Gå til innhold

Mage build for PvP/grind og Instance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvom mange sier Fire er bra så er Frost egentlig (min mening) best på grinding/pvp og instances. Min måte og grinde på er:

 

frostbolt+frostbolt+frostbolt+frostnova+løpe litt vekk+frostbolt(crit)+CoC(crit)+død mob. omtrent ingen nedetid.

 

Bare du får deg evocation og instant arcane explosion så er jeg fornøyd.

 

Mitt build:

 

Class: Mage

Level: 60

 

 

 

Arcane Talents (18 points)

 

 

Improved Arcane Missiles - 5/5 points

Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

 

 

Arcane Concentration - 5/5 points

Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

 

 

Improved Arcane Explosion - 5/5 points

Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

 

 

Evocation - 1/1 point

While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

 

 

Improved Counterspell - 2/2 points

Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

 

 

 

 

Frost Talents (33 points)

 

 

Improved Frostbolt - 5/5 points

Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

 

 

Winter's Chill - 3/3 points

Increases the power of your chill effects by slowing the target's movement by an additional 10%.

 

 

Improved Frost Nova - 2/2 points

Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds.

 

 

Ice Shards - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

 

 

Cold Snap - 1/1 point

When activated, this spell finishes the cooldown on all of your frost spells.

 

 

Arctic Reach - 2/2 points

Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

 

 

Frost Channeling - 3/3 points

Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

 

 

Shatter - 5/5 points

Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 50%.

 

 

Improved Cone of Cold - 3/3 points

Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.

 

 

Ice Block - 1/1 point

You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

 

 

Frostbite - 2/5 points

Gives your chill effects a 6% chance to freeze the target for 5 seconds.

 

 

Ice Barrier - 1/1 point

Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.

 

Level 40: 549 damage absorbed

Level 52: 678 damage absorbed

Level 58: 818 damage absorbed

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Jeg bruker helt samme build som Smeagold... 18arcane 33frost, Dette er et kjempe godt build.. Tok nettop en lvl 56elite (jeg er 55) uten å miste 1 eneste HP...

 

Angående Arcane Missiles, vil jeg si at Improved AM er et absolutt must..

 

Disse er ekstremt kjekke å ha når du har litt lite HP å stresser med å få drepe en mob som står helt intill deg, han kan ikke interrupte deg. Jeg har vertfall hatt kjempe mye nytte av de siden lvl 15.

 

Var Fire specced helt til lvl 50, var litt morro å få alle de gode frost talentene på en gang. Men Fire funket bra til da, men ikke like bra i PvE. Da brukte jeg 31arcane 20fire

Lenke til kommentar

I pvp er fire ubrukelig til alt annet enn ganking av lvl58 noobs.

Med en frost build har du nok ikke nok burst dps til å ta livet av en healer i pvp.

 

Pve, så er vel frostbolt (AM på CC) og blizzard de eneste offansive spellsa man bruker etter man er kommet over UBRS stadiet.

Lenke til kommentar

Etter min meining så kan du ikkje ha god build for både pvp og instance. Enten spesialisere seg på pvp (mykje burst damage) eller instance (mana effektiv). Eg ser så ofta at mages med typiske pvp build er tom for mana mens eg har 60-70% av min mana tilgjengeleg fortsatt.

 

Her er min (instance build):

 

 

 

Arcane talents (28 points)

 

Improved Arcane Missiles - 5/5 points

Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

 

 

Arcane Concentration - 5/5 points

Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

 

 

Improved Arcane Explosion - 5/5 points

Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

 

 

Evocation - 1/1 point

While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

 

 

Improved Counterspell - 2/2 points

Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

 

 

Arcane Meditation - 5/5 points

Allows 15% of your Mana regeneration to continue while casting. <-- Bruker ein mage armor saman med denne vil ein ha 45% mana regeneration.

 

 

Presence of Mind - 1/1 point

When activated, your next Mage spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

 

 

Arcane Mind - 4/4 points

Increases your maximum Mana by 8%.

 

 

 

 

Frost Talents (23 points)

 

 

Improved Frostbolt - 5/5 points

Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

 

 

Permafrost - 1/5 points

Increases the duration of your chill effects by 1 seconds.

 

 

Winter's Chill - 3/3 points

Increases the power of your chill effects by slowing the target's movement by an additional 10%.

 

 

Improved Frost Nova - 2/2 points

Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds.

 

 

Cold Snap - 1/1 point

When activated, this spell finishes the cooldown on all of your cold spells.

 

 

Improved Blizzard - 3/3 points

Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to 35% of normal. Lasts 1.50 seconds.

 

 

Arctic Reach - 2/2 points

Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

 

 

Frost Channeling - 3/3 points

Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

 

 

Improved Cone of Cold 2/3 points

Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 25%.

 

 

Ice Block - 1/1 point

You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Jeg kjører en fire/arcane build (30 fire/21 arcane)

 

Mot en mob gjør jeg følgende:

1) Fireball

2) Så mange scorch jeg rekker før mob'en er helt nærme

3) Fireblast

4) Frost nova

5) Fireball

6) Scorch til den er død

 

I PvP har jeg mest problemer mot:

 

1) Shadow priest

2) Druid (for få druids på min server så jeg får ikke øvd meg :p )

3) Shaman

4) Warlock

5) Rogue

6) Paladin

7) Warrior

 

 

EDIT: Et par leifer..

Endret av Rodney Mullen
Lenke til kommentar

Joa, det blir en del drikking, men har funka greit for meg hittil :)

Har det ikke så travelt, jeg valgte fire fordi jeg _trodde_ det var veldig bra i pvp (noe det ikke er), men jeg har blitt glad i det og vil fortsette med det.. Tror jeg :p

Endret av Rodney Mullen
Lenke til kommentar
Jeg kjører en fire/arcane build (30 fire/21 arcane)

 

Mot en mob gjør jeg følgende:

1) Fireball

2) Så mange scorch jeg rekker før mob'en er helt nærme

3) Fireblast

4) Frost nova

5) Fireball

6) Scorch til den er død

 

I PvP har jeg mest problemer mot:

 

1) Shadow priest

2) Druid (for få druids på min server så jeg får ikke øvd meg :p )

3) Shaman

4) Warlock

5) Rogue

6) Paladin

7) Warrior

 

 

EDIT: Et par leifer..

Så hunters tar du uten problemer? :hmm:

 

Må si jeg tviler. På huntern min så kan jeg drepe en mage før den rekker å se hva som angrep den. (Hvis jeg er heldig)

 

Aimed shot (crit ~2000dmg)+Multishot(600) da har ikke en mage lenge igjen og leve for å si det slik.

Lenke til kommentar
Jeg kjører en  fire/arcane build (30 fire/21 arcane)

 

Mot en mob gjør jeg følgende:

1) Fireball

2) Så mange scorch jeg rekker før mob'en er helt nærme

3) Fireblast

4) Frost nova

5) Fireball

6) Scorch til den er død

 

I PvP har jeg mest problemer mot:

 

1) Shadow priest

2) Druid (for få druids på min server så jeg får ikke øvd meg :p )

3) Shaman

4) Warlock

5) Rogue

6) Paladin

7) Warrior

 

 

EDIT: Et par leifer..

Så hunters tar du uten problemer? :hmm:

 

Må si jeg tviler. På huntern min så kan jeg drepe en mage før den rekker å se hva som angrep den. (Hvis jeg er heldig)

 

Aimed shot (crit ~2000dmg)+Multishot(600) da har ikke en mage lenge igjen og leve for å si det slik.

Hvilke elendige mager har du spilt mot? :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...