KayAU Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Dei siste dagane har eg drive og lurt på City of Heroes. I utgangspunktet er eg skeptisk til MMORPG-sjangeren. Har sett WoW, og det verkar ikkje heilt som min type spel. Det blir liksom litt for dumt når du endeleg har tatt ut onde Lord Guzzurak, øydelagt Iblix-steinen, og redda dei fredselskande nasjonane i Vana'diel, berre for so å sjå fyren respawne 10 minutt seinare. Må jo bli litt vanskeleg å leve seg inn i spelverda? Og det at SMS-språk ser ut til å vere det mest utbreidde språket i spelverda må jo òg vere litt øydeleggjande for rollespel-aspektet ved det. Men der er eit spel som likevel fristar meg litt: City of Heroes. Eg trur det er heile superhelt-settingen som gjer det. Karaktereditoren ser ekstremt bra ut, og det må jo vere utruleg gøy å lage sin eigen superhelt. Men kor gøy er det eigentleg å spele det? Der er særleg nokre spørsmål eg lurer på: Må ein spele det "heile tida" for å henge med? Er det greit å spele solo? Er det mykje mas frå andre spelarar? Går det an å leve seg inn i det? Eg har lyst til å site på toppen av ein skyskrapar og sjå utover byen eg har sverga å beskytte, medan eg tenker på kor komplisert og vanskeleg privatlivet mitt har blitt. Kan eg gjere det på ein overbevisande måte? Vil eg like Freedom Force betre? Kay
PinneVed Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Kuleste rollespillet noensinne må jo være everquest 2 da, gå rundt som en stolt dverg mens du denger rundt på mobs: -Afta this golem, im gona get'a ale! Med voice chatten til NPCene så føles spillet virkelig livlig, og alle questene gjorde at jeg hadde noe å gjøre hele tiden. Har spilt beta i begge spillene, kom meg til lvl 15 i everquest og lvl 10 i CoH. CoH var et litt mer spiderman-spill, der du løper rundt og redder mennesker fra banditer. Jeg synes det var nokså vannskelig å leve meg inn i spillet, så det endte opp med at jeg spilte spillet som et arcade spill. (Hoppe fra tak til tak, mens du fyrer løs med enten spellene dine eller maskingeværet, hvis du ville leke rambo hoppet du ned på skurkene og gir dem en på tygga...) Begge er gode spill, everquest er gammeldags med sverd og magi, mens CoH er 'moderne' med pistoler, akrobatiske bevegelser og lyn angrep. (finnes mange andre også). Håper dette hjelper. Endret 12. juli 2005 av PinneVed
Wyldelife Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Last ned trailen. Søk i dette Del-forumet på "City of Heros" så finner du trail'en
KayAU Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 Ok, takk for input. Eg har sett video-omtalen på Gamespot no, og har bestemt meg for å prøve. Eg ser at dei sel det for £15 på Play, so det er ikkje so mykje å tape. Eg har ein bestemt superhelt i hovudet mitt som eg har lyst til å lage. Om ikkje anna kjem eg til å ha det gøy med karaktereditoren... Kay
Dr. Mobius Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Må ein spele det "heile tida" for å henge med? Er det greit å spele solo? Er det mykje mas frå andre spelarar? Går det an å leve seg inn i det? Eg har lyst til å site på toppen av ein skyskrapar og sjå utover byen eg har sverga å beskytte, medan eg tenker på kor komplisert og vanskeleg privatlivet mitt har blitt. Kan eg gjere det på ein overbevisande måte? 1: Nei, du MÅ ikke spille hele tida for å henge med. Eksempel: La oss si at du spiller sammen med en kompis som har samme level som deg. Dere er begge i 12. level når du bestemmer deg for å dra på ferie i to uker. Da du kommer hjem er kompisen din i 20. level og du fortsatt i 12. level. Det dere kan gjøre da er at kompisen din (eller den med høyest level) sidekicker deg (den med lavest level.) På den måten økes din level/helse/skills til levelen under kompisen din. På denne måten kan dere begge ha glede av spillingen uten at dere nødvendigvis har akkurat samme level. Jeg benytter meg ofte av dette sammen med kompiser. 2: Spiller du Scrapper, Blaster eller Tanker kan du uten problemer spille så mye solo du bare vil. Som Defender eller Controller blir dette litt verre med tanke på at disse klassene er "team-klasser". Jeg spiller en Blaster og spiller stort sett solo. Det beste er selvfølgelig å spille i teams, men overhodet ikke et must. 3: Jeg har spilt i 3 måneder nå og har ennå ikke opplevd mas i fra andre enn en eneste spiller. CometKid er plagsom Jeg har også valgt å spille på USA serverne. Dette er for å slippe tyskere og franskmenn som nekter å snakke engelsk in-game. (Dette gjelder forsåvidt mange andre også) På USA serverne er dette er ikkeeksisterende problem. 4: Ja!!! Her kan du leve deg inn. Jeg har mange ganger flydd til toppen av en skyskraper bare for å nyte den fantastiske utsikten av Paragon City. Jeg har stått på skuldrene til de ENORME statuene og speidet etter bad guys. jeg har også vandret tankefull over bombede store områder, der store skyskrapere har rast sammen eller veltet og ligger brennende som hauger av stein. Her er det masse følelser. Håper dette hjalp! Edit: En annen litt morsom detalj er at det holdes ofte kostymekonkurranser i Atlas Park. Her er det mulig å vinne en god slump penger hvis du har gjort deg flid med utseende ditt. Her belønnes de beste kostymene. Selv har jeg vunnet 2 ganger og fått en 2. plass. *Stolt* Det er like gøy hver gang man blir med i et team og folk gir deg komplimenter for et bra kostyme. Endret 13. juli 2005 av T-Solberg
KayAU Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Mange takk, det høyrast ut som det eg var på utkikk etter. Eg bestilte spelet i går kveld, so no ventar eg berre på at det dukkar opp i postkassa. Tvilar på at eg vil vinne nokon kostymekonkurransar. Eg har ein ganske bestemt idè om korleis helten min kjem til å sjå ut, og eg trur nok han vil bli litt for "plain" for å stikke seg ut. Men det viktigaste er jo rollespeling og action. Trur eg kjem til å satse på solo-speling mesteparten av tida. Mogleg at eg får med ein kamerat som eg kan spele co-op med, men slikt WoW-opplegg der ein må samle saman 40 vilt framande treskallar for å komme nokon veg fristar ikkje. Gledar meg! Kay
miagi Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 du kommer til å bli skuffa, coh har ingen dybde i det hele tatt. Det er gøy de første dagene. ¨ Rollespill er det ikke no av, da må de i tilfelle ha satt opp en RP server. Du må også teame opp for å få bra med xp der.
Dr. Mobius Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 du kommer til å bli skuffa, coh har ingen dybde i det hele tatt. Det er gøy de første dagene.¨ Rollespill er det ikke no av, da må de i tilfelle ha satt opp en RP server. Du må også teame opp for å få bra med xp der. Har ingen dybde sier du? Spillet har en veldig god bakgrunnshistorie og verdenen er bra bygget opp. Spillet har en egen tegneserie, så om du vil ha litt ekstra dybde kan du lese den. Eller tenkte du mest på spillmessig? Det er riktig at det ikke finnes noe tradeskill system eller denslags. Men jeg synes likevel ikke det gir spillet mindre dybde. Slik som jeg ser det, er det historien og oppbyggingen av missions og story-arcs som hever dette spillet. Det å bekjempe arch villains du har hørt om opp igjennom spillet tar jo pusten fra enhver. Igjennom alle missions du påtar deg høre du ofte rykter og får "clues" om hvem/hva som står bak diverse hendelser. Når du plutselig befinner deg ansikt til ansikt med en arch villain som har ødelagt halve byen, og som på alle måter er en manifestasjon av terror, da føler du at spillet gir mye. Du føler at du har klart noe. Spillet er fokusert på "hopp-og-sprett-og-tjo-og-hei-action" og ikke "samle-ressurser-til-jeg-ser-svarten-på-veggen-etter-å-ha-grinda-items- til-den-store-gullmedaljen-bare-for-å-lage-en-teit-ting-"action"
miagi Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 "Spillet er fokusert på "hopp-og-sprett-og-tjo-og-hei-action" og ikke "samle-ressurser-til-jeg-ser-svarten-på-veggen-etter-å-ha-grinda-items- til-den-store-gullmedaljen-bare-for-å-lage-en-teit-ting-"action"" og du har en lett form for dawns syndrom ? hele spillet her går jo ut på å grinde seg gjennom et titalls npcs og missions. For hva ? .. å vise seg fram foran andre spillere?
Dr. Mobius Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 og du har en lett form for dawns syndrom ? Hva har det med saken å gjøre? Forresten skrives the Down's syndrom, og nei, jeg har ikke det. Kom heller med et voksent utspill enn å slenge dritt. Selvfølgelig innebærer spillet litt grinding. Det er et online-spill er det ikke? Har ennå igjen å se et online-spill helt fritt for grinding.
Windoge Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 "Spillet er fokusert på "hopp-og-sprett-og-tjo-og-hei-action" og ikke "samle-ressurser-til-jeg-ser-svarten-på-veggen-etter-å-ha-grinda-items-til-den-store-gullmedaljen-bare-for-å-lage-en-teit-ting-"action"" og du har en lett form for dawns syndrom ? hele spillet her går jo ut på å grinde seg gjennom et titalls npcs og missions. For hva ? .. å vise seg fram foran andre spillere? Slike personangrep vil føre til advarsel. Prøv å behersk dette fremover.
KayAU Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 (endret) Å lage ein superhelt og banke masse skurkar er jo eigentleg det eg er mest ute etter her . Eg har ikkje store forventningar til historie i nokon MMORPG. Men det er når ein blir styrt i retning av å slå seg saman med ein gjeng folk som ikkje prøvar å rollespele i det heile, eller å stå saman med 100 andre folk og vente på ein sjanse til å ta ut ein boss som respawnar kvart tiande minutt at ein verkeleg ikkje føler at ein deltek i spelverda. So lenge eg kan springe rundt åleine eller saman med nokre kameratar og leike superhelt i fred og ro, er eg godt nøgd. Korleis kan ein ha ei lett form for Down's syndrom, forresten? 46 og eit halvt kromosom? Kay Endret 14. juli 2005 av KayAU
miagi Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 tja, må vell være noen sånne rundt omkring ? Menne, jeg kjenner meg igjen som samme spilltype som deg. OG liker også RP, og jeg blei veldig skuffa over coh. lykk til
KongRudi Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Jeg spiller defender, så jeg springer ofte i maks 10 minutter før jeg får en henvendelse å bli med i et eller annet team og må trykke nei, du kan også sette på at du ikke ønsker blind invites, da får du ikke tilbud om å bli med i 'team'.. Team'ene i CoH er på maks 8 personer. Du kan gjøre ditt oppdrag aleine, eller du kan få med deg folk i teamet ditt så samarbeider dere om ett nytt oppdrag. Oppdragene blir vanskligere dersom dere er mange personer. Fienden sitt level blir ofte justert etter høyeste person i laget. Det går fint ann å samarbeide med folk mange level under deg, pga. et genialt Sidekick system, og hvis du dør så får du gjeld, noe som gjør at du prøver ganske hardt å holde deg i livet mest mulig. Supergruppene er litt større (maks 150 personer), der pleier folk vanligvis å snakke, legge inn bilder av sine superhelter, noen av de store bossene og events, gi tips og triks til nyere spillerer, og så organiserer de gjerne grupper som ønsker å gjøre enkelte task-force missions o.l., evt det kan godt hende at ingenting skjer i supergruppen, og det er noen få supergrupper som rollespiller. Min superhelt er ei blondine som heter Cory, hun er med i The Femme Fatales (To fight crime, and try not to break a nail). Task Force oppdrag er en en litt spesiell type med oppdrag, som gjerne gir en bonus i form av respec-points (Gjør at du kan bygge om karakteren din på nytt, uten å måtte spille han på nytt opp til samme level igjen), evt. du får badges eller andre ting som er moro. Det er ganske vanskelig å gjøre slike, du kan ikke invitere inn nye spillere i task-force teamet for å fullføre oppdragene etter dere har begynt, og dere må være minst 4 stykker for å begynne på dem. Og det er skjelden du klarer å gjøre alle oppdragene du får i en task-force så veldig raskt, de tar vanligvis 4-12 timer å fullføre. Og dersom noen forlater taskforcen etter 6 timer, og dere gir opp, så kan dere ikke bare invitere inn nye spillere. Da må de som er igjen enten fortsette med de spillerene som er igjen, eller dere må gi opp. :-/ Det er ganske mange casual-gamers der, du blir ikke satt langt tilbake om du ikke spiller hver dag. Personlig synes jeg det er gøyere med accolades enn tradeskills, fordi det er mye vanskligere å få tak i dem. Og du er nødt til å gjøre mesteparten selv. Selv om du vet hvor alt ligger er det veldig vansklig å få tak i dem. Noen av de store monsterene er veldig vanskelig å drepe, igår ble han ene bossen (Hamidon) drept for første gang noensinne på de Europeiske serverene. Så det er ihvertfall utfordringer nok på dette spillet.
mESA Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Tyvene i City of Heroes må no være stokk dumme. Må vel være flertall av helter overfor tyvene??? Aldri testet spillet så jeg vet ikke
KongRudi Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Skurkene er ikke så veldig dumme, hvis du skal prøve å angripe en om gangen, så må du passe på at ingen står i nærheten, eller ser imot han du skyter på, da kan du risikere å bli angrepet av en hel gjeng. Hvis du tenker på at de velger å jobbe i en by full av superhelter, så er de ikke de aller smarteste nei. Men på den positive siden, så er ikke politiet veldig effektive i Paragon City heller, i flere bydeler har skurkene rekrutteringstand hvor de står i gatekanten og forteller om hvor bra det er å jobbe i foreksempel Council, eller mafian, osv. Politiet gidder ikke jobbe i Paragon City, med untak av på tutorial-områdene, greit nok det går folk i politi-uniform rundtom i gatene, men de rett som det er ranet eller overfallt av hånflirende skurker, da pleier de å legge ut i det vide og brede om at de ikke er ekte politi, og det er bare et kostyme.
KayAU Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 Fekk spelet i går, og so langt har det vore moro. :-) Den første seksjonen av spelet, i Galaxy City, var ganske enkel. Deretter havna eg i Kings Row. På det tidspunktet gjorde eg ei tabbe. Eg fekk eit tips om ei kontakt i The Hollows, og reiste ut til den grønne ringen, nærmare bestemt Liberty Harbor, for å ta toget dit. Eg trudde at dersom fiendane i Liberty Harbor der var for sterke, kunne eg berre unngå dei, og springe rett på toget. Lettare tenkt enn gjort. Eg vart sjølvsagt brutalt myrda av skurkane der, som var mange, og hadde tre til fire gongar so høgt nivå som meg. Eg vart deretter transportert til sjukehuset, som dessverre var eit stykke unna utgangane til sona. Eg havna på sjukehuset fleire gongar før eg endeleg klarte å rømme attende til Kings Row, og bygde meg opp ei par-tre hundre poeng XP-gjeld. Kom meg deretter endeleg til The Hollows via ei tryggare rute, og vart drept der ein gong før eg bestemte meg for å reise attende til King's Row og jobbe der i staden. Der fekk eg kjempe mot grupper på to og tre som var "berre" to eller tre nivå over meg. Ikkje akkurat enkelt, men i det minste meir moro enn utflukta til Liberty Harbor. Har hatt det litt tøft, altso, men det synest eg berre er positivt. Kjedeleg med spel der det ikkje er mogleg å havne i skikkeleg knipe. Er godt nøgd med gameplayet so langt. Har ikkje opplevd noko mas frå andre spelarar slik eg hadde frykta. Ingen har sagt noko til meg (etter det eg kan sjå), og eg har berre ein gong blitt invitert til å teame opp. På eit tidspunkt hoppa eit par nivå 20-eitelleranna-karar inn i ein kamp og hjalp meg, og det var jo berre moro. Oppdraga virkar òg fornuftige. Det er mykje det samme dei går ut på alle saman, men å banke skurkar er jo trass alt det ein superhelt gjer mesteparten av tida. Der ser ikkje ut til å vere nokon oppdrag av typen "samle 10 grimlock-øyrer", der du må kverke 200 grimlockar, fordi det av ein eller grunn berre er 5% av dei som droppar øyrer, og då berre ei. Alt i alt: Eit ganske bra spel, utan tvil verdt stakkarslege 15 pund. Eg kjem kanskje ikkje til å spele det i veldig mange månadar, men det gjer eigentleg ikkje noko. Gode greier. Kay
KongRudi Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Du stiger nok litt raskere i gradene dersom du går på lag med noen avogtil, da vil det være flere skurker og lignende, litt senere kommer du også til å møte superskurker, da kommer du å dø ganske ofte uten hjelp. :-/ Vil ihvertfall anbefale deg å prøve å gå på lag med noen folk avogtil, itilfelle det skulle gi mersmak. Det er veldig skjelden du treffer folk som ikke eier oppførsel i CoH. Folk tror gjerne det er litt barnslig med superhelter, men gjennomsnittsalderen ligger ganske høyt i dette spillet. Du kan skifte ditt eget rykte også, dersom du finner ut at det blir for lett på oppdragene. Hvis du er på Defiant-serveren, så kan jeg godt hjelpe deg med oppdrag hvis du skulle slite litt, og jeg er online. Jeg heter Cory der. Scrapper eller Tanker er det som er greiest å være, spessielt dersom du ikke har tenkt å teame opp med medspillerer så veldig ofte. Siden de gjør ganske mye skade, og dør ikke så veldig lett. Det er ikke så altfor stor variasjon i oppdragene i starten, men senere blir det veldig mange artige oppdrag, og du møter 'arch villains' oftere og oftere. Hvis du vil sende folk privat beskjed så gjør du det enklest ved å skrive f.eks: /t cory, hei da vil jeg få beskjeden 'hei' i gul tekst, med navnet ditt. Da kan jeg svare raskt og greit ved å trykke backspace, og skrive melding tilbake til deg. er også endel andre kuule ting du kan gjøre. /em boombox <= Da vil du sette ut en cd-spiller, og begynne å danse. /em dance <== bare danse..
KayAU Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 Trur det var defiant eg var på ja. Eg er Swift Falcon, nivå 8 scrapper. For tida held eg på mest i King's Row og The Hollows. Klarar meg stort sett greit no, sjølv om eg slit litt med å komme meg fram til dei ytre områda i The Hollows. Eg har vore i team tre gonger, og det har stort sett vore ei hyggjeleg erfaring. Takkar for tipsa og tilbodet om hjelp, skal ha det i bakhovudet neste gong eg bit over litt for mykje. Kay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå