ddebono Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hei, Jeg har nå fått en Netopia 3351 modem/router fra Nextgentel. Jeg ønsker kun å bruke denne som modem siden jeg har en mye bedre router/gateway fra før. Noen som vet hvordan dette gjøres ?
Zenit Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hvis du ønsker å bruke ruteren som en bro, er det dessverre ikke mulig da NGT ikke støtter dette i sitt oppsett. Dog har du et alternativ som kan gi deg tilnærmet funksjonalitet, og det er å sette opp "IP passthrough" i ruteren. Det som skjer er at ruteren fortsatt kjører NAT, men du får nå muligheten til å bruke public IP lokalt på nettet. Dvs. pakker som ikke skal sendes til en bestemt PC sendes nå i stedet til maskinen som er satt opp for "IP passthrough". Pass på at du fjerner alt av NAT-oppføringer ( i serverlisten) når du setter opp dette. En brukbar guide finner du her: http://www.ntavados.net/guide/ngt Samt en liten beskrivelse på netopia.com: http://www.netopia.com/support/technotes/h...re/NQG_322.html
ddebono Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Skrevet 19. juli 2005 Hei, Min eksisterende router har adressen 192.168.0.1 Hva da med adressen til Netopia ? Og jeg må også endre IP adressen til Netopia dersom jeg ikke kan benytte min eksisterende router. De bruker jo 10.0.0.1 som ikke vil fungere i mitt nett.
Elgvenn2 Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Din nåværende router vil motta ip fra netopiaen etter denne omkonfigureringen
ddebono Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Skrevet 19. juli 2005 Nå er jeg ikke helt med. Bruker ikke DHCP på routeren, men fra en DHCP server på Windows 2003. Vil da min eksisterende D-Link router beholde 192.168.0.1 adressen ? Og hva vil skje med Netopia router adressen. En annen grunn til at Netopia routeren ikke er ønskelig å benytte som router er at vi har en mye bedre router i dag, og bruker blant annet DDNS.
ddebono Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Skrevet 19. juli 2005 Og en annen ting. Vil da firewall funksjonaliteten bli skrudd av på Netopia slik at D-Link routeren tar seg av dette ? Ønsker du å bruke Netopia som et modem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå