Gå til innhold

Temperatur på prosessor har steget!


Anbefalte innlegg

jeg har to vifter foran og to bak de bak bøåser inn mens en av dem framme blåser ut!!! burde jeg skifte på dette?

Det vanlige er vel at de fremme suger inn og de bak blåser ut, men det har neppe så mye å si. Bare pass på at du ikke har en inn- og en ut-vifte bare noen få cm fra hverandre, slik at luften bare går i sirkulasjon mellom de to.

 

Kan for øvrig anbefale trådstarter om å gi PCen er real utblåsning med en boks trykkluft. Det er utrolig hvor mye støv som samler seg i PCen etterhvert. Jeg gjorde det for noen dager siden, med det resultat at idle temp. gikk fra 34 til 28-29 grader.

Ja vet det samler seg støv, men ikke i min :) Er nemlig meget nøye med det så blåser den ren regelmessig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CPU-viften min går på 2200rpm....er dette vanlig?

Min går på 1100 rpm og cpu er 60-70 grader. Pentium D 830 cpu.

 

Dei tåler litt varme, ingenting og bry seg med ein gang. Du han åpne opp og sjekke om du har fått besøk av ei hybelkanin, men det er og alt eg hadde gadda og gjort.

Lenke til kommentar
etter at jeg snudde viftene mine har tempen på cpuen gått i fra 33 til 23 grader noe jeg er fornøyd me siden jeg tenker på og overklokke..

 

hvor mye kan jeg klokke min amd athleon xp2800+ før den blir ustabil ???

du klokker til den blir ustabil, også senker du klokkinga litt..

 

Kanskje du når 8000+? eller kanskje bare 3000+ ?

 

Det er det ingen som veit før du prøver.

Lenke til kommentar
Cornel Skrevet: 25/07/2005 : 15:28 

Min går på 1100 rpm og cpu er 60-70 grader. Pentium D 830 cpu.

Dei tåler litt varme, ingenting og bry seg med ein gang.

Er i og for seg ening i det, men ved 70 grader er man farlig nære trhottle grensen, og da er det noe og bry seg med syns jeg. Jeg vil i alle fall ikke miste ytelse pga dårlig kjøling. Men om den så er 40 eller 65 grader er meg egentlig revnende likegyldig, så lenge det ikke er et klokkeprosjekt. Det sies jo at levetiden forkortes, men det er i grunn bare av teoretisk interesse syns jeg.

 

Har i grunn ikke hørt om mange med fungerende kjøling, som har klart og svi av sin Prescott, det skal nok litt til.

Lenke til kommentar
etter at jeg snudde viftene mine har tempen på cpuen gått i fra 33 til 23 grader noe jeg er fornøyd me siden jeg tenker på og overklokke..

 

hvor mye kan jeg klokke min amd athleon xp2800+ før den blir ustabil ???

Det kan da neppe stemme, 3 grader over romtemperatur med viftekjøling????

Tror nok du har gjort en eller annen feil , eventuelt skrevet feil temperaturer.

Lenke til kommentar
etter at jeg snudde viftene mine har tempen på cpuen gått i fra 33 til 23 grader noe jeg er fornøyd me siden jeg tenker på og overklokke..

 

hvor mye kan jeg klokke min amd athleon xp2800+ før den blir ustabil ???

Min gode gamle XP 2800+ klokker 2360Mhz og er stabil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...