Gå til innhold

mp3 -> mp3pro/oggvorbis: bedre kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg vil få bedre lydkvalitet(mindre skurr og kanskje klarere diskant?) ved å gjøre om mp3 til oggvorbis eller mp3pro? Isåfall burde jeg bruke mp3pro eller ogg? hvor lang tid vil dette ta ca??

klarer ipod disse formatene? (skal kanskje kjøpe:) )

Har 3500mp3er (15gb)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, ikke re-encode mp3 filter. Da taper dem enda mere kvalitet. Har du original cd`en og skall rippe på nytt, så bruk ogg vorbis. Desidert det beste.

Skrevet

har testa mp3 vs oggvorbis

mp3 har en litt dypere og bedre bass og tar litt mer plass, mens oggvorbis har en klarere og kanskje bedre lyd, men bassen er ikke fullt så dyp, tar mindre plass :grin:

Skrevet

har testa mp3 vs ogg jeg også og synes ogg er en del bedre, spes med lav bitrate....

Så jeg burde ikke re encode mp3 filene mine?

Skrevet
Quote:

jonathan skrev (2002-07-29 12:36):

har testa mp3 vs ogg jeg også og synes ogg er en del bedre, spes med lav bitrate....

Så jeg burde ikke re encode mp3 filene mine?

Har du prøvd mp3Pro, Eg syns det var bra lyd syns lydbilde ble litt bedre. Nei du må ikke re encode mp3 filene dine. :razz:
Skrevet

iPod støtter hverken Ogg Vorbis eller mp3pro, kun mp3,

wav og aiff (apple-mac format).

Apple sier riktignok at fremtidige formater kan støttes vha. oppgraderbar firmware, men de sier ingenting om hvilke formater. Det beste er nok å holde seg til LAME ennå en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...