Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal investere i digitalkamera, tenkte å putte rundt 5-6000 kroner i det. Har i utgangspunktet sett på tre kameraer:

Nikon coolpix 885

Olympus C-720 Ultra Zoom

Olympus C-4000 Zoom

 

Noen som har noen råd?`Coolpixen ble jeg negativ til etter å ha lest om den på forumet, så det står egentlig mellom de to olympus'ene. Har ikke behov for ultra zoom, men det er sikkert kjekt å ha.

 

Evt andre kameraforslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Olympus-modellene bruker SmartMedia, som er på vei ut, og ikke blir videreutviklet. SM har max 128 MB. På sikt kan man forvente dårlig tilgjengelighet her.

Jeg ville også tatt en kikk på Sony DSC-P5, en relativt kompakt 3,2 Mpix med 3 x optisk zoom, nå til rimelige 4995 hos Elkjøp (6999 hos Japan Photo). Memory Stick er p.t. tilgjengelig med max 128 MB, men jeg har ikke hørt at Sony har planer om å erstatte denne med noe annet (Sony bruker jo M til alt....).

Lenke til kommentar

Jeg leter også etter kameraer i den samme prisklassen, og har vel egentlig kommet frem til canon s30/s40. Men coolpix4500 begynner jo også å nærme seg denne prisklassen. Ett annet kamera jeg har sett en del på er minolta s404, men det er det ingen av de norske webshopene som har...

 

mvh Alf

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 21:42, [email protected] skrev:

Olympus-modellene bruker SmartMedia, som er på vei ut, og ikke blir videreutviklet. SM har max 128 MB. På sikt kan man forvente dårlig tilgjengelighet her.



 

Vil dette være ett problem hvis man kjøper seg 128 - 256 mb smart media minne nå a? Da har man grei kapasitet tilpasset det kameraet man har, burde kunne klare seg med 1-2 128 mb brikker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvorfor betale extra for et ixus 330 når man ikke har bruk for det???

 

Kjøp et Canon Ixus 300

 

med et 128 MB minne kort på max oppløsning(1600x1200) /kvalitet kan du ta 130 biled i tillegg har du 3x optisk zoom noe som er et "must" ellers kan du ta korte filmer m/lyd (variere fra 25 sek til ca 1 min) og sist men ikke minst det tåler men TRØKK

 

Mvh Aganon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...