Gå til innhold

backup fra windows

Svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefalle et backup program som kan ta fulstendig backup selv fra windows?

Vet at ghost er bra, men får aldri det til og virke med sata disker.

Noen som vet hvordan nyeste ghost virker? Har lest at det skal kunne ta backup fra windows, men gjelder det for systemet også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kan anbefalle et backup program som kan ta fulstendig backup selv fra windows?

Vet at ghost er bra, men får aldri det til og virke med sata disker.

Noen som vet hvordan nyeste ghost virker? Har lest at det skal kunne ta backup fra windows, men gjelder det for systemet også?

Start | Kjør | ntbackup

Fungerer fint i små miljøer. Tar backup til fil, så kan du evt brenne ut filen på en CD eller dvd. Hvis du har en tapestasjon i PCen kan du ta backup rett til dene.

Microsoft har en artikkel, relativt tung riktignok, som beskriver de forskjellge parametrene til ntbackup: Microsoft Windows XP - Ntbackup

Skrevet
tar den backup av alt på c: inkl alt sammen? tenker på systemfiler ol.

Den tar backup til den grad at du kan ta en standardinstallasjon, og så kjøre restore for å få ting tilbake slik det var, så ja, den tar backup av systemfilene også. Dvs, når du velger å ta backup av system state.

Skrevet
Den tar backup til den grad at du kan ta en standardinstallasjon, og så kjøre restore for å få ting tilbake slik det var, så ja, den tar backup av systemfilene også. Dvs, når du velger å ta backup av system state.

Hvordan velger jeg og ta backup av system state?

Holder det og ta backup av hele c: ?

Skrevet

hei. har ikke noe direkte erfaring med NTBackup, har bare prøvd det et par ganger. jeg ville i grunnen ikke anbefalt NTBackup. jeg ville heller anbefalt Norton Ghost eller Acronis True Image. har mest erfaring med Acronis True Image og det er et kjempe bra program. lager ikke noe særlig tull og kan bootes opp fra cd. du trenger da ikke å ha det installert på harddisken din. bare boot cd`en og du vil komme inni et Windows bassert miljø der du kan gjøre alt via musa. støtter også USB. Har ikke erfaring med med Norton Ghost, så det vet jeg ikke hvordan funker, men det funker sikkert fint det å :)

Skrevet (endret)
Mye om imageprogramvare

Det ble forespurt backupprogram, ikke imageprogram.

Edit: Ja, jeg er klar over at ghost be nevnt, men spørsmålet var rettet mot backup.

Endret av roac
Skrevet
Det ble forespurt backupprogram, ikke imageprogram.

Du er vel ute på veldig tynn is nå. Ghost er et backup-program, slik beskriver Symantec det:

Symantec’s Norton Ghost 9.0 provides advanced backup and recovery for your PC. Protect your data by making a backup of your hard drive’s contents

Har selv ingen problem med å få Ghost til å virke på Sata. Men hvis du har både Sata og Pata disker så må du antagelig bruke -NOIDE switch.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost...=&osv=&osv_lvl=

Skrevet (endret)

Tror jeg skal prøve ut Acronis True Image siden det foreligger i test utgave, ikke var det dyrt heller for fullversonen :)

Problemet mitt med ghost er sikkert at jeg har 2000 utgaven, litt old :blush:

Ser ut som Acronis True Image og norton ghost er mye like.

Takker for al hjelp :w00t:

ps jeg har ingen pata disker, bare en pata dvd rom

Endret av Svar
Skrevet
Du er vel ute på veldig tynn is nå. Ghost er et backup-program, slik beskriver Symantec det:
Symantec’s Norton Ghost 9.0 provides advanced backup and recovery for your PC. Protect your data by making a backup of your hard drive’s contents

Njavel, jeg retter meg etter den, men har vanskelig å se på det som et backupprogram, all den tid at det bare tar et snapshot av disken slik den er der og da. Det er mulig det har skjedd ting som muliggjør differensiell eller inkrementell backup med Ghost også, men om det ikke har skjedd synes jeg det er litt merkelig å kalle det for backupprogram, siden det har begrenset bruksområde. Men det er nå min oppfatning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...