Gå til innhold

hvordan lage mellomrom med tastaturet til høyre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korleis han lager mellomrom kan eg ikkje sei, men teikna veit eg.

 

Start Meny -> Programmer -> Tilbehør -> Systemvertkøy -> Tegnkart

 

Der finner du alle teikna som er i Windows. Om du velger eit teikn, ser du nede til høgre i vindauga, hurtigtasten til det teiknet. Alle teikn har ikkje ein hurtigtast.

 

Det står for eksempel: "Tastetrykk: Alt+0169", så om du held inne Alt og trykker dei 4 tala, mens du framleis held inne knappen, vil du få opp teiknet etter det siste talet.

 

Om du kan bruke Alt og Alt Gr veit eg ikkje, det får du prøve sjølv, men det er ikkje mulig å gjere dette med tallrekka.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Du kan gjenta siste handling i Word med å taste F4 eller CTRL+Y.

 

Du kan også lage deg en egen hurtigtast i Word. For å lage et kort mellomrom gør du følgende:

Klikk sett inn> symbol og Klikk spesialtegn. Marker linjen med "kort mellomrom". Klikk så hurtigtast. Velg feks ctrl+ø som hurtigtast og klikk tilordne. Vips så lager du melllomrom i Word ved å klikke ctrl+Ø.

 

Pass på at du ikke bruker en vanlig brukt hurtigtast...

 

Edit:

Du kan selvfølgelig velge en annen hurtigtast feks. ctrl+00 eller ctrl+1 på nummertastaturet..

Endret av aron
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Start Meny -> Programmer -> Tilbehør -> Systemvertkøy -> Tegnkart

Går det an å skrive noe i "kjør" slik at tegnkartet kommer opp?

de fleste windows standardprogrammer kan man bare skrive filnavn på i kjør for å få opp, høgreklikk->properties på det programmet du vil se filnavnet til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...