Gå til innhold

Kabel for 32A 230V


Anbefalte innlegg

Jeg også ser ikke for meg noe annet enn en"byggstrømkasse" som plugges i og som har ferdig 1 -fase 16A fordelig

 

Disse får lånes billig av et elverk eller t.o.m gratis (sponsing siden det er et LAN)

 

EDIT: dette trengs det heller ikke elektrikker for å utføre så sant det er en trefase stikkkontakt på scenen.

Endret av hojo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hojo: Det var 2 kontakter av den typen eller lignende som vi ville ha, men som elektrikeren sa så er det ikke lagt opp 230V inn i huset, og det ble uaktuelt. Men det han mener må være at det er IT nett på 230V kontaktene.

Men han sier jo selv at det er mulig å ta ut 32kw fra scena.

Har ikke fått snakket med han, men jeg har stor tro på at dette kan løse seg, så lenge jeg får elektrikeren til å skjønne hva jeg vil.

 

Sist LAN trekte vi en kabel fra kjøkkenet, men vi fikk straks ordre om å fjerne den kabelen, da det hadde noe med jordingen å gjøre, så vi belastet alle sikringene på scenen på topp. Så de gikk egentlig ganske ofte, og når vi skulle "skubbe" de opp igjen gikk de, så vi måtte be alle om å koble fra utstyret sitt først.

Det vi tenkte var å få ca 14 pers pr 16A kurs.

 

LANet er et så og si fast arr. pga det er ungdomsklubben som arr. det, og ungdomsklubben er undergruppe av ungdomslaget, som eier huset. Den elektrikeren det er snakk om sitter i styret i ungdomslaget, så om han ikke gir oss den strømmen vi trenger, tar jeg det opp med lederen.

 

OK, nå tar jeg dette fra slik jeg husker det: I det skapet er det fem sikringer, 3 2moduls 2 4moduls. Ene 4moduls er hovedsikringen for fordelingen i det skapet. Den andre tror jeg ikke er i bruk. Den står det 400V på om jeg ikke husker feil. Og så har vi 2x 16A der(2 kontakter under scena) og ei 10A sikring, som er sikring for alt på scena, kontakter på scena, lys på to rom, og bridgeutstyret til det lokale bredbåndsselkapet.

Lenke til kommentar
OK, nå tar jeg dette fra slik jeg husker det: I det skapet er det fem sikringer, 3 2moduls 2 4moduls. Ene 4moduls er hovedsikringen for fordelingen i det skapet. Den andre tror jeg ikke er i bruk. Den står det 400V på om jeg ikke husker feil. Og så har vi 2x 16A der(2 kontakter under scena) og ei 10A sikring, som er sikring for alt på scena, kontakter på scena, lys på to rom, og bridgeutstyret til det lokale bredbåndsselkapet.

Siden det er en 4-moduls sikring, vil jeg tro du har et TN-nett (400V), da du her må ha de tre fasene pluss N-lederen gjennom sikringen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært nede på huset en tur. Tok bilde med mobilen, av sikringskapet på scena.

Vaskemaskinen på kjøkkenet har blå 3fase kontakt av noe slag. 230V. Og stekeovnen har en rød 400V kontakt.

Sikringsskapet på scena har ikke noe med disse å gjøre.

post-112-1121806458_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det finnes også 1~ rundstiftkontakter og da er de blå selv på et 400V anlegg.

Ligner veldig på 3~ 16A rundstiftkontakter men forskjellen er at det er 3 hull i stedenfor 4.

Er vel sannsynligvis fordi at enfasen er på 230V også på et TN-nett....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...