Gå til innhold

Guilden min suger, need help

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starta en guild for ganske lenge siden, men den har blitt sinnsykt dårlig. Nesten alle er veldig lite aktive og guild chatten blir nesten aldri brukt, har allikevel 25 medlemmer. Gjetter at mange er alts. har lest masse om guilder å etter at jeg startet den men synes d er vanskelig og bare plutselig begynne med noe. vurderer og kicke masse av folka og så begynne fra begynnelsen på en måte. Lurer derfor på om noen av dere har noen tips på regler og ting jeg burde gjøre/bruke i guilden. Gjerne fortell hva dere synes er bra med deres guild.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som om du startet en guild bare for moro skyld.

Å drive en guild er vanskelig og slitsomt.

Bli heller med i en guild drevet av noen andre. Da får du alle fordelene, men ingen av ulempene.

Skrevet

Jeg må si meg enig tofagerl i dette. Det å drive en guild er mer slit enn morro - i hvert fall for meg. Hvis du imidlertid finner ut at du virkelig har lyst bør du passe på å få tak i gode medlemmer - ikke 100% randoms. En annen ting er at du selv er aktiv i chatten. Ta opp temaer som kan være interessante for de andre, og involver dem.

Jeg er forsåvidt enig med deg at det er greit å kicke folk som ikke har vært online på f.eks to uker fra guilden, slik at de ikke bare blir listefyll. Hvis de ikke har gitt en god grunn for å være offline så lenge selvsagt.

Ellers er det også greit å vite hvor man vil med guilden? Er Molten Core er realistisk mål? Har du mange level 60's i guilden vil det jo kunne bidra til at enda flere ønsker å komme. Hvis du har lite high-levels må du sørge for at medlemmene kommer seg opp i level.

Hvis du kun vil at guilden skal være der for det sosiale er jo det også greit, men da vil du også kunne miste de som blir litt høyere level.

Dette er i hvert fall mine synspunkter på dette, og jeg ønsker selv ikke å være mer enn medlem/officer til nød med det første. Det er rett og slett for mye mas i starten.

Skrevet (endret)
Complexion - mannen sett i If "LF members for norwegian members level 45+"

:o

Jepp, men det er ikke min guild. Er bare en guild et par kamerater har oppe, og som jeg er officer i inntil jeg leaver til en annen guild ^^

Kan jo nevnes at det er der vi har 2nd charene våre.

edit: Og dessuten er ikke engelsken min dårlig på noen som helst måte ;)

Endret av Complexion
Skrevet

Det å drive et guild som virkelig funker både sosialt og spill-messig er fint. Kan si at min tidligere guild, Eyes of Elune, ble en sånn fin guild. Det å være guild master er full av ulemper. Du må f.eks. ta vare på andre spillere ved å hjelpe de med ting, snakke med mange folk og skape et slags vennskap. Mange slitsomme ting med andre ord.

Gleden er stor når man til slutt trekker seg som guild master og får masse whispers om at det var dumt, at de savner meg og hvor mye de likte at jeg var guild master. Ekte love =)

Skrevet

Ja drive et guild er IKKE bare bare om du skal kjøre seriøst og holde alle medlemmene fornøyde. Mange spillere har ambisjoner med spilletiden sin, og vil ikke bli i guilden din om den virker useriøs, ikke kommer noen vei, mangler struktur, mangler bra lederskap eller rett og slett suger. Jeg startet Raiders of the North i betaen, og holdt det gående med 100+ medlemmer i mange måneder. Når jeg ble lei WoW og ble slappere, så raknet guilden fullstendig og oppløste seg av seg selv. Mitt tips til deg er: Join et allerede godt etablert guild, for du greier ikke hevde deg alikevel om du ikke skal legge ufattelige mengder tid i dette osv...

Men det er opp til deg :thumbup:

Skrevet

Slik som vårt guild har utviklet seg, så kjenner alle alle, og vi trenger ingen 'leder' for å gjøre de normale tingene lenger. Vi holder sammen på godt og vondt, og det skal mye til for å rive oss fra hverandre :p

Det lederen vår må gjøre som oss andre ikke må, er å holde kontroll på rollepoeng i MC, inntak/sparking av medlemmer (bestemmes av hele guildet, ikke bare lederen) og guildkassa.

Hvis du får bra kontakt med medlemmene, og får dem til å snakke og spille sammen, så går det meste bra :)

Skrevet

Ja der har du løsningen. Sånn det skal være. Men når enkelte medlemmer begynner å gjøre opprør fordi det er for lite "pvp" og prøver å stjele medlemmene over i et alternativt guild - då går alt rakt åt skogen. Skal nevnes at dette skjedde med RotN. (også skal det også nevnes at det alternative guildet også tryne - twice ... smart trekk)

Skrevet

Jeg er selv leder for ett guild på Aszune da, vi kaller oss ''Fighters of Norway'', vi er over 100 medlemmer, 107 atm, folk klager ikke på hverandre, alle hjelper alle (har jeg ikke tid, er det elltid noen i guildet som hjelper dem jeg ikke hadde anledning til å hjelpe) Vi er bygd opp sånn :

Zagbladet (lvl 46 dwarf paladin) - Guild Master

Svinpels (lvl 51 night elf hunter) - Leder

Celam (lvl 40 dwarf warrior) - Leder

Mammut ( lvl 42 human warrior) - Webdesigner

Tittentei (lvl 36 night elf hunter) - Webdesigner

(Vi har jo såvidt en hjemmeside : Fighters of Norway Hjemmeside)

Svinpels er vel stammen i guilden...

Sålenge han holder seg der, er det mange som holder seg der...

Andre høy-levler :

Raidmaster (lvl 50 prest)

Brethren (lvl 45 prest)

+++

(Ikke akkurat noen lvl 60 her nei :(, men det blir jo en gang)

Denne guilden startet jeg som lvl 7 paladin, og mine to RL-venner Mammut og Tittentei hjalp meg i gang...

Hele guilden hjalp til å betale tabard når jeg var tidlig 20-level...

Ellers varter vi opp med quiz og andre leker...

Skrevet
Vel, dere er lavlevler da. Ikke så mye å organiseresom på level 60.

...men desto vankeligere å få til noe sosialt pga levelen. Blir vanskeligere å gjøre en instance sammen f.eks. =)

Skrevet
Jeg synes det er så smakløst med guildnavn som inneholder "Norway/Norwegian".

Dette er Azeroth. Ikke CS :no:

Noe som virkelig er smakløst er kommentarer som ikke gjøre noe annet enn å formidle negative og unødvendige bemerkninger.

On topic: Er selv guildmaster i min guild. Er ingen stor guild (ca30 medl.) hvor lvl er veldig forskjellig. Likevel ser det ut som guilden holder sammen. Folk prater med hverandre og har det moro. Det virker også som de fleste prøver å hjelpe til så best som mulig. Har tro på at dette kan utvikle seg til noe større :) Jeg bare klarer jeg håper å holde oppe engasjementet når vi blir flere medlemmer på høyere nivå. Blir spennende å se.

Skrevet

Hjelpepoeng

Når noen hjelper en annen i guilden med quest, gir bort ting osv, får han et poeng ved at personen som blir hjulpet raporterer det til en leder.

Etter hvert som man får fler poeng går man opp i rank og kan etter hvert bli en av lederene.

Hjemmeside

Med forum, liste over de med høy rank, regler, info, nyheter og annet dilldall.

Kall

Et eget ordtak for guilden. Lag en macro på det.

/salute

/s Hei På Deg <navn på person>

Og bruk det hver gang du ser en fra guilden din.

Inviter alle uten guild :p

Det har vi i guilden vår. Fungerer ganske bra egentlig. Jeg ble medlem for ca en uke siden, da var vi rundt 300. Nå er vi ca 350.

Skrevet

Kanskje ikke sommeren er den beste tiden å drive guild på? Masse folk som er på ferie etc.

Forslag til regel: Alle må si ifra hvis de blir inaktive lenger enn 1 uke.

Skrevet

Dere bør også ha en side med rekruttering.. der folk kan legge inn en "søknad" om å få bli med, hvis dere vil vite litt om de som blir med i guilden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...