Gef Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Skal resize endel ferie bilder og sende dem over mail. Bruker Irfanview men programmet beholder ikke kvaliteten på bildene etter de er resizet. Det jeg ønsker er et bilde som klarer å koprimere bildene til å ta mindre plass og beholde kvaliteten...ivertfall beholde den såpass at man ikke kan se forskjell fra ukomprimert til komprimert. Takk
kjeklulf Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hva mener du med "beholder ikke kvaliteten"? Du kan ikke redusere datastørrelsen og samtidig beholde like mye informasjon som var i originalen, det sier seg selv. Dessuten: Jeg antar at bildene allerede er i jpeg-format og da er de komprimert.
Gef Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Hva mener du med "beholder ikke kvaliteten"? Du kan ikke redusere datastørrelsen og samtidig beholde like mye informasjon som var i originalen, det sier seg selv. Dessuten: Jeg antar at bildene allerede er i jpeg-format og da er de komprimert. Photoshop klarer å beholde nokså mye av kvaliteten når jeg resizer dem og komprimerer dem litt. Det eneste er at det programmet (hos meg) kun kan resize ett og ett bilde om gangen.
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Bruk WinRar eller WinZip eller no lignende Da blir bildene komprimert, så det går raskere å maile de, og kvaliteten blir beholdt!
Gef Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Bruk WinRar eller WinZip eller no lignende Da blir bildene komprimert, så det går raskere å maile de, og kvaliteten blir beholdt! ...ikke når hvert bilde tar fra 4-6MB
Anonym234 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Bruk Actions i photoshop. Du må trykke på en tast da. Hardt arbeid
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Bruk WinRar eller WinZip eller no lignende Da blir bildene komprimert, så det går raskere å maile de, og kvaliteten blir beholdt! ...ikke når hvert bilde tar fra 4-6MB Nei da skjønner jeg.. Men du kan sikkert senke kvaliteten litt?? et bilde på 4-6 mb er jo mye da!
iMono Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 (endret) Hvis det er en photoshop fil (.psd) tar den ekstremt mye plass. Gjør om til .jpg! Eller så kan det være oppløsningen du snakker om. En nyttig funskjon i Photoshop er "Save For Web". Der kan du se resultatet før og etter skalering. Endret 15. juli 2005 av Dell_9200
Gef Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Hvis det er en photoshop fil (.psd) tar den ekstremt mye plass. Gjør om til .jpg! Eller så kan det være oppløsningen du snakker om. En nyttig funskjon i Photoshop er "Save For Web". Der kan du se resultatet før og etter skalering. Bildene ble tatt med raw format fra kameraet og komprimert om til jpg. De tar 4-6MB i jpg format.
kjeklulf Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Bildene ble tatt med raw format fra kameraet og komprimert om til jpg. De tar 4-6MB i jpg format. Og hva er hensikten med så høy oppløsning de må ha da om de skal vises kun på skjerm?
Gef Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Skrevet 16. juli 2005 Vel, jeg skal resize bildene til 1024*768 og komprimere dem litt slik at de tar mindre plass. Grunnen til at bildene tar stor plass er pga. oppløsningen. Brukte actions i ps, funket perfekt takker for hjelpen!
mandela Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Skal resize endel ferie bilder og sende dem over mail. Bruker Irfanview men programmet beholder ikke kvaliteten på bildene etter de er resizet. har du prøvd innstillingene under options + advanced settings i irfanview batch vinduet? skal funke fint det.
zjulik Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Jepp du har sikkert kjørt jpg-kvaliteten for lavt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå