Gå til innhold

Problemer med FPS i Counter-Strike!


Anbefalte innlegg

Jeg kan omformulere min post, jeg har 100 fps f.eks når jeg ikke møter på noen, men når jeg møter et par folk... detter den fort ned til 40-50 og da blir recoilen fort rævva!

Det høres ut som dårlig PING spør du meg

Det er ikke et ping problem, jeg kjører en default cfg med cl_cmdrate 101 & cl_updaterate 101, rate 20000 og cl_rate 9999, sitter på en NGT 3 mb linje, så tror ikke dette er problemet. Jeg har ikke hatt no linjetrøbbel tidligere!

det er greit nok, men viss folk u spiller mot har et tonn i ping går vel det utover deg!

 

F.eks viss du i det siste har spillt på en server som du bra ping... men mange andre spillere har høy ping :yes:

Neei! Jeg spiller på normale norske servere, gameservere, gameguard, killzone, catch-gamer servere. Hvor alle har normal ping \ rates!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, 100 fps = 100 hz. min skjerm kjører kun på 85 hz, derfor går jeg inn på gpu og overstyrer hz i gitte oppløsning. Altså windows, IE, o.l går i 1280x1024 @ 85hz, mens cs kjører jeg i 800x600 @ 100hz. Stort sett ALDRI under 100 fps, og jeg har et dårligere grafikkort enn du. :D Lykke til. *Storm the front*

post-94-1121901705_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ok, 100 fps = 100 hz. min skjerm kjører kun på 85 hz, derfor går jeg inn på gpu og overstyrer hz i gitte oppløsning. Altså windows, IE, o.l går i 1280x1024 @ 85hz, mens cs kjører jeg i 800x600 @ 100hz. Stort sett ALDRI under 100 fps, og jeg har et dårligere grafikkort enn du. :D Lykke til. *Storm the front*

Skal ikke ha noen som helst betydning og kjøre 120 HZ eller 100 HZ, vet iallefall fra egne erfaringer at 100 HZ ser bedre ut på en måte, og 120 HZ er mere stabilt for hitbox osv! Men, det er en vanesak ville jeg tro. Jeg har alltid kjørt 120 HZ, og kommer til å gjøre det helt til jeg finner ut av problemet. Blir vel til at jeg kjøper nytt skjermkort \ RAM... Men kan det være pga min CPU blir for varm? Evt støvproblemer

Lenke til kommentar

Skal ikke hive datan min nei, nesten det kjæreste jeg har ;) Og hvorfor skal jeg spille mot botter? Er vel ikke noe annerledes å spelle mot botter enn real players, utenom at botter er 10 x dummere enn real players, men hender jeg treffer på real players som er dårligere enn botter også ^^

Lenke til kommentar

Et par ting du kan teste. Er CS 1.6 regner jeg med siden det ikke er sagt noe om source.

 

Prøv å bytte mellom open_gl og directx. Hvis ikke det hjelper så ville jeg gått tilbake til en eldre driver da dette spillet ikke akkurat er state of the art.

 

Hvis ikke noe av det hjelper så prøv en re-install av windows.

 

Mvh ZxL

 

Edit: sjekk også om AA eller AF er aktivert på driveren.. kan sakke ned

Endret av ZeXeL
Lenke til kommentar

Er det bare i den siste tiden det har vert sånn? At det ikke har vert sånn hele tiden?

Kjører du OpenGL? Vet at ATI har vert litt trøbblete med OpenGL. En venn av meg hadde samme problem, i vertfall på cbble blandt annet, det er stort og fps droppet mye. Med han var det noe gale med hk, altså det var et hardware problem. Du skal ikke se bort i fra at det er noe gale med din hardware. Det skjedde og bare plutslig. Visst du ikke tror det er noe gale med hardware anbefaler jeg deg å installere cpl gui 3. Men er du "hardcore" gamer så regner jeg med du har den. :)

 

GL HF med feilsøking!

Lenke til kommentar
Flyttes fra kjøpshjelp til CS-kategorien,

 

men kan ikkje folk rappotere ønske om flytting istedenfor å gaule ut om at den blir sikkert stengt o.s.v.

Jepp, sorry for feilpost. Registrerte meg her i dag, også klarte jeg å poste feil, sorry. Takk for at du flyttet den til den hørte hjemme :)

Lenke til kommentar

Hvis det er Counter-Strike:Source du snakker om,så sier jeg bare velkommen i klubben :w00t:

 

Går utifra at det er det. og svarer som om det er det. hvis det er 1.6,bare overse posten min

 

Er drøssehvis av folk som sliter med det samme,er pga updatsene fra valve,de pusher hw kravene konstant,og bommer litt med kodinga si.

 

Jeg får alt fra 20-140fps,men som regel 25fps i fire fights.. tragisk..

 

mine specs.

 

P4 3.0c nw

2gb ocz pc3200

x800xl 256mb

 

Men,Valve slapp en update idag,som fikser litt på cpu usage,så spillet funker ihvertfall bedre for meg nå,er aldri under 60fps nå :)

 

miracl

Lenke til kommentar

Hehe, desverre har jeg ikke begynnt å spille CSS enda, jeg syntes det er for tidlig i start-perioden enda, og det med kravene i CSS var enda værre :p Jeg kommer nok til å følge den store CSS bølgen når den kommer, når de fleste events starter med CSS og de store gutta, vil nok resten komme etter :) Men foreløplig holder jeg meg til CS 1.6

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Har ikke lest gjennom alle postene, men du kan jo prøve dette:

- Laste ned nyeste cplgui

- Skrive -freq 120 i launch options (da kjører skjermen din kun 120 hz i spillet), og du kan sikkert prøve å skifte til 16-bits fargekvalitet.

 

Edit: Spiller du med vsync på?

Endret av Slettet-VqMh8ni9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...