Gå til innhold

Kjøp av lydkort - bulk?


Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at mange har problemer med å finne de rette driverene til Creative Soundblaster Live 5.1 - bulk. Noen som har erfaringer å dele?

 

Jeg hater å knote med drivere og oppsett, så hvis det viser seg at inntrykket mitt stemmer vil jeg heller kjøpe SB Live 5.1 Digital - Retail - til 350 kroner mer. Noen som har noe bra/dårlig å si om dette kortet?

 

Med mitt gamle Creative AWE64 kunne jeg stille på bass og diskant fra "Volume Control", regner nesten med at dette er mulig også med de to nevnte lydkortene? Hører MYE på mp3, og har ganske bra anlegg, så jeg vil helst ha så god lyd som mulig i denne prisklassen.

 

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte mitt Audigy som bulk og mitt forrige Player 1024 som bulk, og jeg fikk med drivere. Tror ikke det er så vanskelig å finne driverene nå, iom at det har vært oppe en del ganger. :wink:

 

Men er det slik at det ikke følger med drivere til Live! 5.1?

 

Og ja, du kan stille bass/diskant selv om du ikke bør gjøre det hvis du vil ha best mulig kvalitet. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har SB Live! 5.1, men kjøpte retail versjon. Jeg har imidlertid ikke installert driverne som kom med kortet, da de ble installert automatisk fra nettet da jeg installerte Windows XP for kort tid siden..

 

Og ja, du kan stille bass og diskant via den vanlige volumkontrollen som følger med Windows.

 

SB Live 5.1 Bulk er ett glimrende valg, og ikke minst ett veldig godt lydkort til en billig penge.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for SB Live! 5.1 Digital, Retail til 690 kroner.

Har letet i en halv time nå etter drivere til SB Live 5.1, uten å finne noen som går til Win98. Finner bare til Win2K og XP! :???:

 

Hvis noen vet om en side som leverer drivere til sistnevnte lydkort ville jeg være ytterst takknemlig for en link.

Lenke til kommentar
Quote:


zuperMensch skrev (2002-07-30 00:08):

Tror jeg går for SB Live! 5.1 Digital, Retail til 690 kroner.

Har letet i en halv time nå etter drivere til SB Live 5.1, uten å finne noen som går til Win98. Finner bare til Win2K og XP! :???:


Hvis noen vet om en side som leverer drivere til sistnevnte lydkort ville jeg være ytterst takknemlig for en link.



Er det oppdatering du vil ha eller helepakken. Finner du ikke noe på soundblaster.com. Du kan prøve på denne siden http://www.driverguide.com/
Lenke til kommentar

Takk for linkene. De føk rett inn i "favorites"-listen min :smile:

 

Kjørte bort til Start-it i Hillevåg (Stavanger), og tror du ikke han bak disken slengte frem en driverCD til meg da jeg sa jeg ikke fant noen drivere på nettet! Komplett.no opplyser vitterlig at software ikke er inkludert i bulk..?

Nå skal jeg bare installere kortet, så får jeg se om jeg har fått de rette driverene..

 

Edit: Med "software" mener de nok programmer, som Bach her tidligere nevnte.

_________________

Christian Gehring Olsen

 

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-07-30 17:45 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er disse kortene hos komplett de samme, bare at det ene er bulk?

Det står jo digital på retail versjonen, men det er vel digital på bulk også?

 

Creative Soundblaster Live 5.1 Digital

- Lydkort PCI Retail

 

Creative Soundblaster Live! Player 5.1

- Lydkort PCI Bulk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...