Gå til innhold

Latterlig IPOD support!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Advarsel! Hvis man må snakke med en Apple Kundesupport konsulent, koster det følgende:

 

NOK 362,81 hver gang du trenger support.

 

Og med tanke på hvor ofte IPods går i stykker, er 362,81,- sinnsykt mye! snakk om "award winning customer care".. :thumbdown:

Må bare få si at det koster så mye hvis det har gått mer enn 90 dager siden du kjøpte iPod'n din. Når du kjøper den får du med 90 dagers telefonsupport.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det er vel også strengt talt ulovlig å drive på den måten i og med at vi har mange års garanti i dette landet. Skal ringe Apple i morgen og klage på en shuffle som er 112 dager gammel. Kommer til å lage et helvete hvis de krever betalt av meg for å si ifra at produktet dems har gått istykker lenge før vanlig garanti.

Lenke til kommentar

Leste en artig tekst om supporten til Apple i Dagens Næringsliv. Var en iPod som hadde låst seg, så kunden ringte først til butikken hvor han hadde kjøpt den, men der var support til lunch, så han ringte på igjen en halvtime senere, men da var telefonfolkaa til lunch, så han ringte på igjen etter nok en halvtime og fikk endelig tak i support som sa han måtte ringe til Apple support. Så han ringte Apple support og satt et kvarter i telefonkø før han endelig fikk tak i et menneske. Kunden forklarte problemet og supportfyren begynnte å spørre og grave etter serienummer og slikt for å sjekke når den var kjøpt. Og det tok si tid. Det viste seg etterhvert at kunden var akkurat innenfor grensen. Løsningen var å holde inne to knapper i fem sekunder.

 

Hvorfor kunne ikke folka i butikken si det? Hvorfor kunne ikke mannen på Apple support sagt det med en gang? Snakker om idioti :p

Lenke til kommentar
Leste en artig tekst om supporten til Apple i Dagens Næringsliv. Var en iPod som hadde låst seg, så kunden ringte først til butikken hvor han hadde kjøpt den, men der var support til lunch, så han ringte på igjen en halvtime senere, men da var telefonfolkaa til lunch, så han ringte på igjen etter nok en halvtime og fikk endelig tak i support som sa han måtte ringe til Apple support. Så han ringte Apple support og satt et kvarter i telefonkø før han endelig fikk tak i et menneske. Kunden forklarte problemet og supportfyren begynnte å spørre og grave etter serienummer og slikt for å sjekke når den var kjøpt. Og det tok si tid. Det viste seg etterhvert at kunden var akkurat innenfor grensen. Løsningen var å holde inne to knapper i fem sekunder.

 

Hvorfor kunne ikke folka i butikken si det? Hvorfor kunne ikke mannen på Apple support sagt det med en gang? Snakker om idioti :p

eller hvorfor kunne ikke kunden selv funnet dette ut ved å ta en kjapp kikk på Apple sin nettside over vanlige feil, da en reset av Ipod er elementert før man ringer support.

Lenke til kommentar
Leste en artig tekst om supporten til Apple i Dagens Næringsliv. Var en iPod som hadde låst seg, så kunden ringte først til butikken hvor han hadde kjøpt den, men der var support til lunch, så han ringte på igjen en halvtime senere, men da var telefonfolkaa til lunch, så han ringte på igjen etter nok en halvtime og fikk endelig tak i support som sa han måtte ringe til Apple support. Så han ringte Apple support og satt et kvarter i telefonkø før han endelig fikk tak i et menneske. Kunden forklarte problemet og supportfyren begynnte å spørre og grave etter serienummer og slikt for å sjekke når den var kjøpt. Og det tok si tid. Det viste seg etterhvert at kunden var akkurat innenfor grensen. Løsningen var å holde inne to knapper i fem sekunder.

 

Hvorfor kunne ikke folka i butikken si det? Hvorfor kunne ikke mannen på Apple support sagt det med en gang? Snakker om idioti :p

eller hvorfor kunne ikke kunden selv funnet dette ut ved å ta en kjapp kikk på Apple sin nettside over vanlige feil, da en reset av Ipod er elementert før man ringer support.

Alle kunder er ikke skarpeste kniven i skuffen si det sånn. Derfor bør man få hjelp på support også. Skulle jo bare mangle når man har laget ett produkt.

Lenke til kommentar

Enig!

 

Men jeg ringte inn til apple supporten her i sommer, siden jeg hadde et problem med iPoden... Jeg fikk til slutt beskjed om å levere den inn i apple-butikken i dronning mauds gate i oslo.. Det tok ca to uker, men jeg fikk igjen en helt ny iPod uten noen kostnader...

 

Det må jeg si meg ganske fornøyd med, selvom det er for dumt at en iPod skal bli ølagt etter 5 mnd...(fikk den i mars)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann folkens!

 

Må bare si meg 100% fornøyd med applesupporten...

 

Kjøpte en Ibook 12" som gikk i stykker etter noen måneder. Ringte supporten, fikk beskjed om å levere til nærmeste mac-senter... Kjørte innom, droppa av iboka, forklarte dem at jeg brukte datamaskina i skolesammenheng hver dag og at jeg hadde en viktig oppgave som skulle innleveres en uke senere... Fikk da umiddelbart tilbud om å få kopier av dokumentene på CD, noe som viste seg unødvendig da jeg fikk tilbake maskina med nytt hovedkort etter 4 dager...

 

En liknende sak tok med Elkjøp 6 uker.

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Telefonsupport er håplaust, greit nok, men eg har ingen problemer med å sende inn ein iPod som er gått i stå for så å få ein ny på døra ei veke seinare utan å ha betalt eit øre.

 

Det er sikkert billigare å gjere det sånn enn å ha ansatte til å gje support.

 

Du fyller ut skjemaet på internett, dager seinare får du ein pakke med embalasje som du kan sende iPoden i.

 

Når det kjem til iBook og liknande, større utstyr er eg enig i at det kan være irriterande at alt skal sendast inn heile tida og ikkje er mulig å konsultere dei på telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...