tar 2 timer å skrive i Python eller et annet høynivåspråk.
Giddion Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Linken i punkt6 er død. huff da.. et minne fra programmer.no tiden.... prøv heller https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=395098
Hekka Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Spørsmål her: Jeg vet man må kunne de basiske funksjonene først etc.. , men jeg lurer på om den anbefalte boken her i tråden (Accelerated c++) tar for seg programmering med grafikk? Hvis ikke, har dere noen anbefalinger på bøker som tar for seg programmering med grafikk? Tenker å prøve meg etterhvert på veldig enkle spill, og da er det masse mer motiverende om man kan programmere med grafikk, og ikke bare forholde seg til spill som kun er tekst-baserte. Jeg leste "c++ for dummies" for noen år siden(ser nå at den får dårlig kritikk), og det irriterte meg at programmering med grafikk ikke ble nevnt med et eneste ord i boken.
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 kikk på SDL eller OpenGL, jeg kan ikke anbefale noe lesestoff for noen av disse, bortsett fra Red book of OpenGL Red book of OpenGL er litt utdatert, men du lærer deg basisen i OpenGL allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå