Gå til innhold

Politi i Korea drepte demonstrant på film.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I slike land" blir vel litt vanskelig å sammenligne med, da det så vidt jeg vet, bare finnes ett land som er så diktaturisk og politiovervåket som Nord-Korea. Tror nok neppe det er det værste som skjer der nede heller, man kan f.eks bli idømt dødsstraff for å forsøke å forlate landet.

Lenke til kommentar
Hvordan har du kommet fram til den tvilsome konklusjonen det i sannhet er at demonstranten ble drept? Og så vidt jeg kan se er heller ikke filmen fra Nord-Korea, så med andre ord har du tatt feil i alt du skrev. Ganske imponerende, i grunn.

overskrift på www.big-boys.com

Police Brutality in North Korea

 

Description:

This is a short clip we received that we took from a large movie sent to us showing the brutality of the police in communist North Korea. If anyone can translate the text please post it on the comments board.

 

og politiet traff vedkommende (med gul t-skjorte) i halsen hardt, og han bare ligger der med øynene åpen. Og han andre demonstranten prøver å få han vekk, men gir opp siden han ser dø ut, er ikke det god nokk brgrunnelse siden eg tror det er i nord-koreo og at han er død?

 

EDIT: Normale folk blir vertfall drept av slike slag.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

diskusjonen går med andre ord ikke ut på om hvor vidt han er død eller ikke, det har lite å si, men hvor lite et menneske er verdt i slike land. Det som skremmer meg er at folk nedover i rekkene (spesielt i nordkorea) er blitt så blindt hjernevasket. Så et program på NRK for noen måneder siden da et britisk nyhetsteam hadde greid å snike seg inn og flime litt. helt villt hva lokalbefolkningen sa.

Lenke til kommentar

i nord-korea kan vi skylde på han som sitter høyest oppe, samme kunne vi gjøre i Iraq med "saddam hussein" og med en gang noen greip inn for å gjøre noe (sikter til USA) så kommer MANGE og er i mot USA for at de blander seg inn, men hvis ikke USA hadde blandet seg inn i Iraq, hadde det kun blitt verre. så derfor er det egentlig vanskelig å gjøre no i denne verden, og det er resultatet til at vi får se slike videosnutter.

 

EDIT: leif var her

Lenke til kommentar

Bare for å bringe litt spenning inn i diskusjonen: Jeg tror det slett ikke er Nord-Korea, men Sør-Korea! Hvorfor?

 

1. Alle de fargerike reklameplakatene minner mer om kapitalistiske Sør-Korea enn det strengt marxistiske Nord. (Edit: Se spesielt Kodak-symbolet på den ene plakaten. Vet ikke om Kodak selges i Nord-Korea.)

 

2. Ungdommene er kledd i jeans og joggesko, neppe en del av dagligantrekket i Pyŏngyang...

 

3. Politimennenes skjold har tallet 1001 på seg. Enhet 1001 er visstnok en spesialenhet/opprørsstyrke i det sørkoreanske politiet.

 

4. Demonstranten har et gult tøystykke som "flagg". Jeg mistenker at det er et symbol på koreanernes motstand mot amerikanerne i 1871, da koreanernes general kjempet til døden under en gul fane. Hvis demonstrantene bruker et antiamerikansk symbol er vi neppe i Nord-Kora. (Edit: Vi ser sikkert amti-amerikanske symboler i Nord-Korea, men da stoppes de vel ikke av politiet.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
e det normalt at politiet i slike land gjør slike ting???

Tror ikke Politiet gir en særbehandlig til demonstranter. Politiet må vel gripe hard inn slik at ikke alt går ut av kontroll.

 

Men uten å vite hva som har sjedde tidligere der kan man ikke si mye. Sikker på at han er død? Finnes folk som har overlevd mye verre ting.

Lenke til kommentar
e det normalt at politiet i slike land gjør slike ting???

Tror ikke Politiet gir en særbehandlig til demonstranter. Politiet må vel gripe hard inn slik at ikke alt går ut av kontroll.

 

Men uten å vite hva som har sjedde tidligere der kan man ikke si mye. Sikker på at han er død? Finnes folk som har overlevd mye verre ting.

ja finnes folk som overlever verre ting, men etter det eg så med mine egen øyne, fikk han så og si en plate hardt i halsen, og folk flest overlever ikke slikt.

 

men for alt det vi vet kan han ha gjort ting før denne filmen begynte, men tviler sterkt, han kom jo egentlig fram når en blei slått til bare for å stå der.

 

synest det at politiet bør prioritere litt her. han va ikke akkurat en trussel heller.

 

EDIT: leif var her

Endret av vegis
Lenke til kommentar
hvor er det egentlig vert å være nord eller sør korea, e rlite oppdatert fra den fronten.

Sør.

 

Masse kule dvd-utgivelser og elektroniske dippedutter.

Drømmested for geeks.

 

Nord-korea tror jeg er litt værre.

 

Verdens nest siste kommunistiske fyrtårn (etter Cuba)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...