Gå til innhold

Ikke lyd i windows


Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt linux en stund pga dårlig hardware og at jeg rett og slett var lei window$ så installerte jeg det igjen da jeg fikk meg en "brukbar" pc. Stappet i mitt lydkort som hadde fungert så tappert i linux og skulle endelig få spille litt (blir litt for lite med pinguin solitare i lengen...)

Men her var det ingen lyd. Installerte driver til kortet (selv om dette skal være unødvendig) men fortsatt ingen lyd =\

 

Noen som har noen ville idere om hva dette kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha brukt linux en stund pga dårlig hardware og at jeg rett og slett var lei window$ så installerte jeg det igjen da jeg fikk meg en "brukbar" pc. Stappet i mitt lydkort som hadde fungert så tappert i linux og skulle endelig få spille litt (blir litt for lite med pinguin solitare i lengen...)

Men her var det ingen lyd. Installerte driver til kortet (selv om dette skal være unødvendig) men fortsatt ingen lyd =\

 

Noen som har noen ville idere om hva dette kan være ?

Hvis du lydkortet ble satt inn etter at du installerte Windows så kan det være at Windows deaktiverte tjenesten "Windows Audio" som en del av installasjonen, i så fall blir det merkverdig stille. Du kan gå på kommandolinja og skrive "net start" for å se om Windows Audio kommer opp som en av tjenestene som går. Hvis ikke:

- Høyreklikk My Computer, velg Manage
- Velg Services and Applications, så Services
- Let fram Windows Audio i listen, og åpne så denne.
- Sjekk at Startup type står til Automatic.
- Trykk på Start-knappen

Det skulle gjøre susen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...