Gå til innhold

koble opp flere harddisker på IDE

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mulig å få tak i ide kabler som du kan koble opp mer enn to harddisker på.

jeg har nemlig 4 harddisker og en cdrom og en dvdrom.. dermed mangler jeg 2 tilkoblinger på IDE kablene.. kan dette skaffes.. evt andre løsninger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan maksimalt ha 2 IDE-enheter pr IDE-kanal (og dermed IDE-kabel). Når ditt hovedkort har 2 kanaler kan du maksimalt ha fire enheter montert.

Skal du ha flere inne i kabinettet må du kjøpe et IDE-kontrollerkort som settes i en av PCI-slottene.

Skrevet
Du kan maksimalt ha 2 IDE-enheter pr IDE-kanal (og dermed IDE-kabel). Når ditt hovedkort har 2 kanaler kan du maksimalt ha fire enheter montert.

Skal du ha flere inne i kabinettet må du kjøpe et IDE-kontrollerkort som settes i en av PCI-slottene.

hva koster dette.. kan du legge ved en link til et slikt kort?

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Ontopic: Du kan ikke ha mer enn 2 IDE-enheter per IDE-kanal. Vanligvis har et hovedkort 2 IDE-kanaler, altså 4 disker. Skal du ha flere trenger du kontrollerkort, lignede de over.

##fjernet litt styr om moderering - enden##

Endret av Slettet+6132
Skrevet

Siden vi tydeligvis ikke klarer å holde oss til tema, og trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt stenger jeg tråden. Og ja, både jankee og jeg har slettet en hel haug med innlegg - ikke at dere har noe med det.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...