Gå til innhold

battle for middle earth2 kommer EA skjerp dere


Anbefalte innlegg

Vit hva du snakker om først kanskje ? Er stor fan av Starcraft og Warcraft men jeg kan ikke nekte for at BFME tok over .

 

Jeg anbefaler deg å se feature videoen gamespot har tilgjengelig hvor de forklarer deg hva som er forskjellig med BFME fra andre RTS spill.

 

Med andre RTS spill så holder det at du har x antall mer units enn fienden for å vinne men med BFME kan 4 soldater drepe 40 om du spiller riktig. Dette er en forandring jeg har ventet på i årevis ! Styrer du en gruppe med krigere og dere vinner gang på gang vil de få mer selvtillit og angripe større grupper. Møter de noe stort og skremmende kan de bli redde men har du en helt ved siden av får de opp motet igjen. Dette elementet med BFME elsket jeg, og det er absolutt ikke en lett ting å kode !

Trodde aldri jeg skulle si dette, men...Tahiro, jeg er enig :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

''Med andre RTS spill så holder det at du har x antall mer units enn fienden for å vinne men med BFME kan 4 soldater drepe 40 om du spiller riktig. Dette er en forandring jeg har ventet på i årevis ! Styrer du en gruppe med krigere og dere vinner gang på gang vil de få mer selvtillit og angripe større grupper. Møter de noe stort og skremmende kan de bli redde men har du en helt ved siden av får de opp motet igjen. Dette elementet med BFME elsket jeg, og det er absolutt ikke en lett ting å kode!''

 

:yes:

Lenke til kommentar

Dette høres bra ut! Ifølge intervjuet kan vi vente oss dette:

 

- større "hords/bataljons" - nå på 15 units

- man kan plassere bygninger mer fritt/hvor man vil

- nye bygninger - man kan bl.a bygge store fort - customize dem

- lag din egen Hero - altså vær med å bestem hvordan han/hun skal se ut, og velg hvilke spells han/hun skal få ettersom han/hun går opp i Rank

- Nye helter er med; Elrond, Galadriel, Arwen + mange "ukjente"(for de som ikke har lest bøkene i alle fall)

- Man kan spille som Alver, Dverger, "Men of The West"(Gondor + Rohan sammen) og som de onde, altså Isengard og Mordor sammenslått, hvis jeg ikke misforstod.

- Tilkall nye ting som hjelp: bl.a den blekkspruten(?) som er utenfor inngangen til Moria, samt en drage(!)++

- forbedret grafikk - spesielt vannet: man kan også bruke forskjellige skip. Vannet ser bra ut, og lager bølger :)

- COOP-mode i multiplayer: man kan møtes, teame opp og f.eks angripe Minas Tirith

- Flere store scenarioer. Bl.a så vil man kunne spille Good vs. Evil på et kart som ER hele Middle-Earth, og meningen er selvfølgelig å ta over hele Middle-Earth.

- Bedre AI: mer avanserte og bedre formasjoner (var snakk om lang defangsiv linje eller en tett offensiv "chunck" av units).

 

Gelder meg! :D

Intervjueren i klippet hadde forresten veldig rusten engelsk :p

Lenke til kommentar
' date='06/08/2005 : 11:00'] Intervjueren i klippet hadde forresten veldig rusten engelsk :p

Engelsken var jo en ting, men det var tydelig at dette dreide seg om en kamerasky tysk übernerd. De rykningene han hadde etter hvert spørsmål var jo utrolig fascinerende å se på, glemte nesten spørsmålene når jeg satt å fulgte med på faktene til denne karen :D

 

- man kan plassere bygninger mer fritt/hvor man vil

- nye bygninger - man kan bl.a bygge store fort - customize dem

 

Vet ikke helt om jeg liker disse to punktene, ja det er morsomt å bestemme alt selv, men samtidig er det ikke sikkert dette gir noe særlig strategisk verdi, utover ekstra micromanagement. Etterhvert finner man sikkert en slags "oppskrift" for hvordan det lønner seg å bygge, slik at de beste stort sett ender opp med å gjøre tilnærmet det samme, og da kunne det jo like gjerne vært forutbestemt?

 

Uansett, blir spennende!

Lenke til kommentar
Engelsken var jo en ting, men det var tydelig at dette dreide seg om en kamerasky tysk übernerd. De rykningene han hadde etter hvert spørsmål var jo utrolig fascinerende å se på, glemte nesten spørsmålene når jeg satt å fulgte med på faktene til denne karen :D

:!: Me 2 :p

 

Vet ikke helt om jeg liker disse to punktene, ja det er morsomt å bestemme alt selv, men samtidig er det ikke sikkert dette gir noe særlig strategisk verdi, utover ekstra micromanagement. Etterhvert finner man sikkert en slags "oppskrift" for hvordan det lønner seg å bygge, slik at de beste stort sett ender opp med å gjøre tilnærmet det samme, og da kunne det jo like gjerne vært forutbestemt?

 

Uansett,  blir spennende!

Hmm, vel, vi får se.. var som sagt litt vanskelig å følge med, så det kan hende vi har misforstått noe av forklaringen..?

Er jo både fordeler og ulemper med å ha bare noen bestemte plasser man kan bygge på..uten at vi trenger å ha en lang debatt om det her -blir litt off-topic? :)

Lenke til kommentar

Okei først noen rettelser: han heter Gandalv med 'v' og det heter Kløvendal, ikke noe fancy-omg-leik-itzintehmovie-lolz crap.

 

Kampen om midgard hadde god story, pen grafikk, mye eyecandy, mange kule scener, MEN; mangla et viktig aspekt i et RTS-spill, nemlig STRATEGI og realisme i forhold til dette. Ta for eksempel spydmenn. Spydmenn<kavaleri. Tilogmed når de blir agrepet bakfra. Og se på Gandalv. "Instantly kills enemy within...". Skal man sammenlikne med C&C (som jeg ser likhetstrekk med) Var det faktisk mulig å komme seg unna nukes hvis du stressa nok, men: "Oj, en Gandalv lvl 10. gg, kthxbye"

 

(+ at man kunne ha skuffende få folk :-\)

 

Hvis toern inneholder litt mer av strategiaspektet og ikke har en så totalt rævkjørt basebyggingsstil som enern, vil jeg vurdere å kjøpe det, men hvis ikke finner jeg meg noe anna å bruke penga på.

 

(Ah, godt å få ut litt aggresjon om detta spillet ;))

Lenke til kommentar
Okei først noen rettelser: han heter Gandalv med 'v' og det heter Kløvendal

På norsk, ja. På engelsk er det Gandalf med "f". Siden hele trilogien ble skrevet på engelsk (mange har sikkert lest den på engelsk..) + at dataspråk inneholder for det meste engelske ord (selv om det finnes noen rare norske erstatninger), så er det ikke til å unngå at folk skriver Gandalf med "f". Det er også Gandalf med F som benyttes i spillet (forutsatt at man installerer med engelsk språk og ikke italiensk eller noe - vet ikke hva som står da).

 

Kløvendal..Lommelun.. grøsser ved disse norske oversettelsene :nei: Men det er en annen diskusjon.

 

Kampen om midgard hadde god story, pen grafikk, mye eyecandy, mange kule scener, MEN; mangla et viktig aspekt i et RTS-spill, nemlig STRATEGI og realisme i forhold til dette. Ta for eksempel spydmenn. Spydmenn<kavaleri. Tilogmed når de blir agrepet bakfra. Og se på Gandalv. "Instantly kills enemy within...". Skal man sammenlikne med C&C (som jeg ser likhetstrekk med) Var det faktisk mulig å komme seg unna nukes hvis du stressa nok, men: "Oj, en Gandalv lvl 10. gg, kthxbye"

Frosåvidt et poeng. Er jo gøy og kult med magi osv syns je, men man har et problem hvis man er Mordor og Gandalf@level 10 kommer på besøk. Mordor har liksom ikke en hero som kunne tatt knekken på Gandalf (Balrog regnes ikke som hero).

 

En annen ting som jeg begynte å tenke på er jo at strategi har ikke mye å si, så vidt jeg har fått inntrykket av. Man bare samler ressurser, bygger best mulig hær, og angriper - uten å planlegge mye om hvor man skal angripe fra.. Noen som er enige i dette? Mulig dette bedrer i BFME:2, hvis man kan bygge mye mer fritt.

 

(+ at man kunne ha skuffende få folk :-\)

 

Hvis toern inneholder litt mer av strategiaspektet og ikke har en så totalt rævkjørt basebyggingsstil som enern, vil jeg vurdere å kjøpe det, men hvis ikke finner jeg meg noe anna å bruke penga på.

 

(Ah, godt å få ut litt aggresjon om detta spillet ;))

Enig med deg når det gjelder få folk. Skal man lage massive horder med Orker til Minas Tirith, så blir det jo egentlig bare en liten gjeng.. :roll: Heldigvis finnes det noen mods/baner som tillater flere units da. Ulempen er at det lagger noe så inne granskauen mye da. Litt redd for at spillmotoren takler for lite :( Får håpe de har økt antall mulige units og forbedret spillmotoren.

 

Jeg syns vel egentlig ikke basebyggestilen i enern var "rævkjørt", syns den var ny og interessant..men kan jo bli godt å få velge fritt - som i andre strategispill.

 

Aggresjon er godt å få ut ja :p Pass deg for LOTR:BFME tilhengere som ikke tåler kritikk :) hehe.

Lenke til kommentar
Frosåvidt et poeng. Er jo gøy og kult med magi osv syns je, men man har et problem hvis man er Mordor og Gandalf@level 10 kommer på besøk. Mordor har liksom ikke en hero som kunne tatt knekken på Gandalf (Balrog regnes ikke som hero).

 

En annen ting som jeg begynte å tenke på er jo at strategi har ikke mye å si, så vidt jeg har fått inntrykket av. Man bare samler ressurser, bygger best mulig hær, og angriper - uten å planlegge mye om hvor man skal angripe fra.. Noen som er enige i dette? Mulig dette bedrer i BFME:2, hvis man kan bygge mye mer fritt.

 

 

Feil, Nazguler tar Gandalf, Mordor har tilog med 3 av dem.

Pluss at de har troll, mumaks og catas som er perfekte Gandalf killere.

 

Hvis du lar han få Gandalf i rank 10 kan du takke deg sjøl. :thumbdown:

 

Det du sier om strategi er også feil, man må faktisk tenkte litt hvis man vil spille bra.

 

Noobies lager en stor hær, oppgraderer dem uten og tenkte over hva de gjør: Og taper.

Lenke til kommentar

bfme 2 kommer til å bli bra. og ha flere lag og div muligheter. det at EA produserer et nytt bfme er bare herlig. er ikke noe vits i å klage, hvis du ikke liker det er det bedre å holde kjeft og la vær å kjøpe det. men da trur jeg dere går klipp av noe ;) den eneste bekymringen min angående bfme2 er om det blir skrimish play mode eller ikke. er nok mange som er interessert i kampene i nor, og at EA tar oss med ditt er great! og hvor fet er det ikke å lage sin egen helt som du kan føre ut i kamp? :yes: dette blir bra! håper EA gir ut spillet før, klarer nesten ikke å vente. etter å ha spilt bfme lenge, gleder jeg meg. håper campainsa blir mye vanskeligere. de er alt for lette på 1'ern. man får jo litt motstand på vanskeligeste grad, men ikke nok.

Lenke til kommentar
Feil, Nazguler tar Gandalf, Mordor har tilog med 3 av dem.

Pluss at de har troll, mumaks og catas som er perfekte Gandalf killere.

 

Hvis du lar han få Gandalf i rank 10 kan du takke deg sjøl. 

 

Det du sier om strategi er også feil, man må faktisk tenkte litt hvis man vil spille bra.

 

Noobies lager en stor hær, oppgraderer dem uten og tenkte over hva de gjør: Og taper.

 

hmmm... det er ikke akkurat nub å oppgradere units, å uttale det er nub. men å legge angreps taktikker er viktig, særlig hvis man spiller mot en som veit hva han gjør. men viktig er det å samle mest mulig ressuser i starten av spillet (også utover i spillet, men mest i starten) bygge en haug med feks farms, og selge noen av de når du begynner å få cash i lomma. dette er viktig for å få utviklet en grei forsvar styrke til å beskytte spotene tidelig i spillet. dette gjelder spesielt gondor og rohan.

Lenke til kommentar

Har spilt spillet online siden det kom ut, så tror jeg veit hva jeg snakker om.

 

Men du misforstod meg: oppgraderer dem uten og tenkte over hva de gjør

 

Er kampen Rohan vs Mordor f.eks, er det nub å bare oppgradere peasants.

Da blir du pwna av alt.

 

Skjønte hva jeg mente? Mente IKKE at det er nub å oppgradere untits. :nei:

Lenke til kommentar

ja okei. det går an å spille på tusenvis av taktiker i bfme, det som er best med hele spillet. enten kan du rushe opp med og være aggresiv og knuse ressursene dems så mye som mulig, eller du kan feks være start offensiv og samle res. og bygge en hær med forskjellige units og oppgraderinger og bruke de til forskjellige formål under et angrep. jeg mener at hvis man er for ensidig under et angrep er det større sjans for at det blir mislykket, det beste er et suprise attack fra forskjellige kanter, (dette er veldig forrvirende for motstanderen) og være flink til å bruke formasjonene til riktige tidene og bruke div abilitys til hero's også passive :yes:

Endret av marth
Lenke til kommentar
Og se på Gandalv. "Instantly kills enemy within...". Skal man sammenlikne med C&C (som jeg ser likhetstrekk med) Var det faktisk mulig å komme seg unna nukes hvis du stressa nok, men: "Oj, en Gandalv lvl 10. gg, kthxbye"

Enig i at GAndi i lvl 10 er rimelig kjipt, men så har bfme bygd opp rasene slik at du de har forskjellige faser av spillet hvor de er best. Sånn jeg ser det, så er rasene fordelt ca på denne måten:

 

Gondor = late game

Rohan = mid/late

Isengard = Mid/early

Mordor = early

 

Idet man har "gitt" gandi lvl10 så har man i prinsippet ikke utnyttet sin egen rase godt nok, og disse super-triksene bidrar dessuten til at spillet tar slutt raskere. På samme måte som balgroggen til de onde og de dødes her til de gode.

 

Hvis toern inneholder litt mer av strategiaspektet og ikke har en så totalt rævkjørt basebyggingsstil som enern, vil jeg vurdere å kjøpe det, men hvis ikke finner jeg meg noe anna å bruke penga på.

Jeg skjønner ikke hva du mener med mer av "strategiaspektet", hvis du har spilt BFME på litt høyt nivå, så burde det være temmelig klart at her er det kun snakk om en ting for å vinne, nemlig en god strategi. Hver rase har mange måter å spille på (bortsett fra kanskje Gondor), i forhold til hvilken rase de spiller imot. Her gjelder det å tilpasse hæren hele tiden i forhold til hva motstanderen gjør, eller hva du tror han skal gjøre. Spiller man for eksempel mot Mordor, må man sende inn en spion for å se hva han bygger i basen, har han 2 orc pits og ingen troll/rhun bygninger, så er det svært sannsynlig at han går for en kjapp nazgul. Dermed må man sørge for å ha minst eowyn og gjerne også Legolas eller gimli klar, ellers tar han ut midten i basen din og spillet er over.

 

Uansett så anbefaler jeg å spille 2vs2 sammen med en kamerat, mot 2 andre kamerater, da begynner BFME virkelig å bli bra og mulighetene mange.

Lenke til kommentar
Og se på Gandalv. "Instantly kills enemy within...". Skal man sammenlikne med C&C (som jeg ser likhetstrekk med) Var det faktisk mulig å komme seg unna nukes hvis du stressa nok, men: "Oj, en Gandalv lvl 10. gg, kthxbye" 

 

 

 

Det er ikke sant, det går fint an å flykte fra Word of Power, når du er så dum at du lar han få det, er det bare å merka unitsa dine, og trykkke på ''x'' så sprer unitsa seg utover fra rekkevidden av spellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...