Gå til innhold

X850XT kjører dårlig...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ingen som tenker på lyd.Kan å være det som gjør att det lagger for han.Ser att du har problemer med GTA,hvis du bruker ratt kan å det være feilen.Hadde lagg i GTA,nappet ut usb til rattet lagg borte.det viste seg att rattet var for gammelt.

Lenke til kommentar

Desverre, TAS. Bruker ikke ratt :/

Var faktisk inne på tanken av det usæl-gesæl sa; om den får nok strøm fra PSU-en.

Hvor mye volt skal en slik CPU og et slikt skjermkort ha?

Og hva slags program bør jeg kjøre for å se at den har den volten hele tida i bakgrunnen?

Og bør jeg oppdatere BIOS / chipset drivere, osv?

 

Takker så langt! =)

Lenke til kommentar

strømforsyninga kan være et problem ja. en kamerat hadde det problemet. sjekk Amper på de forskjellige kontaktene. har du en Q-tech PSU så vil denne antakeligvis ikke klare å kjøre oppsettet din selv om den er oppgitt til 550-650 watt (erfaring). tror ikke det finnes noen merker som er så dårlige som q-tec, men det finnes sikkert andre som også er dårlige.

 

ellers bør du ha oppdaterte drivere til HK. du finner alt du trenger på nVidia`s hjemmesider. brikkesettproblemer kan gi en slik hastighetsbegrensning som du beskrev (erfaringer, hehe).

 

bruk offisielle catalysdrivere. har du problemer så ikke bruk uoffisielle drivere når du skal feilsøke.

 

du burde selvsagt reformatere. WinXP tåler ikke mye hardware-bytte før den lager problemer (erfart)

 

ha windows fullstendig oppdatert. det er godt mulig at noen nye oppdateringer gjør at du mister 1 fps i et eller annet spill, men problemene dine skyldes helt klart ikke dette!

 

ditt HK må ha oppdatert BIOS. har selv A8N-E med nForce4 Ultra brikkesett, som er så godt som likt som ditt (kun uten SLi-støtte), og problemene ved bruk av Venice\San Diego cpu er stort sett de samme hvis ikke BIOS er oppdatert. har en SD 3700+ cpu. PC`en startet opp helt fint og fungerte tilsynelatende greit, men BIOS`en var fullstendig klikk. den viste alt fra 1600 Mhz til 3500 MHz på cpu`en, kunne finne på å plutselig sette mine innstillnger tilbake osv. dette ordnet seg ved oppdatering av BIOS. anbefaler at du gjør det...

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på lyd.Kan å være det som gjør att det lagger for han.Ser att du har problemer med GTA,hvis du bruker ratt kan å det være feilen.Hadde lagg i GTA,nappet ut usb til rattet lagg borte.det viste seg att rattet var for gammelt.

det er ikke sikkert at rattet er for gammelt, hehe! jeg hadde akkurat det problemet med en joystick (sidewinder force feedback 2). spillene fikk en markant økning i fps når jeg fjernet joysticken. det viste seg at problemet ikke var joysticken, men brikkesettet!! jeg fikk byttet HK pga. at jeg syntes det fungerte litt tregt. jeg fikk beskjed om at det var brikkesettet som var ødelagt, og fikk et nytt HK. joystickproblemet var da fjernet.

 

det var samme opplegget som deg, joysticken fungerer helt fint, alle usb-porter fungerer fint, og alt ser bra ut, men når joysticken ble koblet ut fikk jeg en god økning i fps. kan også si at det faktisk var en kamerat sin ide å trekke ut joysticken, fordi han hadde vært borti akkurat det samme tidligere. det er altså ikke bare du og jeg som har opplevd det! sier ikke at dette nødvendigvis er sånn det er for deg, men det skal faktisk ikke bli en merkbar senking av fps bare ved å bruke et gammelt ratt. så lenge det fungerer skal det holde. dessuten, med usb-kobling kan det ikke være så gammelt! mulig du bør oppdatere drivere til rattet, men du bør være oppmerksom på at problemet kan ligge et helt annet sted...

Lenke til kommentar

alle drivere må selvsagt innstalleres, spesielt til brikkesett og grafikkort. må bare legge ytterligere tyngde til deg "meeg" sier.

 

anbefaler å bla litt i bruksanvisninga også. jeg har plukka inni de pcene i en årrekke, jeg har nesten ikke tall på hvor mange nye pcer jeg har satt sammen, men jeg sitter allikevel med bruksanvisningen oppe og følger litt løst med for å være sikker på at alt blir riktig. tidligere var det jo jumpere og greier, så det var vel mer nødvendig da, men det er litt typisk noob å bare kaste fra seg bruksanvisninga... det står alt om installasjon av drivere, oppdatering av BIOS osv. også!

Lenke til kommentar

Takker alle sammen! Svært hjelpsomme folk her :)

meeg: Sikker på at det er den driveren som skal til mitt HK?

hardrock_ram: Har Sweex 650W PSU, ikke Q-Tec.

Har ikke installert chipsetdrivere eller Catalystdrivere.. Har heller ikke oppdatert BIOS. Finner jeg siste BIOS-driver på Asus.com da, tipper jeg.

 

Men hva med ram? Jeg har om sagt 2x1024 CORSAIR 400mzh PC3200 DDR-dimm brikker. De står i slot A1 og B1 på HK-et, men fikk tips av en fyr at de kanskje ikke kjørte fullt da, men på 333mzh.

Hvordan ser jeg det?

Og hva med volten til skjermkortet? Noe programmer som kan vise dette, som en slags temp-måler som finnes?

Lenke til kommentar
Takker alle sammen! Svært hjelpsomme folk her :)

meeg: Sikker på at det er den driveren som skal til mitt HK?

Ja, hvis du har A8N-SLI deluxe (som du skriver) det er den driveren du skal ha. Hvis du ikke har installert brikkesett driver i det hele tatt, er jeg 99% sikker på at det er det som er problemet ditt.

 

En BIOS oppdatering vil jeg ikke tro er nødvendig. Har i så fall svært lite å si for ytelsen. Går mer på ny funksjonalitet/kompabilitet. Uansett finner du til en hver tid nyeste drivere her: ASUS USA downloads

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på lyd.Kan å være det som gjør att det lagger for han.Ser att du har  problemer med GTA,hvis du bruker ratt kan å det være feilen.Hadde lagg i GTA,nappet ut usb til rattet lagg borte.det viste seg att rattet var for gammelt.

det er ikke sikkert at rattet er for gammelt, hehe! jeg hadde akkurat det problemet med en joystick (sidewinder force feedback 2). spillene fikk en markant økning i fps når jeg fjernet joysticken. det viste seg at problemet ikke var joysticken, men brikkesettet!! jeg fikk byttet HK pga. at jeg syntes det fungerte litt tregt. jeg fikk beskjed om at det var brikkesettet som var ødelagt, og fikk et nytt HK. joystickproblemet var da fjernet.

 

det var samme opplegget som deg, joysticken fungerer helt fint, alle usb-porter fungerer fint, og alt ser bra ut, men når joysticken ble koblet ut fikk jeg en god økning i fps. kan også si at det faktisk var en kamerat sin ide å trekke ut joysticken, fordi han hadde vært borti akkurat det samme tidligere. det er altså ikke bare du og jeg som har opplevd det! sier ikke at dette nødvendigvis er sånn det er for deg, men det skal faktisk ikke bli en merkbar senking av fps bare ved å bruke et gammelt ratt. så lenge det fungerer skal det holde. dessuten, med usb-kobling kan det ikke være så gammelt! mulig du bør oppdatere drivere til rattet, men du bør være oppmerksom på at problemet kan ligge et helt annet sted...

Har prøvd alle drivere til rattet,ikke noe hjalp.kjøpte meg nytt ratt,funker utmerket.

Edit:Pc`n er en p4 3.6,og er 2uker gammel,tror ikke hk er for gammelt.

Endret av TAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...