Gå til innhold

OBS! Xerox XA7-192I endret modellbetegnelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problem som AndRightlySo, når det gjelder at skjermen kjører på 60Mhz istedenfor 75Mhz.

 

Går jeg på menyen "Avansert tidsberegning" da så er det mulig jeg kan endre på dette. Det er ihvertfall en opsjon der med Mhz'en. Men i denne menyen skal man jo være forsiktig, siden det ikke er noen garanti for at det virker perfekt og kan ødelegge hardware. Og det går vel utover garantien for skjermen hvis man er uheldig å justere feil instillinger.

 

Men er det denne menyen man skal bruke da?

 

 

Edit: Fiksa litt gramatikk :p

Endret av Velkator
Lenke til kommentar

Sitter her med en xerox "192i", tror jeg... :)

 

Productcode No; XA7-19i

Strekkodenummer; 7 46345 598023

Productcode; LQZ-EGT-N0W324-D (tror det står N0W eller NOW)

Serial; E98Z 5208 941

 

 

Er en fantastisk skjerm sålangt :D

Men jeg merker at øya mine reagerer litt på skjermen, men jeg vet ikke helt hvorfor..

 

Har jeg 1000:1 kontrast skjermen med 8ms som advertert på komplett.no?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311006&view=detailed

Trykker man på ekstra produktinformasjon ser man at det står 800:1 kontrast.

 

Og mtp så mange andre som har fått feil skjerm så er jeg usikker på om jeg har fått riktig eller ei..

Er det feil går den i retur på dagen!

Lenke til kommentar

Ser at jeg er i samme bås som en del andre her. Har kjøpt en XA7-192I fra Komplett, og fikk en XA7-19i med Model No. 900P og "Mfg Date" February 2005. Ser at det har vært skrevet noe her om Afrika-modeller, men jeg er likevel ikke overbevist om at vi som har handlet hos Komplett (som selger ikke annet enn 8ms modellen så det burde ikke vært noe fare for å få feil) nylig har fått riktig modell... Ingen 8ms merker slik som enkelt har sagt at det har vært på sine esker og skjermer.

 

Ser at flere har skrevet at de har kontaktet Xerox. Har noen fått et fornuftig svar derfra? Det MÅ vel være en måte å få bekreftet for sikkert om det er riktig. Det må vel være mulig for Xerox å kjøre et oppslag på serienr. for å finne ut for sikkert hva slag skjerm det egentlig er? Produktkoden "LQZ-EGT-NOW324-D" må vel også betyr noe?

 

Min skjerm har samme UPC kode som "Afrika-skjermen", men som andre også har påpekt så har den koden også vært brukt andre steder til 16ms modellen. Søkte etter UPC koden på www.upcdatabase.com og der står det at det er til "Xerox XA7-19i-8ms 19" TFT Glassfront monitor, 1000:1 contrast ratio" så da er det kanskje riktig likevel...? Men det står også "Entered/modified 2005-06-22 9:38:58" så det er kanskje likevel en fare for at vi har fått eldre 16ms skjermer med samme UPC kode som den nye skjermen vi skulle fått siden våre skjermer ble produsert i februar...

 

Kan også nevne at jeg forsøke koden på baksiden av skjermen (ved siden av Made in Taiwan) i Google og får flere hits på 16ms enn 8ms, men i og med at den koden også er brukt til begge varianter så ble jeg ikke så mye klokere av det... Koden er 153-501-GA980iK. Jeg søkte kun på siste delen av dette.

 

Skjermen er bra den, men når jeg først har betalt for 8ms så vil jeg gjerne være helt sikker på at det er det jeg har fått.

 

Må si at jeg har aldri vært bort i en produkt som det er så vanskelig å identifisere!!! Kan også nevne at det er forskjell i strømforbruket mellom de forskjellige variantene av denne skjermen, men heller ikke det hjelper fordi det står ikke annet enn 1A på baksiden mens i spesifikasjonene på Xerox sine websider er strømforbruket oppgitt i watt... 40w for 8ms varianten og 50 for 16ms og 20ms variantene...

Lenke til kommentar

Brukte noen minutter på å søke litt på nettet, siden Xerox har ikke support i helgene, og tror kanskje at jeg har en mulig måte å se forskjellen mellom 8m og 16ms/20m varianter av 19i på. Ser man på esken og på Xerox sine websider (samt de fleste webbutikker) så ser man at den gamle modellen har en relativt tykk og rett stativ. Min skjerm samt 8ms skjermer jeg har funnet avbildet i forbindelse med tester har en mer elegant buet stativ som er relativt smal, så hvis ikke 16ms modellen har også fått ny stativ så har vi fått riktige skjermer. Noen som kjenner en med en ny 16ms modell som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Virker som den eneste som muligens kan vite noe om de forskjellige modellene er formannen for barnearbeiderne på fabrikken i Taiwan.

 

Verken klistremerker, EAN-numre, UPC-koder, manualer eller skjermstativer overbeviste meg om at jeg hadde mottatt skjermen jeg faktisk hadde betalt for. Saken er løst for min del, jeg sendte skjermen i retur på fredag.

 

Når det er sagt, kan jeg forstå de som velger å beholde den, til tross for den nagende tvilen om at man kanskje sitter med en eldre versjon. Skjermen er meget pen å se på. Til surfing, bildebehandling, strategispill o.l., syntes jeg den var knallbra. FPS og bilspill, etc., syntes jeg derimot ble altfor grøtete med alt etterslepet. Fikk faktisk vondt i hodet etter en stund med CS.

 

Oppfattet sortnivået som veldig bra i spill. Dessverre ble sort til blågrått i de fleste av filmene jeg rakk å teste, men det er mulig at andre innstillinger kunne gjort noe med dette.

Lenke til kommentar
Ser at flere har skrevet at de har kontaktet Xerox. Har noen fått et fornuftig svar derfra?

 

Tok litt tid før jeg fikk noe svar fra Xerox, men har nå fått bekreftet at det er riktig versjon. De har sjekket serienummeret, og har fått svar fra Kina som sier at det er 8ms versjonen.

 

Vil tro det er samme med flere av de andre skjermene som er nevnt i denne tråden fra februar 2005 (min skjerm har Serial No: E98Z5210744 og Product Code: LQZ-EGT-N0W324-D).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nwader: Har du fått tilbakemelding fra Komplett?

Desverre så har komplett svart meg, har henvist i fleng om UPC\EAN.. Men de forstår rett og slett ikke hva som er problemet.

 

Før reklamerte de med 1000:1 kontrast, og med den UPC koden jeg har nå så har jeg riktig skjerm (den afrikanske versjonen).

Kort tid etter at jeg sendte de en mail og forklarte de i detalj om produktmerkingen til xerox så ble det endret til 800:1 kontrast, så da må jeg ha en europeisk skjerm.

Men den eneste europeiske skjermen med den UPC koden jeg har er 16ms versjonen...

 

De har uansett tilbydd meg retur på skjermen noe jeg kommer til å benytte meg av, både fordi jeg ikke kan være sikker på at jeg har den skjermen jeg betalte for og fordi jeg siden har funnet 12 døde pixler, og det faktum at jeg merker etterslep i CSS.

 

Forøvrig må det nevnes at kundehjelpen til komplett vedrørende dette her har vært elendig, de tilbydde meg faktisk å bli oppringt av xerox for å klargjøre saken.

Hvilket produkt en butikk selger må da selger ha på det rene før de selger et produkt? I tillegg førte de en ganske tafatt tone i mail korrespondansen;

nei vi vet ikke hvilken skjerm vi har sendt deg, men om du vil kan vi sette deg i kontakt med produsent så du finner ut av det... :thumbdown:

 

Erfaringen min fra dette er iallefall som følger:

 

Jeg kommer aldri til å kjøpe et til Xerox produkt, og jeg kommer ikke til å handle mer hos komplett etter at jeg har fått byttet skjermen.

Lenke til kommentar
De har uansett tilbydd meg retur på skjermen noe jeg kommer til å benytte meg av, både fordi jeg ikke kan være sikker på at jeg har den skjermen jeg betalte for og fordi jeg siden har funnet 12 døde pixler, og det faktum at jeg merker etterslep i CSS.

Jeg syntes også at etterslepet var tydelig på denne skjermen. Derfor blir jeg stadig overrasket når jeg hører folk som roser skjermen opp i skyene, og sier at de ikke ser etterslep i det hele tatt. Mulig det kan være at det var fordi vi faktisk har testet 16ms-versjonen. Hvem vet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke opplevd noen problemer med denne i det hele tatt!

Fikk riktig skjerm, det vil si, jeg regner ihvertfall med det, har ihvertfall ikke opplevd noe etterslep og sånn, men nå har jeg kun spilt 15-20 minutter (absolutt ikke spillinteressert).

Fikk to døde pixler, men den ene er sort og den andre hvit, så legger aldri merke til de hvis ikke jeg stirrer og leter spesielt.

Eneste minus jeg kan finne er at det ikke blir ordentlig sort når man ser film, og de sorte kantene oppe og nede da langt ifra er sorte.

Ser du mye på film ville jeg nok vurdert en annen, ellers kan jeg absolutt anbefale den!

Lenke til kommentar

Etterslepet er tydelig på min Xerox-skjerm, men den er også tydeligere enn på min 16ms Apple skjerm (på jobben). Etterslepet på Apple-skjermen er nesten null. Det kommer nok av at skjermene bruker forsjellige skjermtekonologier. Xerox nytter PVA TFT-paneler som gir veldig gode farger og kontrast men er relativt trege sett under ett (det er mange måter å måle responstid på og 8ms er antakelig såkalt "transient" responstid og ikke hvit-svart eller grå-grå). Om man er fornøyd eller ikke kommer an på hva man setter pris på, og om etterslepet har noe betydning for det man bruker skjermen til. For det meste merker jeg det ikke, men det er godt synlig når jeg ser etter det.

 

Det hadde vært interessant om noen av de som sier at de ikke ser noe etterslep i det hele tatt hadde prøvde denne testen: Ghosting test (det er Flash-animasjon med en animert rød firkant mot en grå bakgrunn).

 

På min Xerox-skjerm er selve firkanten ganske skarp men det er en tydelig hale bak firkanten. På min gammel CRT-skjerm er firkanten helt perfekt, uten antydning til hale eller uskarphet. Apple-skjermen klarer denne testen langt bedre enn Xeroxen, men den er nesten dobbelt så dyr så det var ikke aktuelt å kjøpe en til hjemmebruk. Til Apple-skjermens forsvar er den er en 20" widescreen med høyere oppløsning enn Xeroxen. Pen er den og. Xerox-skjermen slår Apple-skjermen på kontrast og fargegjengivelse. Xeroxen er best til å se på bilde fra mitt digitalkamera. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...