Gå til innhold

Treg i siste del av oppstart


Anbefalte innlegg

Har et problem med siste del av windows boot:

 

Problemet er følgende:

Pc`en booter kjapt og greit inntil jeg kommer til skrivebordet i windows xp pro.

Det tar ca 2-3 min å laste ferdig windows. Det virker som om den henger når den laster Norman virus kontroll. Motoren i norman starter ikke før 2-3min og det virker som om MSI Digicell og corecenter må vente på denne. Jeg bruker digicell til å dele internett trådløst og får ikke kommet meg på nett før digicell er lastet.

Har prøvd å trace booten med bootvis men får det ikke til med feilmelding om at "physical disks is 0". Har også prøvd forskjellige versjoner av digicell og prøvd uten norman. Det går tregt uansett.

Noen som har vært borti lignende eller har noen tips? Evt andre programmer for å trace booten? (Se hva som henger)? Det kan jo være drivere og har prøvd forskjellige drivere også.. Pc`en fungerer helt greit etter den trege booten, det er bare irriterende å vente så lenge før jeg ta den i bruk.

 

Specs:

Win xp pro

Msi K8N NEO2 Platinum-54G

Amd 64 3200

1024 ram

3 * 200gb maxtor s-ata

kortleser

6800le

nvidia ethernet og realtek ethernet

msi wireless

 

På forhånd takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. prøv heller å ta bort noen tjenester i msconfig.exe du. det bruker å være endel tjenester der som sinker maskina endel. endel av disse tjenestene blir aldri brukt av vanlige brukere. du kan også slå av noen tjenester som starter sammen med Norman Antivirus, men da bør du være forsiktig. da noen av disse tjenestene som hører til Norman har med Autoprotect og Automatiske oppdateringer å gjøre.

jeg kan desverre ikke si hvilke tjenester som hører til Norman som kan slå av for jeg har ikke Norman her.

Lenke til kommentar

Her er den:

 

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 23:49:56, on 16.07.2005

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

 

Running processes:

F:\WINDOWS\System32\smss.exe

F:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

F:\WINDOWS\system32\services.exe

F:\WINDOWS\system32\lsass.exe

F:\WINDOWS\system32\svchost.exe

F:\WINDOWS\System32\svchost.exe

F:\WINDOWS\Explorer.EXE

F:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

F:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

F:\Programfiler\Razer\razertra.exe

F:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe

F:\Programfiler\Razer\razerhid.exe

F:\Programfiler\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe

F:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe

F:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

F:\Norman\bin\ZLH.EXE

F:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

L:\Programfiler\Valve\Steam\Steam.exe

F:\Programfiler\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe

F:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

F:\Programfiler\MSI\Core Center\CoreCenter.exe

F:\Programfiler\MSI\DigiCell\DigiCell.exe

F:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE

F:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe

F:\Norman\Bin\Zanda.exe

F:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

F:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

F:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

F:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

F:\WINDOWS\System32\svchost.exe

F:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe

F:\Programfiler\Avant Browser\avant.exe

F:\Documents and Settings\user\Skrivebord\HijackThis.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://hw.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - F:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - F:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [razertra] F:\Programfiler\Razer\razertra.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "F:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE F:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] F:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] "F:\Programfiler\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] F:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] F:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE F:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [steam] L:\Programfiler\Valve\Steam\\Steam.exe -silent

O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] F:\Programfiler\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] F:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = F:\Programfiler\MSI\Core Center\CoreCenter.exe

O4 - Global Startup: DigiCell.lnk = F:\Programfiler\MSI\DigiCell\DigiCell.exe

O8 - Extra context menu item: Blokk alle bildene fra samme server - F:\Programfiler\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm

O8 - Extra context menu item: Legg til AD Black Listen - F:\Programfiler\Avant Browser\AddToADBlackList.htm

O8 - Extra context menu item: Marker - F:\Programfiler\Avant Browser\Highlight.htm

O8 - Extra context menu item: Søk - F:\Programfiler\Avant Browser\Search.htm

O8 - Extra context menu item: Åpne alle linker på denne siden... - F:\Programfiler\Avant Browser\OpenAllLinks.htm

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - F:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - F:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - F:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE

O23 - Service: LckFldService - Unknown owner - F:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - F:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - F:\Norman\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - F:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - F:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - F:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - F:\Programfiler\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe

O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - F:\Programfiler\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe

O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - F:\Programfiler\TuneUp Utilities 2004\WinStylerThemeSvc.exe

Endret av zexs
Lenke til kommentar

Får heller leve med den forbaskede trege oppstarten da..

Har vurdert å formatere, men det er så mye og legge inn igjen og ordne opp igjen. Tror jeg driter i det foreløpelig. Takk for hjelp uansett.

 

Skulle gjerne hatt et program alla bootvis som kunne tracet oppstarten for meg. Funnet ut hvilket program eller driver som henger..

Lenke til kommentar

jeg ser mange ting som du kan slå av der som gjør maskina di raskere.

 

disse kan du slå av:

 

F:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe

F:\Programfiler\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe

L:\Programfiler\Valve\Steam\Steam.exe

F:\Programfiler\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe

F:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe

F:\Programfiler\Avant Browser\avant.exe

 

disse prosessene kan du slå av uten at det gjør noe med maskina.

 

 

ellers er det bare å prøve å feile under msconfigen. det er umulig å gjøre feil under der. det værste som kan skje er jo at du får en sirups Windows, så derfor anbefaler jeg deg å slå av et og et program under oppstart i msconfig.

 

når det gjelder å slå av tjenestene under msconfig så skal du egentlig ikke klare å gjøre feil der heller. jeg har holdt på med msconfig endel år og prøvd og feila og styra og herja. når jeg formaterer datamaskiner hos andre folk gjør jeg rein msconfig samtidig som jeg holder på. dette for å få en så kjapp maskin som overhodet mulig.

 

det som skjer om du slår av alle tjenestene på en gang og restarter er at du vil få en sirups Windows som ikke ligner grisen. dette er fordi at den leter etter ting den ikke finner. selv fikk jeg også det når jeg holdt på å jeg kom ikke inni Windows en gang, dette fiksa jeg ved å gå inni safe mode og aktivere alle tjenestene igjen.

men som sagt du skal gjøre mye tull for at ikke Windows vil starte igjen pga at du holder på å styrer i msconfig.

eneste du ikke bør røre så mye under msconfig er:

 

General, System.ini, Win.ini og Boot.ini. ellers er det bare å styre så mye du vil.

 

lykke til.

Endret av wil
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...