Gå til innhold

OBS! Xerox XA7-192I endret modellbetegnelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min fra Pcutstyr.no , sendte de akkurat en mail - samt at jeg sendte en (ny) mail til Xerox for å forsikre meg om at våre antakelser er korrekte.

 

En litt merkelig ting er at den 16 ms skjermen jeg har fått ikke ser ut til å være til salgs i Europa, du må gå på US delen av Xerox sine sider for å få den fram.

 

Takk for all hjelp så langt, håper alt ordner seg til slutt :)

Endret av Odd Logic
Lenke til kommentar

Ser det er mange som har kjøpt denne skjermen ja!

 

Har selv kjøpt 8ms-versjonen (ihvertfall riktig UPC-kode, så regner med det er riktig), men lurer på om det bare er jeg som er for godt vant og har hatt for mørk CRT, eller om min skjerm kan være for lys?

 

Flere som sier at sort virkelig er svart på denne skjermen, men hos meg er det absolutt ikke det. (Når har jeg aldri hatt LCD-skjerm før, så kan godt være denne er veldig sort i forhold til andre, men i forhold til CRT er den ihvertfall ikke særlig sort.)

 

Noen som kunne tenke seg å skrive kontrast/lysstyrke og farge dere har, så jeg kan prøve med min og se om jeg er mer fornøyd da?

Lenke til kommentar

Nå har jeg anbefordret om retur.

 

Med alle modellbetegnelsene Xerox bruker, er det ikke rart at Komplett kan komme i skade for å plukke feil varer.

 

Jeg anser Xerox for å være kilden til problemene. Derfor vil jeg ikke anbefale _noen_ å kjøpe denne skjermen. Det er tydelig at det er fare for å bli skikkelig lurt.

 

Med mindre jeg absolutt ikke kan klare å unngå det, kommer jeg aldri til å kjøpe noe Xerox-produkt igjen. Synd, for det er ikke tvil om at det er meget pen skjerm.

Lenke til kommentar

Fikk dette som svar fra netshop:

 

"Hei !

 

Pga. ny merking av skjermene fra xerox har det vært noe forundring rundt dette, men etter at vi ble klar over at det var slik har vi sjekket opp og har god kontroll med 8ms og 16ms modellene, så kan garantere at kundene får rett skjerm.. "

Lenke til kommentar

Å ikke anbefale _noen_ som du skriver det AndRightlySo synes jeg blir for dumt. Skjermen i seg selv er veldig bra, og at du har fått feil skjerm fordi at webshop'en har bomma litt synes jeg ikke kvalifiserer til å fraråde noen til å kjøpe skjermen.

Lenke til kommentar

Vel jeg snakket med Mamoz og oversendte infoen om min skjerm til dem, så skal de ta det videre med Norek.

At Netshop har kontroll på skjermene sine er glimrende, men er ikke nok til å berolige meg. Har en liten mistanke om at skjermene fra Norek kan være parallellimportert, og isåfall er det ikke sikkert de har like god kontroll som Netshop.

 

Synes skjermen er veldig bra, og har ikke lyst til å returnere den, men allikevel ønsker jeg å få den skjermen jeg har betalt for. Om jeg ikke blir overbevist om at jeg har fått riktig skjerm kan det fort ende med retur for meg også, og så får jeg heller kjøpe 8ms versjonen hos Netshop...

 

Skjønner fortsatt ikke hvor UPC nummeret står. Skal dette være på den strekkode lappen på esken? Uansett har jeg samme produkt kode som AndRightlySo, så jeg går da utfra at vi har samme versjon.

post-220-1123058173_thumb.jpg

Lenke til kommentar

andreg: Hos meg stod UPC-koden på et annet klistremerke på esken. Det står ikke "UPC" svart på hvitt noe sted, men nummeret på dette merket er det samme som blir betegnet som UPC-kode på infosidene til produktene.

 

Første og siste siffer på klistremerket har forøvrig mindre fontstørrelse enn de resterende sifrene.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at webshop'ene har et klart ansvar for å sørge for at kunden får skjermen de har bestillt, spesielt når de annonserer med en spesifikk versjon av skjermen.

men... Alt dette kunne lett vært unngått dersom Xerox endret produktnavn når de skifter innmaten i en skjerm, eller i det minste merket eskene *TYDELIG* om hva man får.

 

En litt interessant ting er at PCutstyr, som jeg kjøpte skjermen hos, kun selger 8ms versjonen. Lurer på hvor mange andre som har handlet der, og om de alle har fått 16 ms versjonen slik som meg. Har bare gode erfaringer med PCustyr så langt, og jeg er temmelig sikker på at de er like forundret/skuffet som meg over dette.

Lenke til kommentar
Vel jeg snakket med Mamoz og oversendte infoen om min skjerm til dem, så skal de ta det videre med Norek.

At Netshop har kontroll på skjermene sine er glimrende, men er ikke nok til å berolige meg. Har en liten mistanke om at skjermene fra Norek kan være parallellimportert, og isåfall er det ikke sikkert de har like god kontroll som Netshop.

 

Synes skjermen er veldig bra, og har ikke lyst til å returnere den, men allikevel ønsker jeg å få den skjermen jeg har betalt for. Om jeg ikke blir overbevist om at jeg har fått riktig skjerm kan det fort ende med retur for meg også, og så får jeg heller kjøpe 8ms versjonen hos Netshop...

 

Skjønner fortsatt ikke hvor UPC nummeret står. Skal dette være på den strekkode lappen på esken? Uansett har jeg samme produkt kode som AndRightlySo, så jeg går da utfra at vi har samme versjon.

Det er ingen av de sifferene der, det er et annet, hos meg var det plassert litt lenger ovenfor. Du kan tenke deg det ser helt likt ut som på (edit) en annen vare du kjøper i butikken, med strekkode og med x-antall siffer under.

 

Edit: Det jeg snakker om nå da er EAN sifferet, på min eske fant jeg ingen UPC merking.

 

AndRightlySo: jaok, hvis du har kjøpt flere produkter av xerox og har hatt tidligere problemer med de skjønner jeg at du ikke vil kjøpe flere produkter, men fortsatt å fraråde noen i å kjøpe skjermen synes jeg bare blir feil, for det å sørge for at du får riktig produkt er webshop'en sitt ansvar, ikke det at jeg også mener at det er en litt vanskelig og dårlig merking på xerox sin side.

Endret av dmeNt`
Lenke til kommentar

Vel , jeg fikk svar tilbake fra pcutstyr om at "Vi har skjermen som er beregnet på Afrika."

 

Jeg gikk på xerox sine sider, og ser at UPC nummeret mitt stemmer overens med 8ms versjonen beregnet på Afrika. http://www.xerox-displays.info/africa/xa7series_africa.html

 

Så, jeg har vel riktig skjerm likevel da .. får jeg håpe

 

Må bare berømme Xerox for VIRKELIG å gjøre det "lett" for kundene sine (bruke samme produkt-kode på ulike produkter i ulike kontinenter .. virkelig "innovativt" og "kundevennlig" !!!11!! )

Lenke til kommentar

dmeNt`: Vel, jeg står for det jeg skrev. Anbefaler ingen å kjøpe LCD 19-tommeren fra Xerox.

 

Når flere forskjellige nettbutikker tilsynelatende har sendt fra seg 16ms-modellen istedenfor 8ms-modellen som kunden har betalt for, er jeg tilbøyelig til å tro at kilden til problemet først og fremst er Xerox sin dårlige merking av produktene.

 

Xerox er ikke akkurat den eneste skjermleverandøren på markedet. Jeg går heller til en av konkurrentene og kjøper en skjerm jeg kan være trygg på at innehar spesifikasjonene jeg betaler for.

 

Sånn er det i min verden.

 

 

Odd Logic: Angående Afrikaskjermer. Jeg tar uansett ingen sjanser, og returnerer heller skjermen. (Skulle det ikke være mulig å justere den nyeste modellen opp og ned?)

Lenke til kommentar

Takk for infoen Odd Logic.

Satser på at det er samme afrikamodell av skjermen jeg har også, og slår jeg meg til ro med at jeg har fått riktig utgave.

 

Er enig i at det er fullstendig vanvittig av Xerox å bruke samme betegnelse på de ulike utgavene, og enda verre at de presterer å bruke samme UPC nummer på to skjermer!

 

Uansett er jeg så fornøyd med skjermen at jeg beholder den nå.

Har ikke noe problem med at det ikke er justering av høyden ettersom jeg er vant med CRT skjermer.

Lenke til kommentar

AndRightlySo: har også lurt på det med justeringen, men ser ikke noe som tyder på at skjermen skal ha den egenskapen etter det jeg ser på netshop & xerox sine sider. Men jeg leste at det var en som hadde det på sin skjerm, så jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...