another_visitor Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Ofte når man flytter store menger filer/mapper så kan det oppstå en feilmelding (korrupt fil, filen er i bruk etc..).. Windows explorer er stopper jo hele copy/move jobben med feilmelding om dette skjer. Dermed så ender man ofte opp med at f.eks kun deler av en mappe og dens underkataloger er flyttet, og man må selv inn og flytte resten, dette kan være irriterende dersom det er menger av undermapper og kun deler av noen mapper er flyttet og man må inn i hver enkelt mappe.. Vet noen om et smart (gjerne gratis) program som kan kopiere/flytte større mengder filer OG kan hoppe over korrupte filer / spørre om man vil fortsette / skip file o.l ? Endret 4. desember 2006 av another_visitor
another_visitor Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 (endret) testet TotalCopy for å flytte over 250 GB med data og den kom til 213 GB, da fant den en fil med 0 k størrelse og klarte ikke å skippe denne.. Forslag til andre programmer ? Hadde vært veldig bra med støtte for resume av en copy/move jobb til et seinere tidspunkt. Endret 21. mars 2006 av another_visitor
Phalanx Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Når jeg skal flytte så store mengder som du snakker om her bruker jeg en ftp client.
Nobrains Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Jeg bruker total copy hele tiden og jeg har ikke møtt på noen store problemer. Jeg og kopierer av og til veldig store mapper, og da kræsjer totalcopy etter en stund. Men den støtter resume så bare start den igjen så hopper den til der du var på noen sek og fortsetter.
another_visitor Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 kan kanskje sette opp en FTP server lokalt på maskinen så koble til den med lokalt med en klient ja, ingen dum ide Men hadde vært kjekt med et enkelt program for å slippe dette. Total Copy var ikke til å stole på da jeg testet det, har ikke opplevd at det krashet men det klarte ikke å skippe en 0kb fil og måtte avsluttes og det var spesielt irriterende etter så lang tid. Et annet problem var at det hopper over div filer i noen mapper uten å varsle om det, dvs file count var forskjellig i source og destination mappe etter at kopieringen var avsluttet - dette er virkelig ikke bra og gjør at for min del hvert fall så kan man ikke stole på dette programmet til å gjøre en større kopiering. Fikk ryddet opp m.h.a et program som heter Beyond Compare, veldig bra prog forøvrig.
another_visitor Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Skrevet 25. mars 2006 har testet TotalMove i tillegg nå og jobben ble gjennomført uten feilmeldinger men fortsatt så lå det flere mapper igjen der jeg kopierte fra (my documents) :/ Så dette funker ikke særlig bra. FTP er en mulig løsning men hadde vært mye enklere med et enkelt program, ingen som veit om noe ?
another_visitor Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 noen som har testa noen ok programmer til å flytte filer mellom disker? FTP løsninga har ikke vært særlig praktisk og Total Copy er fortsatt like lite til å stole på, har prøvd å flytte en mengde filer og etter at jobben ser ut til å være ferdig ligger det masse filer igjen.. forslag til bedre programmer?
another_visitor Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Skrevet 11. desember 2006 ingen som kjenner til noen slike programmer?
qualbeen Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 med tanke på antall svar, så tviler jeg litt på at folk kjenner til bedre alternativer en de som allerede er nevnt. Desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå