Gå til innhold

Isopropanol eller rodspirit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Støtter BaX på den.. kondensfjerner fungerer også glimrende, (selges i små flasker på de fleste bensinstasjoner)

Kondensfjerner er jo nesten bare rødsprit, hehe. Isopropanol er fin den.

Skrevet
Kondensfjerner er jo nesten bare rødsprit, hehe. Isopropanol er fin den.

Nei, kondensfjerner er 100% isopropanol. :)

(Ihvertfall den de selger på besinstasjoner og jernvarehandler her i området, mulig de har rødspritbasert noen steder, men det er jo bare teit).

Skrevet
Rødspriten inneholder div. stoffer som legger igjen en hinne på CPU. Dermed svekkes evnen til å lede varmen fra CPU til kjøler..

Nå tror jeg du blander det med White Spirit.

Hvis ikke kan du få lov til å nevne de stoffene som legger igjen en slik hinne. :)

Eneste tilsetningen er 'fuksin', som da gjør at det blir en fin rødfarge og du kaster opp om du drikker. Dette stoffet fordamper med alkoholen.

Skrevet
Rødspriten inneholder div. stoffer som legger igjen en hinne på CPU. Dermed svekkes evnen til å lede varmen fra CPU til kjøler..

Jeg har hørt at blå isopropanol også legger igjen en hinne men jeg kan ha hørt feil

Skrevet

Noe som er like bra som isopropanol er Hexan, 100% renset bensin. Helt nifst effektivt, og absolutt alt fordamper. Det ble solgt på apoteket før, men jeg er ikke sikker nå lenger.

Skrevet

Jeg har hørt at det finnes isopropanol i blå og blank utgave.men hvis kondensfjerner fungerer like bra så bruker jeg heller det(er vel litt billigere også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...