Gå til innhold

Ny PSU 700 kr


Anbefalte innlegg

Hei alle i hopa!

 

Jeg trenger en ny PSU til overklokking av mit nåværende og fremtidige systemer.

 

Kriterier:

 

- Ytelse

- Støy (minst mulig)

 

Jeg har 700 kr å bruke. Foreløpig har jeg funnet bZerk 520 W som et bra alternativ. Hva syntes dere om denne? Er det i det hele tatt noen andre psuer som kan matche denne på pris/ytelse.

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et Bzerk powersupply for en tid tilbake. Har ikke mye pent å si. Det var relativt stillegående og så ut til å funke greit men det var bare til jeg starta 3D spill for første gang. Hadde en Sempron 3100+ da med et ABIT NF8 hovedkort og et Gainward 6800GT/GS skjermkort. Maskina var noe klokka og skjermkortet kjørte på Ultra hastighet. Power supplyet begynte å lage høyfrekvent støy da spillene startet. 6800 kortet drar åpenbart mer enn dette poweret liker. Vanskelig å beskrive denne støyen men det høres ikke pent ut. Fikk også problemer med bildet på skjermkortet. Likerettere som sliter??

 

Hvis du ikke er avhengig av 24 pins ATX kontakt er det kanskje bedre å kjøpe et power med 20 pins og en enkel 12v rail som er kraftigere (28 - 30A). Det finnes noen power med 24 pins ATX som har kun en 12v rail som feks Tagan. Kanskje andre kan poste noen erfaringer med powersupply som har 2 svakere 12v railer slik som Bzerk (18 - 16A).

Endret av tyan
Lenke til kommentar

Tagan er noe for deg

Jeg har hatt en TAGAN 420watts PSU i lang tid og synes at den er helt super. Den er stillegående, stabil og masse power. Du får en 480watt til rundt 700-800kr, som er kanskje litt dyrt, men du får mye kvalitet for pengene.

 

Ellers er MIST psu veldig godt likt og anbefalt. Der er det masse power også :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er avhengig av 24 pins ATX kontakt er det kanskje bedre å kjøpe et power med 20 pins og en enkel 12v rail som er kraftigere (28 - 30A). Det finnes noen power med 24 pins ATX som har kun en 12v rail som feks Tagan. Kanskje andre kan poste noen erfaringer med powersupply som har 2 svakere 12v railer slik som Bzerk (18 - 16A).

 

Jeg har bestilt bZerk 500 W 20 pins (er jo bare å kjøpe overgang).

Denne har 34 A på den ene 12 V railen den har. Burde holde i massevis.

 

Jeg lurer på om bZerk er det samme som Aspire. De ser prikk like ut! Innmaten også. Er det det??

 

Er det tilfelle stoler jeg på overklokking.no sin anbefaling av den psuen.

Lenke til kommentar

Legg på 200- kr. å få deg Mist 500 watt, eller kjøp Hiper 580 watt, den får du får 211- kr. mer. Den har jeg kjøpt, og det er så kjekt å ha en KRAFTIG og STILLEGÅENDE PSU. Begge får du i posten tilsendt ferdig betalt for 1040-1060 nkr.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=150396

 

Anbefales, hvis du kan legge ut de 200- eXtra det koster, og blir en overklokker, som mange andre her.

 

Det som jeg har peiling på, er strøm. Og det viser seg (sett bort fra vifte støy) at mange billige strømforsyninger mister effektivitetet når de blir varme og klarer ikke å levere strømmen de viser til over lengre tidsrom. Det viser seg ved kraftig klokking med ustabilitet, varme osv. Peak effekt er EN ting (OCZ viser til at de kan levere peak på inntil 1 minutt!!) - men kontinuerlig driftseffekt er noe jelt annet, og mange PSUer dropper til mindre enn 50% av hva de er oppgitt til etter en liten stund når de blir varme og stresset.

 

Mist er jeg usikker på, men Hiper'n jeg har skal minimum levere 70% av de 580 wattene på full last (load) når det går som heftigst; dvs. at jeg har minimum 406 watt uansett! Og det er viktig for stabiliteten. Regn med at alle gode PSUer har effekttap og muligens også High End PSUer som OCZ dropper med 10-20% avhengig av dimensjoneringen men de er også dyre!!

 

 

Mvh.

 

Bjørn

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Jeg hører hva du sier, men tester viser at dette ikke er tilfelle. Den leverer masse POWER. Se overklokking.no sin test av aspire 500 watt (samme psu). 28 A belastning i tilleg til systemet over lang tid , med overklokk. Det er bare imponerende.

 

200 kr mer? Jeg ga 495 kr for bZerk 500 W 20 pin. Ja det er tilbud. Misten koster 895. 400 kr mer, Hipern ligger på over 500 kr mer.

 

Jeg har altså bestilt, så jeg kan gi en tilbakemelding på hva jeg syntes om stabilitet og støy osv.

Hadde jeg hatt råd hadde en OCZ vært et selvfølgelig valg for meg, med Hipern på en god nr.2

 

Jeg har rett og slett ikke råd til å bruke mer.

 

Anbefales, hvis du kan legge ut de 200- eXtra det koster, og blir en overklokker, som mange andre her.

Mitt syn på en overklokker er en som henter mest mulig ytelse ut av det han har. Ikke en som kjøper alt det dyre klokker etter en guide på nettet og sier se så fin 3dmark, jeg betalte bare 25 000 kr.

 

Derfor min hardware. 6800 le, BH5 minne nå, mangler bare en psu som kan gi meg 2600 mhz på cpu og 230 mhz på hk ;)

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...