Gå til innhold

Vil denne pcen bli bra?


Anbefalte innlegg

Gigabyte K8NXP-9 nForce4 Ultra

AOpen Aeolus Geforce 6600GT 128MB

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

 

Vil denne pcen slå min nåværende

 

P4 2.4 ghz 800mhz

msi 875p neo

Radeon 9800 pro -(klokket)> XT

 

rammen min vil jeg bruke videre som er 1024 mb kingston CL3 ram.

Vil det være mulig å overklokke den nye pcen mye med grei kjøling?

Noen bedre forslag til kjøp av ny pc tar jeg gjerne i mot :)

 

mvh SINDRE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en bra nok oppdatering det der, ja.

Med god kjøling, så kan man klokke ganske mye.

HVORFOR skal du ha ny pc, er vel det beste spørsmålet?

Hvis du bruker maskinen din til "for det meste" cs f.eks, så tror jeg ikke du vil merke noe særlig.

Spørs litt hva du bruker maskinen din til.

 

Edit: Denne er nok litt feilpostet. PM'er en moderator, så han/hun kan flytte den.

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar

tja, egentlig er den vel ikke feilpostet siden jeg er veldig i tvil på hvordan hovedkort som er best med tanke på overklokking i senere tid. Slik som jeg har det nå får jeg ikke klokket i det hele tatt. Klokker 100 mhz og pcen booter når windass starter. Har hørt at msi ikke liker billig ram, noe som jeg har nå. har både apacer 256x2 og kingston 256x2 i akkurat nå. Pc'en klokker like dårlig uansett hva jeg har i av di 2 forskjellige typene. Hovedkortet er defekt for tiden,derfor må jeg bytte. Hovedkorte nekter noen ganger å starte, noen ganger er det hd'ene, noen ganger kommer det ikke skjermbilde og noen ganger skjer det ingenting. Di gangene hovedkorte nekter å starte er det ikke noe som helst lys i hovedkort vifta eller i skjerkort vifta. Noen som har opplevd noe lignende før ?

 

omtrent samtidig som problemene begynnte å komme, sank fps'en på hl2 svært mye. Aner ikke hvordan dette kan skje, men alt hakker plutselig i spill. Aldri opplevd det før.

 

takk for svar ! ;)

Endret av linthoo
Lenke til kommentar

stemmer det, skal jeg da gå for å kjøpe agp hk igjen eller kjøre på med et likt pci express og ha utbyggnings muligheter ved en senere anledning... ? :p

vil tro det siste. Hva synst dere om at jeg heller velger DFI hovedkort ? uten SLI siden jeg ikke har bruk for det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...