Gå til innhold

XFX vs. ASUS 7800GTX


Anbefalte innlegg

Har hatt en bestilling inne på Komplett, ett stykk XFX GeForce 7800GTX. Først ble det utsatt til 16. og nå til 20. juli... begynner å bli lei av å vente, og på PSdata har de Asus sin 7800GTX til omtrent samme pris. Og de har den på lager.

 

Er det så stor forskjell på XFX og Asus at det er verdt en uke til (minst)? Eller er det om omtrent samma greia? Evt. Gainward sin GS modell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordi xfx kortene er kjent for å bråke veldig mye, i allefall på tidligere kort (6600 og 6800 serien) vet dog ikke hvordan kjøleløsningen på deres 7800GTX kort er. ASUS er jo tross alt et større selskap og har mer erfaring etc. Jeg også ville gått for ASUS.

Lenke til kommentar
fordi xfx kortene er kjent for å bråke veldig mye, i allefall på tidligere kort (6600 og 6800 serien) vet dog ikke hvordan kjøleløsningen på deres 7800GTX kort er. ASUS er jo tross alt et større selskap og har mer erfaring etc. Jeg også ville gått for ASUS.

ja men på xfx kan du bytte kjøler, fordi dei bruker referanse-designet til nvidia... noe som asus ikkje gjør og derfor kan ikkje man bytte kjøler på dei... asus kjølerane bråker også! tro meg eg har hatt asus skjemkort i over 1 år, og det er bråkebøtte, selv om det er viftestyring på dei!

gå for XFX :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var XFX'n hos komplett kanselert og Asus'en ho PS bestilt... Har selv kjørt Asus de siste uhm... 3-4 åra, så er ganske trygg på å få kvalitet der.

 

Men offtopic: da jeg kanselerte hos Komplett ble orderen endret til "Frigjort for plukk"; er dette normalt? noe mere man må trykke på får å avslute kjøpet?

Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere et x800-kort med silencer, og nå et 7800gtx med standardkjøler, og jeg må si standardkjøleren til 7800-eren er på samme nivå som det silenceren er. Utrolig fornøyd med den. Jeg er litt fanatiker når det gjelder pc-støy, har støydempet Nexuskabinett med stor zalmankjøler, passiv NB, etc (snart silencere på harddiskene, kanskje). Jeg har ingenting å klage på når det gjelder standardkjøleren til 7800-en nei.

Lenke til kommentar

Uhm... fikk en ordrebekreftelse fra komplett :hmm:

 

litt interesant i og med at de ikke får inn kortet på lager får 20nde, som var grunnen til at jeg avbestilte...

 

nåja, fair enough, kan godt være at de fant et eksemlar til akkurat lille meg 30 minutter etter at jeg kanselerte, er vel egentlig gangske typisk :roll:

 

Noen som har vert borti returordningene til komplett før? :!:

Lenke til kommentar
fordi xfx kortene er kjent for å bråke veldig mye, i allefall på tidligere kort (6600 og 6800 serien) vet dog ikke hvordan kjøleløsningen på deres 7800GTX kort er. ASUS er jo tross alt et større selskap og har mer erfaring etc. Jeg også ville gått for ASUS.

jeg har to stk XFX 7800 i SLI og de er overraskenede stille. Jeg hadde planlagt vannkjøling på dem da jeg har hatt 6800U før og det bråka som ett uvær. Jeg har også hatt HiS X800XTPE IceQ og er meget imponert over det lave støynivået på de to XFX korta i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...