Beatnut Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg skal bygge opp en database på jobben der vi skal drive journal-føring av jobb-oppdrag og hendelses-historikk i følge med oppdragene. Til dette hadde jeg i utgangspunktet tenkt å bruke MS Acsess av følgende grunner: -Kjenner Office-grensesnittet veldig godt og er komfortabel med det. -Kan jobbe WYSIWYG i mange av delene og ellers ganske grafisk. -Dekker behovene og er tilgjengelig. -Maler og eksempler tilgjengelige. Jeg vurderte Open Office 2 sin databaseløsning, men etter å ha prøvd den noen dager sitter jeg med inntrykket av at den er litt vanskeligere å detaljtilpasse enn Acsess. Ellers fant jeg ikke mange forskjellene. Jeg vet at Acsess anses som ett "Mikke Mus"-program og ikke tas seriøst av de som driver proft. Jeg har hverken kapasitet, kunnskap eller ønske om å lage en hardcore database. Jeg kan ikke hardcode databasen og er derfor avhengig av ett ganske "grafisk" og brukervennlig arbeidsmiljø. Og ut i fra dette kommer nå mitt spørsmål: Kan noen tipse meg om ett program jeg kan lage gode databaseløsninger med både tabellene, rapportene, skjemaene, spørringene og web-sidene? Ett program som jeg kan installere på min maskin uten å måtte ha masse tillegg og som fungerer med en gang. Noe som er bedre og enklere å jobbe med enn Acsess? Endret 19. juli 2005 av Beatnut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå