Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Telenor Linjeoppgradering


Anbefalte innlegg

Har 704/128kbps ADSL linje fra telenor og fikk for en tid tilbake beskjed om at jeg ikke får oppgradert min linje da jeg bor for langt fra sentralen. Forsto det slik på dem at jeg fortsatt må betale d samme som før, mao. prisen for 1000/200 linja.

Dette kan jo ikke være riktig.

 

Noen som vet om jeg kan kreve full linje eller avslag i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 704/128kbps ADSL linje fra telenor og fikk for en tid tilbake beskjed om at jeg ikke får oppgradert min linje da jeg bor for langt fra sentralen. Forsto det slik på dem at jeg fortsatt må betale d samme som før, mao. prisen for 1000/200 linja.

Dette kan jo ikke være riktig.

 

Noen som vet om jeg kan kreve full linje eller avslag i pris?

Ettersom du ikke får oppgradert din linje så setter de heller ikke opp prisen for 1000/200 linje.

 

Du beholder din linje samt pris du har den dag i dag.

 

Jeg bor også for langt unna til oppgradering på min linje. Og da jeg fikk vite det, spurte jeg om prisen. Da fikk jeg det til svar. ingen linje oppgradering , ingen pris justering.

Lenke til kommentar
Ettersom du ikke får oppgradert din linje så setter de heller ikke opp prisen for 1000/200 linje.

Telenor setter kun opp hastigheten, ikke prisen.

 

Jeg må mao. betale like mye som de som får 1000/200kbps.

 

Uberboss: Vet at den er opptil 1000/200kbps, men å få 700/128 er jo urimelig langt unna.

Lenke til kommentar

Resultat av validering:

(11) Det angitte produktet kan bestillles på den forespurte linjen med normal leveringstid.

Grunn: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen.

 

Merknader:

Testet den kapaksweb dingsen

Og når jeg klikket på Ny Linje så kom følgende fram

Ikke det at dette sier meg så mye egentlig.

Ser det står "mulig produktklasse Assl 4864-512 er det maks hastighet jeg kan få

eller?

 

Mulig produktklasse: ADSL 4864/512

 

Adresseinformasjon

Fylke: (tatt vekk)

Kommune: (tatt vekk)

Adresse: (tatt vekk)

Postnr/sted: (tatt vekk)

FAR ID: 0

Produktinformasjon

Søkt produkt: ADSL-BASIS

Høyeste produktklasse: ADSL 4864/512

Produktkode: 106

Høyeste nedlastingshastighet: 4864

Høyeste opplastingshastighet: 512

Linjeinformasjon

Telefonnummer: 0

Linjenummer: 12345472

Signatur for modersentral: LOF4

Lenke til kommentar
hvor langt unna bor du fra sentralen da?

Total linjelengde inkludert inntak: 5262 meter

 

Ikke at jeg helt skjønner hva det har å si..

Linjelengde har "alt" å si i forhold til hastigheten du kan få på ADSL. Med lengre linjelengdene blir også signalene som går på høyere frekvens borte i støyen som gjerne blir på en telefonlinje (overhøring fra andre linjer, elektromagnetisk støy fra strømkabler etc. ).

Derfor. :)

 

 

Edit: Makan til skriving.. :p

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Poenget mitt var ikke hvorfor jeg ikke får oppgradert hastighet. Skjønner jo at jeg ligger helt på grensen for å få ADSL.

 

Lurte bare på hvilke rettigheter jeg har i forhold til pris.

Kan jeg kreve avslag da jeg ikke får produktet jeg betaler for.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke laget noe styr av dette. Du innser vel at du er heldigere enn mange andre, når du får ADSL i det hele tatt? Telenor har ikke leveringsplikt på ADSL. Hva vil ditt alternativ da være? Telenor tilbyr deg en tjeneste som sikrer deg en stabil linje. Er du ikke fornøyd, så kan du jo alltids prøve Start, Tele2 eller BlueCom.

 

Tviler også på om du kommer noen vei med pris. Du får det produktet du kjøpte av Telenor da du inngikk kontrakten, du får av tekniske grunner bare ikke oppgraderingen som de fleste andre får. Dette er det samme som renter i banken, du har ikke noen automatisk rett på nedsetting av renten, fordi om rentenivået generelt går ned. Noe annet hadde vært tilfelle om du kjøpte 1000/200-linjen, og Telenor ikke greide å levere dette.

Lenke til kommentar

Ned Opp 0,6mm 0,4 mm

4864 512 3800 2250

3616 448 4400 2500

2464 448 4640 2840

2464 384 4800 2840

2464 256 4800 2840

1248 384 4840 3050

1248 256 5200 3160

864 128 5340 3270

768 256 5240 3340

480 256 5240 3500

480 128 5550 3500

 

*0,6 og 0,4 tilsier diameter på kabel i millimeter

*Max lengde angitt i meter

* hastigheter angitt med 20% overhead

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Husk også på at hastigheten er OPPTILL,og ikke at den er f.eks 1000/200...

Jeg snakket med kundeservice hos Telenor i går i forbindelse med at jeg vurderer å bestille ADSL fra dem.

 

I følge personen jeg snakket med, garanterer Telenor for at man oppnår den hastigheten man bestiller og får levert. Og dette skal være opplevd hastighet og ikke inkludert overhead.

Endret av espenf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...