Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbo Celica 00' SHOWCASE


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Endelig er turbo installert, og tingen er oppe å går.

 

Jeg tror uten å si dette 100% sikkert at dette er Norges første Turbo konvertering av Celica med 1ZZ-FE motor. 00-> (Gen 7)

 

Turbo'n som sitter i er en Garret GT28R m int Wastegate og custom C2 Power manifold.

Stor intercooler med R2D2 Popoff

 

Dysene er byttet ut med 360 cc dyser(org 260cc), fuel pump er byttet fra 110L/m til 160L/m.

 

Ellers er Greddy Emanage installer, og Wide band sensor.

 

Clutsjen er byttet til en RPS 6 puck clutsj med RPS 9 lbs svinghjul.

 

Dempere er byttet til Coiler Tanabe SustecPro

 

Bremsene er byttet til Rotora 320mm 4 piston foran og stock bak.

 

Eksosanlegget er komplett 3 tommer fra C2 Power

 

Av ekstra instrumenter har vi koblet til Eksostemp, Boost gaugde og oilpressure (savner bare oil temp)

 

Kompisen min som eier bilen og undertegnede har gjort alt dette selv, har vært litt av en jobb, og vi har lært mye av det.

 

Slenger ved noen bilder av bilen

 

P1000287.sized.jpg

P1000298.sized.jpg

P1000320.sized.jpg

P1000553.sized.jpg

P1000577.sized.jpg

P1000581.sized.jpg

P1000775.sized.jpg

P1000790.sized.jpg

P1000793.sized.jpg

P1000794.sized.jpg

P1000823.sized.jpg

P1000071.sized.jpg

P1000054.sized.jpg

P1000057.sized.jpg

TIM_3807.sized.jpg

AUT_3602.sized.jpg

AUT_2413.sized.jpg

AUT_2414.sized.jpg

AUT_2418.sized.jpg

Endret av dreadful
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal få slengt opp noen flere bilder av prosessen, har en liten bråte på maskinen, men jeg sleit litt med å legge inn flere bilder etterhverandre ved mindre jeg har et galleri å linke til, noen som kan hjelpe meg der?

Endret av dreadful
Lenke til kommentar

Fordi det nå har blitt en showcase.

Men, det er da isfall opp til modda og bestemme det.. Men i mine øyne sku den det da.. uansett, digger bilen :)

 

edit:

 

Jeg er nå i det humøret, at denne kan ligge hvor den vil, gjerne her.. :)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Yeah, nice work. :)

 

Liker veldig godt det jeg ser, er ikke ofte noen som turbokonverterer Celica ... Ser sjeldent noen som gjør noe mer enn chip og eksos nå for tida :p

 

Men resten av planene? forsvant de? vingedører og styling? Ikke at jeg savner det men jeg bare lurer..

Lenke til kommentar

All respekt til den som gjør noe slikt, og spesielt selv. Men jeg synes heller ikke at 7th gen Celica er noe pen å se på.. Og som trra spør om, får du det godkjent? Eller skal bilen bare kjøres på bane?

 

Zandro, er de tallene du oppgir bhp eller whp? :) Tror ikke jeg ville gått noe spesielt over 200 whp på den bilen uten å bygge om motoren. Hvis det ikke er tatt høyde for kompresjon og andre faktorer vil herligheten kunne bryte sammen titt og ofte. Ta for eksempel en Honda Civic som går her i byen.. Har byttet topp 5 ganger tror jeg, på kort tid. Han har turbokonvertert motoren sin.

Lenke til kommentar

Da er offisielle tall tilgjengelige etter at Bjørnstad bil har fin tunet bilen.

 

Tallet er 240 HK med org innmat på hjulene.

 

Denne bilen er et beist.

 

Ang utseende så er smaken som baken, jeg liker bilen veldig godt slik den ser ut. Bedre å ha en bil som er moro å kjøre, og som går godt en å bare ha en bil som ser ut som om den klarer 300 men som fiser ynkelige 110 hk med en lyd verdig et jagerfly;)

Lenke til kommentar

Prosjektet har ikke vært billig. Det er kun blitt brukt kvalitet på denne bilen hele veien, så jobben kunne sikkert væt gjort billigere, men hvem bryr seg om penger når det er snakk om bil :thumbup:

 

neste oppgradering er stempler +armer, veiv, sleeves, ventiler, ventilfjærer, custom innsugsmanifold, custom fuelrail, 550cc dyser +++

Endret av dreadful
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...