Gå til innhold

battle for middle earth2 kommer EA skjerp dere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis toern inneholder litt mer av strategiaspektet og ikke har en så totalt rævkjørt basebyggingsstil som enern, vil jeg vurdere å kjøpe det, men hvis ikke finner jeg meg noe anna å bruke penga på.

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med mer av "strategiaspektet", hvis du har spilt BFME på litt høyt nivå, så burde det være temmelig klart at her er det kun snakk om en ting for å vinne, nemlig en god strategi. Hver rase har mange måter å spille på (bortsett fra kanskje Gondor), i forhold til hvilken rase de spiller imot. Her gjelder det å tilpasse hæren hele tiden i forhold til hva motstanderen gjør, eller hva du tror han skal gjøre. Spiller man for eksempel mot Mordor, må man sende inn en spion for å se hva han bygger i basen, har han 2 orc pits og ingen troll/rhun bygninger, så er det svært sannsynlig at han går for en kjapp nazgul. Dermed må man sørge for å ha minst eowyn og gjerne også Legolas eller gimli klar, ellers tar han ut midten i basen din og spillet er over.

Det var litt feil formulert fra min side, jeg mente litt mer strategi på micro-nivå, som de "store" (wc3, SC, rts mfl.). Jeg er fullstendig klar over at man kan bygge seg strategier som du sier, det kan man i alle spill, men personlig ble jeg skuffet over dette i 'Kampen om midgard'.

 

Det er ikke sant, det går fint an å flykte fra Word of Power, når du er så dum at du lar han få det, er det bare å merka unitsa dine, og trykkke på ''x'' så sprer unitsa seg utover  fra rekkevidden av spellen.

Oh, det viste jeg ikke :blush:

Lenke til kommentar
Det var litt feil formulert fra min side, jeg mente litt mer strategi på micro-nivå, som de "store" (wc3, SC, rts mfl.). Jeg er fullstendig klar over at man kan bygge seg strategier som du sier, det kan man i alle spill, men personlig ble jeg skuffet over dette i 'Kampen om midgard'.

 

Gud forby at BFME2 blir som SC og WC-serien! Det er ikke slik det skal spilles!

Det blir alt for mye "Pr0 n00b 1337" da. BFME (og Total War for den saks skyld) skal være slik de er. Er så lei av slike spill som WC3.

De er så urealsitiske! Jeg mener ikke fordi de har orker og monstre, men dette med micro og sånn. Det blir bare så teit.

Lenke til kommentar
Det var litt feil formulert fra min side, jeg mente litt mer strategi på micro-nivå, som de "store" (wc3, SC, rts mfl.). Jeg er fullstendig klar over at man kan bygge seg strategier som du sier, det kan man i alle spill, men personlig ble jeg skuffet over dette i 'Kampen om midgard'.

Ok, skjønner. Det er jo naturligvis smak og behag det der. Jeg for min del synes det er greit å slipp å detaljstyre hver eneste minste unit på mappet, og er derfor meget fornøyd med at man heller har bataljoner. Dette gjør at man kan bruke mer tid på å tenke på strategien, istedenfor å hindre at en unit blir glemt, eller at en worker ikke hugger ned trær (Age of empires er jo helt utrolig irriterende på det siste punktet).

 

Det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg har spilt mye Civilization/Rome Total War, og at jeg er vant til at strategi dreier seg mer om strategiske valg, enn å trykke fortest og best på musa (skills). Da spiller jeg heller Counter-Strike og Battlefield.

 

Når det er sagt, så kan det bli ganske mye micro i BFME også, de beste gutta angriper jo på 3-4 steder på likt, mens de sørger for å bruke spells/triks til helter på nøyaktig riktig tidspunkter osv.

 

Men men, vi blir vel aldri helt enig her, og derfor er det jo veldig bra at man har både wc3 og BFME :D

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Når det er sagt, så kan det bli ganske mye micro i BFME også, de beste gutta angriper jo på 3-4 steder på likt, mens de sørger for å bruke spells/triks til helter på nøyaktig riktig tidspunkter osv.

 

Sant, det du trenger i bfme for å være pro er en god BO og god micro.

Å kunne styre hester unna pikes osv er vanskelig...

Lenke til kommentar
Har de som klager så mye på eneren spilt BFME i heletatt? mangler strategi, dummeste jeg har hørt! alle rasene har sine måter og spille på om en ikke så variert men til og med gondor har sine strategier (gandi eller stoneworks stort sett) lol

Tanken har slått meg også :p

 

De som bruker side opp og side ned på å skrive om hvor dårlig dette spillet er, jeg skjønner ærlig talt ikke at de da gidder å engasjere seg så voldsomt. Selv gidder jeg ikke å engasjere meg i spill som ikke interesserer meg.

Lenke til kommentar
BTW: om noen spiller aktivt BFME online så si fra :yes:

Aktivt er kanskje å ta i litt, men det blir da noe spilling en til to ganger i uka stort sett. Spiller sammen med en gjeng andre nordmenn, vi er seks stykker og meldte oss på Clanwars for noen uker siden.

 

Vi heter [bOYZ] (Legostein).. he he, som du skjønner er vi ikke dritseriøse, men har et par halvgode spillere i troppen ;)

 

Vi får ta en cw match en dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...